פעילות של מועדון ניצולי שואה, שפעל משך שנים במועדון קפלן בקרית ים לשביעות רצון החברים, הועברה, לדבריהם, ללא הסבר וללא הודעה והידברות עימם למועדון אחר, שבו לטענתם התנאים אינם מתאימים. בגלל מהמעבר, אמר אחד מהם, ירד מספר המשתתפים.
1 צפייה בגלריה
פעילות שנערכה במועדון השבוע
פעילות שנערכה במועדון השבוע
פעילות שנערכה במועדון, השבוע
(צילום: באדיבות עיריית קרית ים)
קראו גם:
יניב נוח: "בלי לשאול אותנו העבירו אותנו ממועדון למועדון, בחסות הקורונה. כאילו היינו שק תפוחי אדמה, כאילו אנחנו קבוצה שלא מבינה מה מדברים איתה. זה פגע מאוד בחברים, לא כך מתנהגים לניצולי שואה".
במשך שש שנים פעלה בקבוצה במועדון הצעירים קפלן, מספר פעמים בשבוע. לפעילות השונות היו מגיעים במהלך השבוע 90-80 משתתפים.
בתיה שמרק, מתנדבת במועדון ומסייעת לחברים, שחלקם לא יודעים עברית. "הייתה לנו פעילות גופנית שלוש פעמים בשבוע, היו באים 30 איש לכל מפגש", סיפרה השבוע. הייתה פעילות בוקר ופעילות בערב, וכולם היו מרוצים. במועדון החדש אין מקום לכל הפעילויות, יש שם הרבה קבוצות והזמן שניתן לניצולי השואה לא מספיק. ועכשיו באים של בקושי 10-12 אנשים".
לטענת המשתתפים, המועדון נסגר עם פרוץ מגיפת הקורונה וחזר לפעילות במקום החדש, לטענתם מבלי שאיש עדכן אותם על כך.
יניב נוח: "פניתי למנכ"ל העירייה ואמרתי לו שהמקום הזה לא מתאים לנו. מארגון 'עמך' רצו להעביר פעילויות אצלנו, וזה לא יצא לפועל. פה אנחנו מאוד מוגבלים בזמן שאנחנו מקבלים, נותנים לנו סך הכל 5 שעות בשבוע, וזה ממש לא בסדר. פניתי לכל גורם אפשרי, כולל לשר איציק שמולי, ואני מקווה שיתקנו את העוול שעשו לנו. הכי פגע פנו שהתייחסו אלינו כאל מפגרים, שלא מבינים דבר מחיינו".
בעיריית קרית ים טענו כי מדובר בתלונות של אדם אחד, יניב נוח, ואין כל שחר לדברים, להיפך. "פעילות המועדון הועברה למקום מתאים וראוי יותר מזה שבו פעל המועדון קודם לכן. הפעילות במקום החדש לא נפגעה בשום דרך וצורה ואפילו התרחבה, עשרות שורדי שואה מגיעים לפעילות ואף נהנים ממנה והעירייה ורשת המתנ"סים והרווחה עושים הכל כדי להבטיח להם פעילות זו.
"כמובן שפעילות זו נעשית בהתאם להנחיות התו הסגול. על הטענות האלה אפשר לומר רק כי טוב מראה עיניים, אתה בעצמך מוזמן לבוא ולהתרשם מפעילות זו ובכל מקרה אני מצרף סרטון קצר שצולם אך לפני ימים אחדים ובו ניתן לראות בצורה בלתי אמצעית את העובדות והפעילות במקום".
יצוין, כי מבדיקת מיינט קריות, אין מדובר בטענה של אדם אחד, אלא של כמה מבאי המקום, שמעלין אותן טענות.