נורית היא אדם מסודר. בתחילת יוני היא רשמה את ילדיה, בטלפון, לקייטנה של המתנ"ס, אחרי שווידאה שהם עומדים בכללי הבטיחות, שיש להם אישור הפעלה, רישיון עסק, ואפילו קיבלה המלצות מחברות שילדיהן היו בקייטנה בשנה שעברה.
1 צפייה בגלריה
דמי הביטול על פי החוק הם 100 שקלים או 5 אחוזים, הנמוך מביניהם
דמי הביטול על פי החוק הם 100 שקלים או 5 אחוזים, הנמוך מביניהם
דמי הביטול על פי החוק הם 100 שקלים או 5 אחוזים, הנמוך מביניהם
(צילום: shutterstock)
היא שילמה עבור כל ילד 1,500 שקלים. יומיים אחרי ששילמה הפתיעו סבא וסבתא: הם מזמינים את הילדים ליורודיסני. אלא שאז הסתבר שחלק מימי הטיול נופלים בדיוק על הקייטנה.
נורית מיהרה להתקשר למתנ"ס וביקשה לבטל את ההרשמה ולקבל את הכסף בחזרה, או לדחות את המועד לחודש יולי. במתנ"ס סירבו בטענה ש"אי אפשר".
מה מגיע לנו?
עו"ד דליה ברוק רסקאי מהמועצה לצרכנות: "צריך להבדיל בין הרשמה לקייטנה (או לחוגים) ב'מכר מרחוק' (טלפון או אתר אינטרנט), עסקה שבה יש לצרכן זכות לבטל את ההרשמה בתוך 14 ימים מיום העסקה עצמה ועד יומיים לפני תחילתה".
לגבי גובה ההחזר אומרת עו"ד רסקאי כי "דמי הביטול על פי החוק הם 100 שקלים או 5 אחוזים, הנמוך מביניהם. למועצה לצרכנות הגיעו תלונות על מפעילי קייטנות שדרשו דמי ביטול בגובה של כמחצית מסכום עלות הקייטנה כולה, וגביית דמי ביטול בגובה כזה הם לא תקינים".
מה לבדוק לפני שנרשמים:
ודאו שלמארגן הקייטנה יש אישור הפעלת קייטנה ורישיון עסק תקף.
בררו מי מנהל את הקייטנה, מי האחראי בשטח והאם למדריכים יש הכשרה מתאימה. בקשו את פרטי מבצע ההסעות וודאו שמספר הילדים אינו עולה על מספר המושבים באוטובוס.
בררו איזה מזון מוגש לילדים.
השוו מחירים יחסית למספר השבועות והפעילויות מחוץ לשטח הקייטנה.
בררו טרם ההרשמה את תנאי הביטול ודמי הביטול.
ודאו הימצאותם של שומר, חובש ומציל בבריכה.

הזמינה מזרון, קיבלה כרית


רונית הזמינה דרך אתר קופונים ידוע מזרון לכלבים. כשהגיעה החבילה היא גילתה כרית נוי, שלא מצאה חן בעיניה, ובעיקר, זה לא מה שהיא רצתה.
כשהתקשרה לשירות הלקוחות וביקשה לבטל את ההזמנה ולקבל את הכסף בחזרה, נאמר לה שלא מדובר בטעות: המזרון אזל מהמלאי והספק החליט לשלוח במקומו את הכרית, לכן לא הסכימו לבטל את העסקה ולזכותה. גם בשירות הלקוחות של חברת הקופונים התנערו מהאחריות לטעות.

קראו גם:

מה מגיע לנו?
עו"ד ליאור ניסים מהמועצה לצרכנות: "במקרה של אי התאמה בין המוצר שהוזמן לזה שהתקבל, לצרכן יש זכות לבטל את העסקה ולקבל את כספו.
במקרה של טעות ולא של חרטה, גם המשלוח הוא לא על חשבון הצרכן. החברה חייבת להשיב לצרכן את הכסף ללא דמי טיפול וביטול. אם החברה ממשיכה לעמוד בסירובה - יש לצרכן עילה לתביעת פיצוי ללא הוכחת נזק עד 10,000 שקלים.