אם מהקריות טוענת כי הסייעת בצהרון נקטה באלימות כלפי בתה. בעקבות פנייתה לרשת הגנים, הועברה הסייעת מתפקידה, אולם לאם לא נמסרו תוצאות הבירור. "בתי מתעוררת בלילה בצעקות ואומרת: 'אל תרביצי לי, כואב לי', אני לא חברה שלך'", סיפרה השבוע.
1 צפייה בגלריה
אלימות ילדים
אלימות ילדים
"היא רעה, היא הרביצה לי, היא משכה לי בשיער וצבטה אותי"
(צילום אילוסטרציה: ShutterStock)
הבת, בת שלוש וחצי, עברה השנה ממעון פרטי לגן עירייה עם צהרון. "ההסתגלות שלה עברה בצורה מופתית, ולא היו בעיות", סיפרה אמה. "היא היתה נכנסת יפה לגן, אבל בזמן של הצהרון והחלפת צוות היא היתה מתחילה לבכות. זה משהו רגיל בהחלפת צוות, ולכן לא עשיתי מזה דרמה. כשהיה לה קשה, הייתי באה לאסוף אותה, או שהיו מתקשרים אלי ואומרים לי שהיא בוכה ושאבוא לקחת אותה. היא אף פעם לא נשארה עד 16:00".
לפני כחודש, לדברי האם, משהו השתנה. "בשבוע שלפני ראש השנה היא התחילה לצרוח בבית שהיא לא מוכנה להיכנס לגן. היתה אומרת לי 'אמא אל תעזבי אותי ואל תקחי אותי', ובוכה כל הדרך לגן ברכב. משהו שם לא הסתדר לי. הגננת אמרה לי, 'דברי עם הפסיכולוגית, יש לה בעיות הסתגלות', אבל לילדה שלי אין בעיות הסתגלות, היא ילדה חכמה עם יכולת ביטוי גבוה. בשבוע הזה היא גם הפסיקה לאכול, לא הכניסה גרגר לפה.
עוד בחדשות:
"כל הזמן היא היתה נוקבת בשם מסוים ושהיא רעה והיא לא אוהבת אותה ולא רוצה להיות חברה שלה. אני חשבתי שהיא מתכוונת לאחת הילדות בגן עם שם דומה. עשיתי בירור והבנתי שמדובר בסייעת חדשה, ולא בילדה.
"יום לפני הסגר, היא אמרה לי ולבעלי 'אמא, ... היא רעה, היא הרביצה לי, היא משכה לי בשיער וצבטה אותי'. את הצביטה בחזה ראיתי קודם, אבל חשבתי שהיא קיבלה מכה במשחק. היא היתה מתעוררת בלילה בצעקות ואומרת: 'אל תרביצי לי, כואב לי, אני לא חברה שלך'. עוד באותו יום פניתי לאחראית בצהרון. היא משכה אותי עם הבירור עד ערב ראש השנה, ונתנה לי תירוצים שהדליקו לי נורה אדומה. לדבריה, הסייעת לא יודעת מה קרה, אולי היא לא מוצאת חן בעיני הילדה".
האם חזרה ופנתה לרשת וביקשה לקבל דיווח על בירור שנעשה עם העובדת, אולם לדבריה, לא קיבלה מענה. "שלחתי הודעה גם להנהלת רשת הגנים על כך שאף אחד לא נותן לי תשובות, כשמדובר פה במקרה של אלימות לכאורה. האחראית חזרה אלי ואמרה לי שהיא לא יודעת מה היא תעשה עם הסייעת, אבל היא לא תמשיך לעבוד בגן הזה על סמך החווייה שלי.
"איזו מין תשובה זו? זו חווייה? השאירו לבת שלי צלקת. זה שהסייעת לא תחזור לעבוד בגן זו נחמה לרגע בלבד. בתי חזרה אתמול לגן בוכה, ואמרה שהיא מפחדת שאותה סייעת תחזור. לא הגשתי תלונה במשטרה, כי גרמו לי להבין שגם אם אני לא אגיש תלונה, היא לא תעבוד שם. מהרשת נאמר לי שלא צריך להגיע למחוזות רחוקים כמו תלונה במשטרה. יכול להיות שהעבירו אותה לגן אחר. אני לא אירגע עד שאדע מה בדיוק קרה שם. כרגע בתי לא מוכנה ללכת לצהרון ומסרבת לעזוב את הגננת. היא מבקשת ממנה שתשמור עליה מהסייעת".
מרשת הגנים נמסר: "התקיימה שיחה עם ההורים ביום הראשון שיצאנו לסגר. הקשבנו לכל הדברים שדיווחו. נערכה בדיקה עם המובילה בצהרון לגבי אופן העבודה של הסייעת, האם יש מידת אגרסיביות בתגובותיה, אופן פנייה מילולית וטיפול בילדים בכל הקשור למגע וכו'.
"המובילה הביעה שביעות רצון מעבודת הסייעת. יצאה הודעה להורים שהיא לא ממשיכה בצהרון הגן. התקיימה שיחה עם הסייעת, בכך שאנו בוחנים את עבודתה בעקבות הדיווח של ההורים שהגיע לידינו. הוחלט שלעת עתה היא תהיה רק מחליפה ועבודתה תיבחן היטב. יש לנו כלים וידע לבחון סגנון עבודה, רמת יכולת והתאמה לתפקיד הסייעת.
"הרשת בוחנת ותבחן את הטענה הזו לעומק, אולם מבדיקה ראשונית עולה כי מעולם לא נאמר להורים לא להגיש תלונה. וכמובן שהם עדיין רשאים לעשות זאת גם כעת".