דובי שפילגר (66), תושב קרית מוצקין, הורשע בעבירה של מתן שוחד לראש עיריית קרית מוצקין חיים צורי. זאת במסגרת עסקת טעון, בה התביעה תדרוש עונש של 9 חודשי מאסר בעבודות שירות ושפיגלר ישמש עד מרכזי במשפט נגד צורי.

2 צפייה בגלריה
דובי שפיגלר
דובי שפיגלר
דובי שפיגלר
(צילום: מתוך הפייסבוק)

כאמור בכתב האישום המתוקן, שהוגש באמצעות עורכות הדין אלכסנדרה קרא ושרה גרין ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, במהלך שנת 2017 פנו חיים צורי, ראש עיריית קריית מוצקין, ויוסי דואק, בעל מקומון באזור הקריות ונחשב למקורב לצורי, אל דובי שפיגלר, שהיה באותה עת פעיל בסיעת "רוח חדשה" שהתמודדה בבחירות לרשויות המקומיות נגד סיעתו של צורי. בפנייתם הציעו השניים לסדר לו ולרעייתו עבודה במסגרות של עיריית קרית מוצקין.

2 צפייה בגלריה
חיים צורי, ראש עיריית קרית מוצקין
חיים צורי, ראש עיריית קרית מוצקין
חיים צורי, ראש עיריית קרית מוצקין
(צילום: אלעד גרשגורן)

בתמורה לכך, העביר שפיגלר מידע ותכנים מתוך קבוצת וואטסאפ של פעילי "רוח חדשה". על פי כתב האישום, צורי השתמש בתפקידו הציבורי וניצל את כוח משרתו, כדי להביא להעסקתם של שפיגלר ושל אשתו בעבודות שונות.

קראו עוד:

במסגרת הסדר הטיעון, הודה שפיגלר בעבירה של מתן שוחד ועתיד להיגזר עליו בהסכמה עונש מאסר של 9 חודשים, שיכול וירוצה בעבודות שירות, בכפוף לחוות דעתו של הממונה לעבודות שירות, בנוסף למאסר על תנאי וקנס כספי.
שפיגלר עתיד לשמש כעד תביעה נגד צורי במסגרת ההליך המתנהל נגדם בבית המשפט המחוזי בחיפה.
עו"ד שגיא מלח מהסניגוריה הציבורית שייצג את דובי שפיגלר: "מדובר באדם מבוגר שמתמודד עם בעיות בריאות ונקלע למשבר כלכלי כבד. גורמים פוליטיים ניצלו את מצוקתו הקשה עד שהובל לביצוע העבירה.
"דובי לקח אחריות על מעשיו וכבר בחקירתו הראשונה, לפני שנים, קידם את החקירה, הודה במיוחס לו והביע חרטה עמוקה. לאחר שישלם את חובו, אנו מקווים שיצליח לשקם חייו וחיי משפחתו".