הדרמה הפוליטית בקרית מוצקין נמשכת. ראש העיר, חיים צורי, פנה השבוע לבג"ץ בבקשה למחוק את העתירה שהגיש לביטול השעייתו. הרכב שופטי בג"ץ מחק אתמול (רביעי) את עתירתו
2 צפייה בגלריה
ראש עיריית מוצקין, חיים צורי
ראש עיריית מוצקין, חיים צורי
ראש עיריית קרית מוצקין המושעה, חיים צורי
(צילום: נחום סגל)
כזכור, הוועדה להשעיית ראשי רשויות במשרד הפנים הודיעה בחודש יוני האחרון, כשלושה חודשים לאחר הגשת כתב האישום נגד צורי, להשעותו מתפקידו כראש עיר למשך שנה.
ב־26.03.2023 הוגש כתב אישום נגד חיים צורי בגין לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, פגיעה בפרטיות, קבלת דבר במרמה, שיבוש מהלכי משפט. הוועדה נעתרה לבקשת היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה באמצעות עו״ד ריצ׳ארד סאלח מפרקליטות מחוז חיפה. שלושה חודשים לאחר מכן התכוונה הוועדה המיוחדת מטעם משרד הפנים והודיעה על השעייתו למשך שנה שלמה, כלומר השעייה שתמשך גם לאחר הבחירות המקומיות באוקטובר הקרוב, בהם יוכל להתמודד אך לא לכהן בתפקיד לפחות עד תום השנה.

2 צפייה בגלריה
חיים צורי עם עורכי דינו בבית המשפט
חיים צורי עם עורכי דינו בבית המשפט
צורי עם עורכי דינו בבית המשפט
(צילום: נחום סגל)

בנימוקי הבקשה נטען, כי יש להשעות את צורי נוכח העובדה שהמעשים המיוחסים לו במסגרת עבירות אלו נוגדים את טוהר המידות המצופה ממי שמכהן במשרה ציבורית רמה כראש רשות מקומית, אשר אמון בראש ובראשונה על שמירת האינטרסים של הציבור, וכי המעשים נושאים חומרה מיוחדת, משלכאורה נמשכו לאורך תקופה ארוכה של כ-10 שנים, והפכו לכאורה לשיטה סדורה הולכת ומשתכללת, ולדפוס פעולה עברייני.
צורי קיבל את ההחלטה בתדהמה, לטענתו, ואף כתב בעמוד הפייסבוק שלו פוסט זועם, בטענה שהכל זה תרגיל לפני בחירות והבטיח שיערער לבג"ץ נגד ההחלטה, וגם קיים.

קראו עוד:

במוצקין בינתיים מונה סגנו, עדי שטרנברג, כממלא מקומו, כאשר על פי עדויות בשטח צורי לא באמת נמנע מעבודתו כראש עיר, ועד לשבוע זה, טרם נמחקה העתירה, רבים המתינו בדריכות להחלטת בג"ץ.
אולם ההחלטה נדחתה בתחילה לספטמבר, והשבוע כאמור נמצא ברשומות של בתי המשפט כי צורי החליט למחוק את העתירה.
עו"ד תמי אולמן, שהגישה את העתירה: "העתירה אכן נמחקה, החלטנו שאנו רוצים להגיע לבית המשפט ולנהל את המשפט, יש לנו טענות מאוד רציניות לטעון אותם בתחילת המשפט, ולהוכיח שכתב האישום הוגש שלא בצדק".
מקורב לצורי אמר: "זו הפתעה גדולה, בעצם מחיקת העתירה לבג"ץ צורי השלים עם ההשעיה, השעיה גם לאחר בחירות. מהלך זה עלול לשנות את תוצאות הבחירות כשאנשים שחשבו להצביע צורי מבינים שהם יבחרו בעדי שטרנברג"
כפי שניתן לתאר, המשפט הפלילי ייארך זמן רב, וככל הנראה מעבר לתקופת ההשעיה. כך שגם אם חיים צורי יבחר, עדי שטרנברג יחליף אותו בתפקידו לפחות עוד שמונה חודשים אחרי הבחירות. בתום חודשים אלה, אם המשפט לא יסתיים, תתכנס הוועדה מטעם משרד הפנים לדון מחדש בהשעייתו של צורי.