בית המשפט המחוזי בחיפה גזר בשבוע שעבר על ספק מזון החיות, דב נוי, תשעה חודשי עבודות שירות וקנס של 100 אלף שקל. נוי הורשע לאחר שהודה במתן שוחד למנהל גן החיות בקרית מוצקין, יגאל פדידה. המשפט נגד יוסי עמרה ויגאל פדידה עדיין מתנהל.
1 צפייה בגלריה
"גן ציבורי מיוחד". החי פארק
"גן ציבורי מיוחד". החי פארק
"נוי לא גבה מחירים גבוהים מהמקובל". החי פארק
(צילום: נחום סגל)
בספטמבר 2019 הוגש כתב אישום נגד שותפו העסקי של פדידה בלונה פארק, יוסי עמרה, ושני ספקי מזון לחיות שסיפקו מזון לגן החיות בקרית מוצקין, דב נוי ושאדי דולה. כתב האישום התייחס לפרשת הצ'קים בחי פארק, במסגרתה, צ'קים של רשת המתנ"סים נמסרו ללא הגבלת סחירות ונפרעו אצל חלפן כספים.
על פי כתב האישום, נוי הוא בעל משק חקלאי במרכז הארץ אשר סיפק מזון לבעלי החיים בחי פארק. בשנת 2009 סיכם נוי עם פדידה כי במכרזים בהם הוא יזכה, הוא ישלם חלק מהסכום שיקבל מרשת המתנ"סים לפדידה. בתמורה לכך, פדידה יפעל להקדמת מועדי התשלומים המגיעים לנוי, ויבטיח את המשך זכייתו במכרזים.
קראו גם >>
עוד נטען, כי על מנת להסוות את תשלומי השוחד, פדידה פנה לנאשם והורה לו לבקש מרשת המתנ"סים צ'קים עבור התשלום שמגיע לו, ללא הגבלת סחירות. צ'קים אלה, סוכם, ינוכו על ידי פדידה אצל נותני שירות מטבע. לאחר מכן יעביר לנוי את התמורה, לאחר ניכוי של כספי השוחד לכאורה.
באופן זה נוכו 12 צ'קים ללא הגבלת סחירות שניתנו לנוי מרשת המתנ"סים בין השנים 2009-14. הסכום הכולל: כמיליון שקל, אשר מהם ניכה פדידה 20 אחוז. "כדי להסתיר את תשלום השוחד, ובכוונה להכשיל הליך שיפוטי ולרמות, פדידה החתים את הנאשם על אישורי קבלת המחאות כוזבים של רשת המתנ"סים, וכן חתם הנאשם על תצהיר כוזב", נטען.
נוי הואשם בעבירות של מתן שוחד, שיבוש מהלכי משפט ושבועת שקר. הוא הודה בעבירות שיוחסו לו בכתב האישום המתוקן, ובשבוע שעבר גזר בית המשפט את דינו.
במסגרת הטיעונים לעונש ביקש התובע, עו"ד שגב אדלר, מאסר בפועל. הסניגורית, עו"ד דלית אלעד, טענה שמתחם העונש ההולם נע בין עונש מאסר בעבודות שירות ל-18 חודשי מאסר בפועל. לדבריה, פדידה ניצל את מצוקתו נוי, וכן לא נגרם נזק בממון לרשת המתנ"סים, כי נוי לא גבה מחירים גבוהים מהמקובל או סיפק סחורה פגומה.
כמו כן הוסיפה, כי לנאשם אין עבר פלילי, וכי הוא מנהל משק משפחתי המספק פרנסה למספר משפחות. השופט יצחק כהן התחשב בדברים אלה בגזר הדין, ובכך שהודה במעשה כבר בחקירת המשטרה, וגזר עליו תשעה חודשי מאסר, אותם ירצה בעבודות שירות. "עבירת השוחד היא עבירה הנושאת אופי כלכלי", כתב השופט, וגזר עליו קנס של 100 אלף שקל.
פורסם לראשונה: 15:27, 11.01.21