במהלך סוף השבוע האחרון חלה עלייה משמעותית ברמת התחלואה בקרית ביאליק. העיר שהייתה צהובה בשבוע שעבר, הפכה לכתומה. למרות זאת, בעירייה לא ממהרים לסגור את מוסדות הלימוד ומחכים להחלטת קבינט הקורונה.
1 צפייה בגלריה
חזרה ללימודים
חזרה ללימודים
"לא צריך להתנהל על פי החוקים היבשים"
(צילום אילוסטרציה: ShutterStock)
טלי דידי, תושבת קרית ביאליק, ואם לתלמידה בכיתה ו' ב'נעורים': "אי אפשר להבין כיצד מתקבלות ההחלטות, מדובר פה בעניין של חיים או מוות. לא צריך לחכות להחלטות וחייב לסגור את מוסדות החינוך עד שיעבור זעם".
בנוסף למצב התחלואה, גם מספר המבודדים במוסדות החינוך בעיר מדאיג: נכון להיום חמישה גני ילדים נסגרו עקב חשיפה לחולה מאומת: גן דפנה, גפן, אמירים, הפרדס והסחלב, ושמונה כיתות בבתי ספר שונים נסגרו אף הן: כיתה משכבת ג' בבית הספר קדימה, כיתה משכבת ב' בבית הספר הבונים, בבית הספר רקפות נכנסו שלוש כיתות לבידוד, כיתה משכבת א', ב', ו-ג'. כיתה משכבה ה' בבית הספר הבונים, ואמש (ראשון) נכנסו עוד 2 כיתות ה' מאותו בית הספר גם הן לבידוד.
בעקבות המצב, ראש העיר, אלי דוקורסקי, אמר: "אנחנו עדים למגמה מדאיגה של עלייה בתחלואה בעיר, והיום ביאליק נמצאת כבר במצב של עיר כתומה רק בסוף השבוע נוספו למעלה מ-50 חולים מאומתים בעיר". והוסיף: "חייבים לעצור את התגברות התחלואה כי היותנו עיר כתומה יוביל לכך שהקבינט יסגור בוודאות את כיתות ה'-י"ב בוודאות. וזה משהו שאנחנו לא רוצים, אנחנו רוצים שהילדים ימשיכו ללמד, ימשיכו בשגרת יומם".
פתיחת מוסדות הלימוד תלויה בהחלטת הקבינט וב'רמזור החינוך', הנקבע אחת לשבוע. רק ביום רביעי האחרון, נכנסה לתוקפה החלטת הקבינט, לפיה ביאליק צהובה ובהתאם לכך כל מוסדות החינוך בה יהיו פתוחים. אולם השינוי לרעה במצב התחלואה בסוף השבוע האחרון מותיר את מוסדות החינוך פתוחים על אף צבע העיר, עד שתתקבל החלטה אחרת מן הקבינט.
כזכור, בשבוע שעבר הודיע דוקורסקי כי הוא לא ממתין להחלטת הקבינט, ומכיוון שהעיר הפכה לצהובה, ביום שני הוא פתח את מוסדות החינוך, ואמר: "קרית ביאליק אינה מחכה להחלטת הקבינט על קביעת צבעי הרמזור החדשים. ביאליק צהובה כבר עשרה ימים ובהתאם להנחייתי חזרו תלמידי כיתות ה׳-י״ב ללימודים". ונימק את החלטתו: "אבסורד שיישובים שהם היום כתומים ואדומים ילמדו, ובקרית ביאליק הצהובה ילמדו מרחוק. לכן החזרתי את מערכת החינוך כולה ללימודים".
ברשתות החברתיות הביעו ההורים את זעמם על ההחלטה שלא לסגור את המוסדות, וחלקם אף החליטו לא לשלוח את ילדיהם אל בתי הספר.
עוד בחדשות >>
אם לילד בכיתה ה' בבית הספר נעורים: "במצב כזה אני לא שולחת את הילד שלי לבית הספר. הוא לומד מהבית. ראש העיר לא נוהג באחריות כשהוא מחליט להשאיר את המוסדות פתוחים למרות שהתחלואה עלתה וביאליק כבר כתומה. למה לחכות? הפגיעה היא בכולנו. התחלואה רק תעלה, זה מרתיח הרבה הורים זה חוסר אחריות. צריך לסגור הרמטית פעם אחת ולשפר את המצב".
אם נוספת, עינת גולבן, שילדיה לומדים בביאליק: "הילדה הגדולה שלי לומדת בכיתה ז' באורט דפנה, ולאור המצב החלטתי לא לשלוח אותה היום ללימודים ולחשוף אותה לסיכון שהיא עלולה להידבק בקורונה. את הילד בן ה-9 הלומד בבית הספר נעורים אני שולחת כי אני מבינה שהם יישארו ללמוד בכל מצב. אני חושבת שנכון יהיה לא לפתוח את המוסדות ולהגדיל ראש, לתת אולי פוש אחד אחרון ולמנוע מצב שמסכנים בו את התלמידים, המורים וההורים".
טלי דידי, תושבת העיר: "קשה להבין את אופן קבלת ההחלטות. הבת שלי נשארה בבית, כי הבת הגדולה שלי חלתה בסרטן ונמצאת בסיכון גבוה. גם אני בסיכון, ולכן נראה לי שההחלטה שלא לסגור זה חוסר הבנה של המצב. המורים פוחדים להגיע, אבל אין להם ברירה. כדי לגמור עם הקורונה צריך סגר מוחלט והדוק ולא להמשיך להתנהל על פי החוקים היבשים".
מעיריית ביאליק נמסר: "בעיר 8 כיתות בלבד שנסגרו מתוך 233 כיתות לימוד, תחלואה זניחה עד שולית שאינה מצדיקה את סגירת מערכת החינוך בעיר".
פורסם לראשונה: 07:51, 04.01.21