בית משפט השלום בחיפה האריך בפעם השלישית את מעצרו של מאבטח הכרמלית שירה למוות בגבר בן 36 בביתו ברחוב נורדאו. לטענת החשוד מדובר בהגנה עצמית לאחר שהקורבן תקף אותו בסכין. מנגד טוענת המשטרה שעל פי החשד המאבטח שתל את סכין בעצמו ואף שקל להשאיר את הקורבן מתבוסס בדמו וללכת.
2 צפייה בגלריה
זירת הרצח בנורדאו
זירת הרצח בנורדאו
זירת הרצח בנורדאו
(משטרת ישראל)
לפני שבועיים נעצר המאבטח, 62, לאחר שעל פי החשד ירה למוות באדם אחר בן 36 בביתו ברחוב נורדאו ולאחר מכן אף ניסה לשבש מהלכי חקירה. עוד נטען כי לאחר הירי המנוח היה עדיין חי והוא רצה להותיר אותו מתבוסס בדמו וללכת לבקר את חמתו. אולם בעקבות עצה טלפונית של אישתו, לה הוא סיפר על מעשיו, הוא הודיע למשטרה. עוד נטען כי תמונות של הזירה ששלח לאישתו אינן תואמות את תמונות המז"פ. מנגד טען החשוד כי מדובר בהגנה עצמית והקורבן ניסה לתקוף אותו בסכין.
במהלך הדיונים בבית משפט טענה המשטרה בנוסף כי היתה היכרות מוקדמת בין השניים. עוד טענו כי יש אינדיקציה שבניגוד לטענה להגנה עצמית, מדובר ברצח בכוונה תחילה. כך ציינו במשטרה כי "החשוד הוציא את הנשק מכספת נעולה במפתח, ללא שום צורך. הוא עלה לדירה לדקה להביא את הטלפון שלו. אשתו חיכתה לו למטה, והיא התקשרה אליו אומר לה תמתיני, החשוד מוריד את מכנסיו, נשאר עם תחתונים, נכנס למיטה, החשוד מתעד את זה גם. את הרצח הוא ביצע בצורה מתוכננת, ולא בכדי החשוד שתק שעה ורבע".
עוד טענו כי עולה החשד שהוא שתל את הסכין במקום ואין כל ממצא כי הוא שייך לקורבן.
2 צפייה בגלריה
זירת הרצח בנורדאו
זירת הרצח בנורדאו
זירת הרצח בנורדאו
(משטרת ישראל)
קראו גם >>>
בא כוחו של המאבטח טען בדיון הארכת המעצר כי מדובר בהגנה עצמית וביקש לשחררו בתנאים. "החשוד ללא כל עבר פלילי, 20 שנה עובד כמאבטח בכרמלית בחיפה, אין לו כל עבר פלילי, עובד ללא רבב לשביעות רצון הממונים. לטענת המבקשת, ללא שום סיבה, ללא מניע, יורה באדם אחר".
עוד טען בא כוח המאבטח כי הקורבן בעל עבר פלילי וכי ניסה להשתלט על נשקו של המאבטח ואף לדקור אותו. ואז כאקט של הגנה עצמית, המאבטח ירה בו.
הוא ציין בדיון עורך דינו של המאבטח: "יכול להיות שבמשטרת ישראל עובדים אנשים עשויים מברזל, וכשהם נקלעים לסיטואציה כזו הם פועלים מיד בקור רוח, מזמינים משטרה, זה לה מה שקרה פה, ויש כנראה פער של 3 דקות או 5 דקות בין ההתקשרות של המשיב".
למרות טענות המאבטח, השופט שלמה בנג'ו החליט להאריך את מעצרו פעם נוספת למשך 7 ימים נוספים. "עיינתי עיין היטב בראיות הגולמיות, מעבר לדוח הסודי המונח בפניי, ומצאתי כי קיים יסוד סביר לחשד המיוחס לחשוד", כתב.