מנהל מחוז חיפה משרד החינוך, ד"ר סער הראל, נערך לפתיחת שנת הלימודים בשבוע הבא. בראיון מיוחד הוא מצהיר כי השנה צפויה להיפתח כמתוכנן ב-1 בספטמבר.
הראל: "אנו שוקדים על היערכויות אחרונות לנושא בדיקות סרולוגיות והאנטיגנים, ומלבד זה הכל מוכן. אין סיבה שהשנה לא תיפתח במועד המתוכנן".
2 צפייה בגלריה
ד"ר סער הראל מנהל מחוז חיפה במשרד החינוך
ד"ר סער הראל מנהל מחוז חיפה במשרד החינוך
ד"ר סער הראל מנהל מחוז חיפה במשרד החינוך
(שרון צור)
הראל מתייחס למספר המורים הלא מחוסנים במחוז, ומדגיש כי לא ייתן לאף אחד לסכן את התלמידים.
הראל: "יש 2,500 מורים לא מחוסנים במחוז. זה מתוך כ-21 אף מורים. מתוך המורים הלא מחוסנים, רוב המורים לא מחוסנים מסיבות בריאותיות. בקצה יש את אלו שלא מוכנים להתחסם, ובקצה קצה יש את מי שלא מוכן להתחסן או להיבדק. אין לי בעיה שלא יתחסנו, אבל מי שלא מתחסן יהיה חייב בבדיקות כל כמה ימים. מי שלא מתחסן ולא מוכן להיבדק יוצא לחל"ת. לא אתן לסכן תלמידים שמגיעים לבית הספר במסגרת חוק חינוך חובה".
מה באשר לתלמידים לא מחוסנים? "אנחנו נקבל את כל התלמידים, מחוסנים ושלא מחוסנים. בשביל זה יש בדיקות והנחיות משרד הבריאות. כמובן שיהיו בידודים לפי הצורך. אנחנו מצידנו נעשה הכל כדי שהשנה תהיה רציפה יותר מהשנה הקודמת בה היו סגרים, ונרצה לימוד פרונטלי. לא נמהר לחזור לזום".
2 צפייה בגלריה
ד"ר סער הראל מנהל מחוז חיפה במשרד החינוך
ד"ר סער הראל מנהל מחוז חיפה במשרד החינוך
ד"ר סער הראל מנהל מחוז חיפה במשרד החינוך
(שרון צור)
קראו גם: >>>
בראיון המלא שמפורסם בגיליון סוף השבוע של "ידיעות המפרץ" מתייחס סער לסאגת האסבסט בבית הספר ליאו בק. סער: "אנחנו בהחלט לא שקטים מכך שתלמידים יילמדו מתחת לאסבסט. העמדנו מבנים חליפיים להעברת התלמידים מבית הספר בזמן שהעיריה מבצעת את העבודות להסרת האסבט. העניין שהעירייה לא התכוונה להתחיל בעבודות ולכן לא היה כל היגיון להעביר את התלמידים ולפצל את בית הספר אם אין עבודות. אני מעריך שהמעבר יהיה במהלך השנה בזמן העבודות שצפויות להימשך 45 יום. ננסה שהמעבר יהיה בתקופת חופשי כך שהפגיעה תהיה מינמאלית".
הראל מתייחס לעניין השימוע שנערך למנהלי הריאלי לאחר שהימרו את הנחיות שר החינוך והנחיותיו שלו, ואירחו את מנכ"ל בצלם בבית הספר. הראל: "העברנו למנהלים למסר ברור כי התנהגותם אינה מקובלת. הם ניסו להסביר ולומר כמה הם טובים בשימוע. המסר עבר. אף אחד לא חשב לפטר אותם, ועדיין הריאלי אינו בית ספר פרטי, הוא מתוקצב מהכספים שלך ושלי. בעתיד אולי הוא יהיה פרטי לגמרי".
הראל מפרט בראיון את השינויים הצפויים השנה, ומדגיש כי נוסף לתוכנית הלימודים יהיה צורך סגירת פערים של מי שנפגע בשנה הקודמת. "הנפגעים העיקריים הם הילדים הקטנים בלימודי השפה. נפעל לסגירת פערים".
המשך הריאיון המלא בידיעות חיפה.