פקחית במטרונית (41) הגישה בקשה לצו למניעת הטרדה מאיימת נגד שני נוסעים, גבר ואישה, שלדבריה לא שילמו עבור הנסיעה, הטרידו אותה, דחפו אותה וירקו עליה בצומת צבר. שופטת בית משפט השלום בקריות דחתה את גרסת הנוסעים ובפסק הדין שניתן השבוע הוציאה נגדם צו, אך קבעה כי גם הפקחית נהגה באלימות כלפי הנוסעים. "התגובה האגרסיבית כלפי המשיבה אינה פרופורציונלית", כתבה.
1 צפייה בגלריה
השופטת דחתה את גרסת הנוסעים
השופטת דחתה את גרסת הנוסעים
השופטת דחתה את גרסת הנוסעים
(צילום: נחום סגל)
לפני כחודש הגישה הפקחית, תושבת הקריות, בקשה למתן צו למניעת הטרדה מאיימת בבית משפט השלום בקריות, לפיה טענה כי שני נוסעים, שאינם משלמים עבור הנסיעה במטרונית, מטרידים אותה ותוקפים אותה.
"הנ"ל טענה כי המשיבים איימו לרצוח אותה, ובגללם ראתה את המוות בעיניים. עוד טענה כי היא ישנה בסיוע כדורים, זאת בעקבות המכה שקיבלה בראש מהמשיבים. המבקשת הפנתה לסרטון אותו הציגה באמצעות הטלפון הנייד וטענה כי המשיבים דחפו אותה במטרה לגרום למותה", נכתב בפסק הדין שניתן השבוע.
קראו עוד >>
מנגד טענו הגבר והאישה, כי הפקחית כינתה אותם 'מטומטמים', וכאשר ביקשו ממנה לדבר בצורה יפה, הגיע פקח נוסף שאחז בנוסע בכוח ואיים עליו בגז פלפל. לאחר מכן הם ירדו בתחנה, והפקחית, לטענתם, תקפה את הנוסעת והפילה אותה על הרצפה. עוד טענו, כי האישה סובלת ממחלה כרונית והגבר שנסע עימה נבהל והגן עליה בגופו. השניים הכחישו את הטענה לגבי התשלום.
השופטת, אלואז זערורה-עבדאלחלים דחתה את גרסת הנוסעים. "עם סיום האירוע, חזר הנוסע למקום, ניצל את העובדה כי המבקשת הייתה עם הגב אליו ועם כל הכוח, דחף אותה דחיפה חזקה מתוך מטרה לפגוע.
גרסתו כפי שהועלתה בדיון כי לא התכוון לפגוע במבקשת ופעל מתוך הגנה עצמית, איננה מתיישבת עם הסרטון שמלמד כי פעולותיו הפוגעניות של כלפי המבקשת נעשו לאחר סיום כל האירוע בין הצדדים ובכוונה תחילה, כתבה השופטת.
לגבי הנוסעת הוסיפה: "אציין כי על אף טענות המשיבים כי הנוסעת סובלת משלל בעיות רפואיות, הגם שעיינתי במסמכים הרפואיים התומכים בטענות אלה, התנהלותה במהלך האירוע כפי שעולה בסרטון איננה מלמדת כי חששה או פחדה מהמבקשת".
השופטת אישרה את בקשת הפקחית למתן הצו, אולם טענה כי גם היא עצמה נהגה באלימות כלפי הנוסעת ונתנה צו נגדי האוסר עליה או מי שמטעמה ליצור קשר עם הנוסעים.
"אציין כי התנהלות המבקשת בפני עצמה כפי שזו עולה מהסרטון, אף היא מלמדת על אלימות כלפי המשיבים, גם כאשר לטענתה עשתה כן בשל הגנה עצמית. התגובה האגרסיבית של המבקשת כלפי המשיבה למה שנחזה להיות דחיפה קלה או נגיעה בגופה, אינה פרופורציונלית", כתבה.
פורסם לראשונה: 07:17, 15.06.21