פרויקט התחבורה המשמעותי ביותר בחיפה בשנה האחרונה הוא הרכבלית, בו הושקעו 350 מיליון שקל. קו התחבורה הציבורית, שייפתח ב-25 במרץ, צפוי להסיע מאות אלפי אנשים מדי שבוע מאזור הצ'ק פוסט לטכניון והאוניברסיטה, אך גם לשמש מוקד משיכה לתיירים בסופי שבוע. למרות זאת, ראש העיר חיפה, עינת קליש-רותם, מסרבת להפעיל את הרכבלית בשבת. הסיבה ככל הנראה כניעה לדרישות הסיעות החרדיות במועצת העיר.
4 צפייה בגלריה
רכבלית
רכבלית
תפעל בשבת? הרכבלית
(צילום: גיל נחושתן)
קליש והחרדים פועלים להשבתת הרכבלית בשבת, כשמנגד עומדים משרד התחבורה, השרה מירב מיכאלי ומרבית חברי מועצת העיר הדורשים הפעלת הרכבלית כל השבוע.
השרה מיכאלי התבטאה בנושא וציינה כי אין כל סיבה שפרויקט תחבורה שבו הושקעו 350 מיליון שקל לא יפעל בשבת. גורם במשרד התחבורה ציין כי אי הפעלת הרכבלית בשבת תפגע פעם נוספת ביחסי המשרד והעירייה, יחסים שהתאפיינו במשברים לאורך כל כהונתה של קליש.
4 צפייה בגלריה
קליש וסגני ראש העיר מיכל אלפר ונחשון צוק
קליש וסגני ראש העיר מיכל אלפר ונחשון צוק
קליש וסגני ראש העיר מיכל אלפר ונחשון צוק
(ראובן כהן)
במועצת העיר לא מתכוונים לעבור לסדר היום ותוקפים את קליש על "כניעה לחרדים".
יו"ר סיעת הירוקים, חבר המועצה אביהו האן: "חיפה עיר ליברלית ופלורליסטית, מקום המדינה ועד היום פועלת בה תחבורה ציבורית בשבת, במתכונת שמאפשרת פנאי ולא פוגעת באווירת השבת בשכונות הדתיות. ההחלטה של קליש למנוע מהרכבלית לפעול בשבת היא נטו פוליטית.
"האוהדים שלה נטשו אותה, רק הסיעות החרדיות נותרו איתה בקואליציה, ובצר לה היא פונה לקהל החרדי ובניסיון למצוא חן מקריבה את המרקם הייחודי של חיפה. רוב הציבור החיפאי רוצה תחבורה ציבורית בשבת, וקליש שכחה את מי היא מייצגת".
4 צפייה בגלריה
אביהו האן
אביהו האן
"קליש שכחה את מי היא מייצגת". אביהו האן
(צילום: פרטי)
4 צפייה בגלריה
שרית גולן שטיינברג
שרית גולן שטיינברג
"קליש נכנעת לשאריות הקואליציה". שרית גולן שטיינברג
(צילום: ראובן כהן)

קראו גם >>

חברת המועצה שרית גולן שטיינברג: "קיוויתי בשבועיים האחרונים כי ראש העיר וממלא מקומה נחשון צוק יתעשתו ולא ייכנעו למיכי אלפר בדרישתו למנוע הפעלת הרכבלית בסופי שבוע.
ראש העיר אשר התגאתה כי תקדם תחבורה ציבורית בעיר, נכנעת לשאריות הקואליציה שלה ונראה שמנצלת סמכויות בתחום התכנון והבנייה כדי לסחוט התחייבות ממשרד התחבורה לא להפעיל הרכבלית בשבת".
גולן שטיינברג קוראת לשרת התחבורה לפעול ולאלץ את הפעלת הרכבלית בשבת, וטוענת כי ראש עיר אחר היה מנסה לנצל את הרכבלית למינוף של תחום התיירות בעיר.
פורסם לראשונה: 18:17, 06.03.22