קורונה במערכת החינוך: שלושה גני ילדים בקרית אתא נסגרו היום (שלישי) לאחר שגננת ושתי סייעות אובחנו כחולות בקורונה. בהתאם להנחיות משרד הבריאות, הצוותים החינוכיים וילדי שלושת הגנים בעיר, ארזים", "אביבים" ו"תל חי", ייכנסו לבידוד למשך 14 יום.
2 צפייה בגלריה
גני הילדים "ארזים" ואביבים"
גני הילדים "ארזים" ואביבים"
גני הילדים "ארזים" ואביבים"
(צילום: נחום סגל)
בקרב ההורים התחושות קשות. לטענתם, אף גורם לא פנה אליהם כדי להגיד להם כיצד לנהוג. "עד שלא נעבור את הבדיקה ואדע שהילד שלי בסדר, התחושה היא מאוד לא נעימה", אמרה אחת האמהות בגן.
במהלך סוף השבוע שעבר נסגר בית הספר 'ירושלים' לאחר שאחת התלמידות חלתה בקורונה, וכעת נסגרו 3 גנים נוספים בעיר. אמש קיבלו הורים מהגנים תל חי, אביבים וארזים הודעה כי לאחר שאשת צוות בכל אחד מהגנים אובחנה כחולת קורונה, הגנים נסגרים וכל התלמידים ואנשי הצוות האחרים נשלחו לבידוד.
"אתמול בערב קיבלנו הודעה מהגננת שאשת צוות אובחנה כחולה. ככל הנראה כמה ימים קודם לכן היא חשה בתסמינים וקיבלה את תוצאות הבדיקה אתמול. מהיום (ג') הגן סגור והילדים צריכים להיכנס לבידוד עד ל-16.7", סיפרה אחת האמהות.
"נרשמנו לצהרונים בתשלום ולא נראה לי כבר שאשלח לשם את הילד", אמרה אם אחרת.
לדבריה, פרט להודעת הגננת לא נעשתה כל פנייה אליהם מגורמים אחרים. "אף אחד לא פנה אלינו. אתמול אחרי שקיבלנו את ההודעה במשך שעה וחצי הייתי על קו הטלפון בניסיון לתפוס את משרד הבריאות. אני רוצה לדעת מה הנוהל".
משרד החינוך נמסר, כי אכן שלושת הגנים נסגרו לאחר שעובדי צוות נדבקו בקורונה בכל אחד ממוסדות החינוך.
2 צפייה בגלריה
גן "תל חי" בקרית אתא
גן "תל חי" בקרית אתא
גן "תל חי" בקרית אתא
(צילום: נחום סגל)
"הילד שלי בן ארבע, אני רוצה לדעת גם אם יתר בני המשפחה צריכים להיות בבידוד. מן הסתם הוא בא איתי ועם האחים שלו במגע. טבעי שהוא יחבק אותי וינשק אותי", אמרה. "מהגן נמסר לנו שרק הילד ייכנס לבידוד. נראה למישהו הגיוני שילד בן 4 יכול להיות בבידוד? אני צריכה לתת לו אוכל, לקלח אותו להלביש אותו. איך זה אפשרי?".
כעת כל הורה מתאם בעצמו בדיקה לילדים. "אני מקווה שאותה אשת צוות שהיא ככל הנראה גננת או סייעת מחליפה, לא באה במגע יותר מדי עם הילדים ולא יהיה פה בלגן רציני. לא אומרים לנו במי מדובר מצנעת הפרט", סיפרה. "ההורים פנו לקופת החולים וביקשו לבצע בדיקה. קבעו לנו בדיקה רק בסוף השבוע, ואמרו לנו להיות בבית מ-7:00 עד 16:00. יום שלם לשבת ולחכות לבדיקה".
מעיריית קרית אתא לא נמסרה תגובה.
פורסם לראשונה: 18:01, 07.07.20