רבים ליוו היום (ראשון) אחר הצהרים את מנכ"ל העירייה לשעבר עובדיה שלמה (81) למנוחת עולמים בבית העלמין בצור שלום: "הוא היה איש טוב עם לב ענק", ספדו לו.
1 צפייה בגלריה
שלמה עובדיה
שלמה עובדיה
"איש של אנשים". עובדיה שלמה ז"ל
(צילום: פרטי)
קראו גם >>
עובדיה עלה מעיראק עם משפחתו לכפר חסידים, התגייס לשירות כלוחם בצנחנים. מאוחר יותר שימש כיו"ר אגודת הפועלים, ולאחר מכן, שב לעיר מגוריו והחל לעבוד כמזכיר מועצת רכסים. מאוחר יותר נבחר לראש המועצה, וכיהן בתפקיד זה במשך שמונה שנים. עם פרישתו מרצון, פנה אל ראש עיריית ביאליק דאז, דני זק ז"ל, והציע עצמו לתפקיד ניהול המתנ"ס המקומי.
אורה זק, אלמנתו של דני זק, סיפרה: "דני הופתע מן ההצעה של עובדיה, וביקש מספר ימים למחשבה. אבל מאחר שהם הכירו ממפגשי ראשי ערים ומועצות, דני רצה שעובדיה יהיה מנכ"ל העירייה שלו. כששב אליו עם התשובה, אמר לו עובדיה: לא הייתי מוכן לעבוד כמנכ"ל של אף ראש עיר, אבל בגלל שאותך אני מכיר ואני יודע מי אתה, אני מוכן. וכך נכנס שלמה לעיריית ביאליק".
השניים עבדו יחד מספר שנים והוציאו יחד מספר פרויקטים חברתיים שקידמו את העיר: "הייתה קליטה גדולה של עולים מארגנטינה שעלו לקרית ביאליק, ועובדיה נסע מספר פעמים למטרה זו. ואחד הפרויקטים המרגשים היה של שיקום מכורים לסמים מקרית ביאליק. הם היו שולחים אותם תחילה למכוני גמילה ולאחר מכן הם היו נותנים להם עבודה בעירייה על מנת לסייע להם להשתקם. היו כמה כאלה, חלקם עובדים בעירייה עד היום. מעבר לכך הם היו חברים טובים בלב ובנפש".
עובדיה שימש כמנכ"ל העירייה במשך 18 שנה, פרש לפני כ-13 שנים והתמנה לסמנכ"ל התפעול של הקריון, ולאחר מכן יצא לגמלאות. מכריו סיפרו: "עובדיה שלמה במשך שנים היה דמות מפתח בנוף המוניציפלי האזורי. איש של עשייה ללא פשרות לצד האהבה האין סופית לזולת. הוא היה אדם שעזר לכל מי שלא פנה אליו ולכל מי שלא פנה אליו ועובדיה כבר היה יודע שהוא זקוק".
בשנים האחרונות חלה שלמה, ולפני כשנתיים הוא עבר להתגורר בבית אבות בחיפה: "השנה האחרונה הייתה שנה קשה מאוד, הוא גם חלה מאוד וגם הקורונה השפיעה עליו לא טוב".
בין המספידים בהלוויה היה ראש העיר, אלי דוקורסקי, שסיפר: "איש צנוע וענו היה. איש של אנשים. כאן בלוויה נמצאים עשרות עובדי עירייה שהעריצו את עובדיה ובאו לחלוק לו כבוד אחרון".
פורסם לראשונה: 23:04, 09.05.21