סקר טלפוני מטעם החברה הכלכלית של קרית מוצקין שואל את הנסקרים שאלות לגבי תפקודו של ראש העיר חיים צורי. יו"ר רוח חדשה במוצקין, ציקי אבישר, שלח מכתב תלונה בנושא למשרד הפנים, בו הוא מבקש לעצור את הסקר.
1 צפייה בגלריה
 צילום: ראובן קופיצינסקי
 צילום: ראובן קופיצינסקי
צילום: ראובן קופיצינסקי
בחודשים האחרונים נערך סקר טלפוני בקרב תושבי קרית מוצקין, שמתבקשים לענות על מספר שאלות. במסגרת הסקר נמסר לתושבים כי הסקר מבוצע על ידי החברה הכלכלית של העירייה, ומטרתו לשפר את השירותים לתושבים ולסייע בתכנון התחדשות עירונית בקרית מוצקין.
אולם לטענת התושבים, מעבר לשאלות בנושא התחדשות עירונית, הם נשאלים בין היתר על מידת שביעות הרצון שלהם מראש העיר, חיים צורי, האם פנו אליו לאחרונה ואיך היה הטיפול בבקשה שלהם.
לדבריו יו"ר תנועת רוח חדשה, ציקי אבישר, לשאלות בעניין ראש העיר אין כל קשר לנושא ההתחדשות העירונית בעיר. יתרה מזאת, נוצר רושם כי נעשה שימוש בסקר הממומן על ידי העירייה במטרה לסייע לקמפיין של ראש העיר בבחירות הקרובות.
לאור זאת שלח אבישר כבר לפני כחודשיים מכתב בנושא לאגף לביקורת על הרשויות המקומיות, בו דרש להפסיק את ביצוע הסקר. "מדיווחי תושבים אלינו, מתחזק החשד לשימוש פסול ואסור במכשיר הסקר האמור", כתב אבישר.
"הנה כי כן, שאלות, שבינן לבין סקר מקצועי לבחינת עמדות ביחס להתחדשות עירונית בעיר קרית מוצקין - אין ולא כלום. סקר זה נערך כידוע ערב פתיחת שנת הבחירות לרשויות המקומיות.
"התנהלות זו, העומדת בסתירה מוחלטת לאמור בקובץ ההנחיות שפרסם משרד הפנים בחוזר מנכ"ל מיוחד, מחייבות התייחסות ומענה מיידי. הנה כי כן, אודה להתערבותך המהירה בעצירת הסקר ובמניעת הזרמת כספי ציבור לצרכים פוליטיים, זאת במנותק מיתר הצעדים הנדרשים במקרה של חריגה מהנחיות טוהר הבחירות".
לדברי אבישר הוא לא קיבל מענה לפנייתו, ושהסקר ממשיך להתקיים. פנייה נוספת שלו לא זכתה למענה אף היא.
לאחרונה קבעה ועדת הבחירות כי צורי עשה שימוש לטובת קמפיין הבחירות שלו בחוברת מידע לתושב שהופצה בעיר. צורי חויב לשלם הוצאות משפטיות לאבישר, שהגיש את העתירה. לפני שבוע הגיש צורי עירעור לוועדת הבחירות המרכזית.
מעיריית קרית מוצקין נמסר: "הסקר בוצע על ידי מכון המחקר 'מאגר מוחות' והסתיים זמן רב לפני תחילת 'תקופת הבחירות' כהגדרתה על ידי משרד הפנים. השאלות נקבעו על ידי מכון המחקר. מתוך 35 שאלות, נשאלו ארבע בלבד בנושא שביעות רצון מטיפול ראש העיר בפניות תושבים".