הפעיל החברתי אמיר ווסקו מקרית ים טוען בפוסט שפרסם בדף הפייסבוק שלו כי תושבים רבים בעיר קיבלו בתקופה האחרונה חשבונות מנופחים, עם חריגה של 300 אחוז בצריכת המים. לדבריו, התופעה מתמשכת ומתגברת, ואינה ייחודית לקרית ים. הפוסט זכה למאות תגובות, וחלק מהמגיבים ציינו שאכן קיבלו חשבונות גבוהים מהרגיל, ללא שינוי מצידם בהרגלי הצריכה.
2 צפייה בגלריה
מד מים. "חשבונות מנופחים"
מד מים. "חשבונות מנופחים"
"כאילו שיש לאנשים פה בריכה אולימפית". מד מים
(צילום המחשה: אסף פרידמן)
קראו גם:
הפעיל החברתי אמיר ווסקו מקרית ים טוען בפוסט שפרסם בדף הפייסבוק שלו כי תושבים רבים בעיר קיבלו בתקופה האחרונה חשבונות מנופחים, עם חריגה של 300 אחוז בצריכת המים.
לדבריו, התופעה מתמשכת ומתגברת, ואינה ייחודית לקרית ים. הפוסט זכה למאות תגובות, וחלק מהמגיבים ציינו שאכן קיבלו חשבונות גבוהים מהרגיל, ללא שינוי מצידם בהרגלי הצריכה.
וסקו העלה צילום של חשבונות שמוכיחים את טענותיו. "מי שמשלמים דרך הוראת קבע לא תמיד בודקים חשבונות והכסף יורד. מגיבים לפוסט סיפרו לי על חיובי עתק למשפחה, כאילו שיש לאנשים פה בריכה אולימפית. 70 קוב צריכה עצמית? אין מצב".
וסקו קרא לתושבים להציף את הבעיה כדי לשים לה קץ. תמר כתבה: "לפני חודשיים קיבלתי חשבון מים 1,800 שקל, על סמך הערכה. צילמתי את הקריאה בשעון מים והלכתי לתאגיד. גם הם היו בהלם. בסוף שילמתי 51 שקל. צריך לבדוק כל הזמן, לא לשלם בלי לבדוק את המונה".
למיינט קריות אמרה תמר: "בסופו של דבר הבעיה נפתרה, הפקידה טיפלה בי לשביעות רצוני".
2 צפייה בגלריה
חשבונות גבוהים מהרגיל
חשבונות גבוהים מהרגיל
חשבונות גבוהים מהרגיל
(צילום המחשה: אבי מועלם)
מגיבה אחרת, רחל: "אומרים לנו 'קודם תשלם, ואם יש טעות, יזכו אותך'. אנחנו יודעים שיש בעיה בשעון שלהם, וכבר זיכו אותנו לפני חודשיים ב-380 שקל. עכשיו אותו סיפור: קודם תשלם ואם יש בעיה, נחזיר כסף. למה? תקנו את השעון במקום לטרטר את התושבים".
מתאגיד המים מעיינות אתא, הכולל את קרית ים, נמסר: "מדובר בבעיה כלל ארצית שמקורה בתקופת משבר הקורונה, שבו שהו משפחות שלמות בביתן במשך שבועות ארוכים, וצרכו כמויות גדולות של מים. חשבונות אלה הגיעו לצרכנים, ולכן מתעורר הנושא כעת. הנושא הונח לפתחו של השר למשאבי מים, ונפעל בהתאם להחלטתו".
עוד כתבות תמצאו בערוץ חדשות הקריות.
פורסם לראשונה: 11:42, 27.08.20