מאמן השחייה המיתולוגי בקריות, מרדכי (מקס) נחמני, נהרג בתאונת הדרכים שאירעה היום (חמישי) בצומת צבר בקרית מוצקין. נחמני יובא למנוחות הלילה (חמישי) בבית העלמין צור שלום, בחלקת קרית מוצקין בשעה 22:00.
3 צפייה בגלריה
מקס נחמני ז"ל
מקס נחמני ז"ל
"נערץ אהוב על כולם". מקס נחמני ז"ל
(צילום: מתוך הפייסבוק)
נחמני, נשוי לרחל, אב לארבעה ילדים וסב לעשרה נכדים, לימד רבים מתושבי הקריות שחייה וניהל מכון כושר במשך שנים רבות. בתו, אביגיל אמסלם, אמרה הלילה בכאב: "אבא אמיץ, נערץ אהוב על כולם, התגאיתי בו כל חי".
עוד בחדשות:
אין כמעט נער ונערה בקרית מוצקין שלא מכירים את מרדכי נחמני, שכונה בפי כל בשם מקס. בעברו היה מאבטח של ראש העיר, שמחה מילר ז"ל, לאחר מכן גידל דור שלם של ספורטאים, היה מאמן שחייה בבריכה 'הגיגית של מקס', אליה היו נשלחים תלמידי בית הספר ללמוד שחייה וכן מאמן משקולות.
3 צפייה בגלריה
מקס בצעירותו
מקס בצעירותו
מקס בצעירותו
(צילום: מתוך הפייסבוק)
"את מקס הכרתי מאולם הספורט במוצקין ליד מגרש הכדוריד", סיפר דוד עמר. "באותה עת הוא היה מאמן משקולות. אדם מאוד חביב, מלא נתינה, טוב לב, כולם העריצו אותו".
היום בשעות הצהריים היה נחמני מעורב בתאונת דרכים בצומת צבר בשעה שרכב על קטנוע. הוא פונה לבית החולים רמב"ם תוך מאמצי החייאה כשהוא אלמוני מבלי שזוהה.
3 צפייה בגלריה
זירת התאונה בצומת צבר
זירת התאונה בצומת צבר
זירת התאונה הקטלנית בצומת צבר
(צילום: איחוד הצלה)
לדברי בני המשפחה, אשתו חיפשה אותו מבלי לדעת כלל על התאונה. כלתו שעברה באזור בזמן התאונה דיווחה לאשתו על התאונה. לאחר מספר שעות נפטר נחמני מפצעיו בבית החולים רמב"ם.
אמיר קטן, שחקן עבר של מכבי קרית מוצקין, סיפר: "זוכר את מקס עוד כשעבד כפקח בעירייה ולאחר מכן היה שומר הראש של ראש העיר, שמחה מילר ז"ל. הוא היה איש מקסים שעזר לזולת ולכל מי שהיה זקוק. הידיעה על מותו התקבלה בהלם מוחלט. בשנות ה-60 וה-70 אין ילד שלא הכיר אותו. הוא היה אחראי על מרכז הספורט ביוספטל, וצמוד למגרש היה אולם ספורט ששם היה מכון כושר שהוא מאמן שם.
"הוא היה בין הראשונים בקריות שפתח מכון כושר וסחף אחריו עשרות ספורטאים להתאמן, שאהבו אותו והעריצו אותו. הוא גם לימד שחייה בבית הספר קורצ'אק. אדם ענו וצנוע, שהזכרונות שהוא השאיר מאותו תקופה חקוקים בסלע, וזה יום עצוב וקשה לכל תושבי העיר בכלל ולאלה שהכירו אותו והתחנכו על ידו".
"אבא אמיץ נערץ אהוב על כולם, התגאיתי בו כל חיי, תמיד כינו אותי הבת של האיש והאגדה", אמרה היום ביתו אביגיל אמסלם: "אני בהלם כואבת ולא מאמינה רק אתמול הוא היה אצלנו בערב וחגגנו לבעלי יום הולדת, אני בתוך חלום".
פורסם לראשונה: 21:41, 29.10.20