משרד הבריאות מעדכן היום (ראשון) כי במהלך סוף השבוע בקריות אובחנו 46 חולים חדשים. מספר החולים הפעילים עלה ב-29. בכמה מוסדות חינוך נמצאו חולי קורונה ותלמידים רבים נשלחו לבידוד. בעיריית חיפה, העיר הכתומה, בוחנים כעת הגבלות משמעותיות על הציבור.
2 צפייה בגלריה
בדיקת קורונה
בדיקת קורונה
בדיקת קורונה
(צילום: דוברות מד"א)
קראו גם:
ביום חמישי שעבר אישר קבינט הקורונה את תוכנית הרמזור של פרופסור גמזו. במסגרת התוכנית קיבלה כל רשות או מועצה מקומית ציון על פי מספר פרמטרים, שקובע את צבעה. בתוך כך סווגו שלוש הקריות, ים, אתא וביאליק כערים ירוקות. בעוד קרית מוצקין היא עיר צהובה, חיפה כתומה ורכסים אדומה. סיוג הרשויות על פי צבע יתבצע אחת לשבועיים.
בינתיים, מספר החולים הפעילים בקריות ממשיך לעלות. ביומיים האחרונים (מיום שישי בבוקר ועד היום בבוקר) אובחנו 46 חולי קורונה חדשים בקריות. מספר החולים הפעילים עלה ב-29 ומספרם כעת 273.
2 צפייה בגלריה
310 נדבקים בשבוע אחד
310 נדבקים בשבוע אחד
מאות ילדים נשלחו לבידוד
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
מספר החולים הגבוה ביותר אובחן בקרית מוצקין, 14 חולים חדשים. מספר החולים הפעילים עלה מ-60 ל-70. מספר החולים לכל 10,000 איש עלה מ-14 ל-16.
בקרית אתא אובחנו במהלך סוף השבוע 11 חולים חדשים. מספר החולים הפעילים עלה מ-88 ל-95. מספר החולים לכל 10,000 איש זהה לזה של מוצקין - 16.
בקרית ים אובחנו 11 חולים חדשים. מספר החולים הפעילים עלה מ-47 ל-54. מספר החולים לכל 10,000 איש עלה מ-12 ל-14.
בקרית ביאליק אובחנו 9 חולים חדשים. מספר החולים לכל 10,000 איש עלה מ-12 ל-14.
בחיפה חלה עלייה דרמטית במספר החולים בשבוע שעבר והיא אף הוגדרה כעיר כתומה. בעקבות זאת הודיעה ראש העיר, עינת קליש-רותם, כי כעת הם בוחנים הגבלות משמעותיות על התושבים.
"אנחנו רואים בדאגה את ההתפרצות של הקורונה בחיפה, ובודקים בשיתוף משרד הבריאות סדרה של החלטות להגבלות משמעותיות של התושבים בעיר, ביניהם גם אכיפה מוגברת וקפדנית", אמרה קליש. בתוך כך במהלך סוף השבוע אובחנו 68 חולי קורונה חדשים במהלך סוף השבוע. מספר החולים הפעילים עלה מ-532 ל- 536. מספר החולים לכל 10,000 איש עלה מ-19 ל-21.
במקביל, מיום שישי אובחנו חולי קורונה במוסדות חינוך בקריות. ביום שישי קיבלו תלמידי כיתה י"א ו-י"ב הודעה כי נמצא חולה מאומת בבית הספר. לאור זאת 40 מתלמידי כיתות י"ב ו- י"ב נשלחו לבידוד. יתר התלמידים המשיכו הבוקר (א') ללמוד כרגיל.
כמו כן, אובחן חולה קורונה בבית הספר נעורים בקרית ביאליק. בהודעה שנשלחה להורים נכתב: "החקירה האפידמיולוגית הסתיימה. ניתנה הנחיה ולפיה תלמידי כיתה ד' 2 קפסולת רקפת והמורים שלימדו בקפסולה נכנסו באופן מיידי לבידוד. כל שאר התלמידים, המורים והעובדים חזרו לשגרת לימודים על פי מתווה הקורונה".
בנוסף, אמש (שבת) בשעות הערב קיבלו הורים ותלמידים בקרית החינוך בקרית חיים הודעה כי אחד מאנשי הצוות אובחן כחולה קורונה. בעקבות זאת היום ומחר ילמדו תלמידי שתי החטיבות דגן ושקד והחטיבה העליונה מרחוק.
בקרית מוצקין נסגרו הגנים פשוש, יקינטון ורקפת. כל הילדים נשלחו לביתם עד לסיום החקירה האפידמיולוגית של משרד הבריאות. לאחריה יקבע מי צפוי להיכנס לבידוד. כמו כן נמצא חולה קורונה גם בגן קורצ'אק. קפסולה בבית הספר הבונים בקרית ביאליק נכנסה לבידוד וגן נרקיסים נשלח לבידוד.
פורסם לראשונה: 13:41, 06.09.20