הבוקר (ראשון) חודשו העבודות במחצבה הסמוכה לבתי התושבים בגבעת אלונים. זאת, למרות תגובת עיריית קרית אתא בשבוע שעבר ל"ידיעות המפרץ", על פיה תיעצר עבודת המחצבה שפועלת בקרבת בתי התושבים בשכונת גבעת אלונים עד לבירור הנושא. לאור המצב, הגיש חבר המועצה רואי דוד תלונה בתחנת זבולון.
1 צפייה בגלריה
עם פניית התושבים, העבודות נפסקו זמנית. גבעת אלונים בשבוע שעבר
עם פניית התושבים, העבודות נפסקו זמנית. גבעת אלונים בשבוע שעבר
עם פניית התושבים, העבודות נפסקו זמנית. גבעת אלונים בשבוע שעבר
(צילום: פרטי)
דוד: "מזה כמה שנים פועלת בלב שכונת מגורים מחצבה שכל מטרתה לפרק ולחצוב סלעים וחומר גלם כזה או אחר, שמגיע מחוץ לשכונה ויוצא מחוץ לשכונה. המחצבה גורמת למטרדי רעש ואבק, וגם מסכנת את התנועה, על ידי משאיות שנכנסות מדי בוקר לשכונה בסמוך לבתי ספר וגני ילדים".

בשבוע שעבר נחשפה ב"ידיעות המפרץ" פעילות של מחצבה שפועלת בשכונת גבעת אלונים, בקרבת בתי התושבים. תושבת השכונה סיפרה: "לגור פה זה לקום כל בוקר בשעות מוקדמות, כשהם מתחילים לעבוד, וזה נמשך עד אחר הצהריים. כל יום עוד הר קטן של חצץ ועוד הר קטן. המחצבה נמצאת במרחק פחות מ-250 מטר מהבתים, מגיעות משאיות ענקיות, סמיטריילרים גדולים, כל הזמן תנועה כבדה, מביאים אבני ענק ועושים מזה חצץ. זה מעלה אבק לשמים.
"יש בשכונה משפחות עם ילדים שחולים באסתמה והם ממש סובלים. התירוץ של העירייה, שהמחצבה נדרשת בשל הבנייה בשכונה, זה עלבון לאינטליגנציה. יש בנייה בגבעה, אבל בהיקף כזה שדורש הפעלת מחצבה כל יום? לא ראיתי מחצבה כזו בשכונות חדשות אחרות בקריות. אומרים שמשתמשים במים כדי שלא יהיה אבק. אני לא ראיתי את זה, אנחנו כל השבוע עם חלונות סגורים".
העירייה מנגד טענה כי לא מדובר במחצבה אלא במתחם גריסה שפועל לא בקרבת בתי התושבים. עוד נאמר בתגובה: "עם קבלת פנייתם של תושבי השכונה הופסקה הגריסה והיא תתחדש לאחר בדיקה נוספת של כמויות הגריסה מול הקבלן".
הבוקר (ראשון) שוב פנו תושבים למיינט קריות, כשבידם סרטון ממנו עולה כי העבודות, בניגוד לתגובת העירייה, ממשיכות כרגיל. חבר המועצה רואי דוד, תושב השכונה שהעלה את הנושא בשבוע שעבר, הגיש בעקבות חידוש העבודות תלונה בתחנת משטרת זבולון בגין עבודה שלא במסגרת תנאי היתר/רישיון עבודה על פי החוק.
לדבריו, החוק מחייב שמקום כזה יעבוד רק לאחר שבוצע סקר השפעה על הסביבה, דבר שלא נעשה עד כה. "תגובת העירייה לא מדויקת בלשון המעטה. כתושבי השכונה שגרים במקום וחיים אותה יום יום. יש אינספור צילומים וסרטונים של עבודות המגרסה ללא ערפול מים. עצם הימצאותה של מגרסה כזו בלב שכונת מגורים חדשה, אשר כל מטרתה היא מטרתה עסקית לאזורים שונים בקריות ולא לפיתוח השכונה עצמה בלבד היא זלזול בתושבי השכונה והתעלמות מוחלטת מאיכות חייהם ובריאותם".
מעיריית קרית אתא נמסר: "במקום לא קיימת מחצבה אלא מתחם גריסה מרוחק יחסית המיועד לעבודות תשתית להמשך פיתוח שכונת גבעת אלונים בלבד. הגריסה חיוניות לביצוע העבודות, בהן מילוי כבישים בעומק של כ- 3 מ' שטרם בוצע. העבודות מתבצעות תחת פיקוח כאשר אנו נמשיך להקפיד כי הקבלן מבצע עבודות תוך הרטבת השטח למניעת אבק והתחשבות בכיוון הרוחות".