רפי עשור, אחד הצלמים המוכרים ביותר באזור הקריות ובעלי "וידאו רפי" מקרית אתא, הלך בסוף השבוע לעולמו, בהפתעה גמורה והיכה בהלם את בני משפחתו ומכריו. בשבוע שעבר עשור חש ברע ועשה בדיקות דם. אחד מהמדדים לא היה תקין, ורופא המשפחה הפנה אותו לבית חולים להמשך בירור וטיפול. באמצע שבוע שעבר הוא אושפז ובסוף השבוע נפטר בהפתעה גמורה.
2 צפייה בגלריה
רפי עשור ז"ל ורעייתו
רפי עשור ז"ל ורעייתו
רפי עשור ז"ל ורעייתו
(צילום: וידאו רפי)
עשור (71) היה נשוי בפעם השנייה. הוא הקים בשנות ה-80 של המאה הקודמת את הסטודיו שלו, שהפך לשם דבר בקריות ובהמשך החל לצלם וידאו וגם שימש במשך שנים הצלם של עיריית קרית אתא.
בנו, אהוד עשור: "אבא היה המנוע שדחף את כולנו, להגיע להישגים, להתקדם בחיים. אדם שידע ליהנות מהחיים, מוקף חברים, שאהב לעזור לאנשים, גם לכאלו שרק הכיר".
המוות שלו היה מאוד פתאומי.
"הוא היה אדם חזק מאוד. בבית החולים לא האמינו שהבדיקות הן שלו. איך שהוא נראה ואיך שהתנהג לא התחבר לתוצאות. קשה לנו מאוד בלעדיו".
2 צפייה בגלריה
רפי עשור ז"ל
רפי עשור ז"ל
מאבני היסוד של הצילום בקריות. רפי עשור ז"ל
(צילום: וידאו רפי)
עשור עלה לארץ בשנת 1963, יחד עם הוריו, אסתר ומנחם, ויש לו שישה ילדים. את עבודתו כצלם החל בפוטו חנין בשנות ה-80 ופתח את העסק העצמאי שלו.
עוד בחדשות >>
אלי דדון, דובר בית החולים כרמל ותושב אתא, הכיר את עשור שנים ארוכות. "כשאמרת את המילה צלם בקריות, תמיד זה נצמד לשם רפי עשור. רפי היה מאבני היסוד של הצילום בקריות. תמיד הוא היה מעודכן בציוד החדש ביותר, עם המילה האחרונה בתחום הצילום והציוד. רפי היה חבר, אח וקולגה, שידע לתת עצה מחכימה, טפיחה על השכם כשצריך".
הצלם רפי זוהר: "את רפי הכרתי כשהתחלתי בקריירת הצילום שלי. רפי היה שם דבר מוביל באזור בתחום הצילום שהשאיר את חותמו וגידל הרבה צלמים".
פורסם לראשונה: 15:17, 05.01.21