מועצת העיר בקרית מוצקין אישרה את העברת פעילות גן החיות והתיאטרון העירוני לידי עמותה ציבורית. חבר מועצת העיר, איתי צורף: "הפרטה טובה, אבל קצת חשודה".
2 צפייה בגלריה
היכל התיאטרון מוצקין
היכל התיאטרון מוצקין
היכל התיאטרון בקרית מוצקין
(צילום: נחום סגל )
בישיבת מועצת העיר שנערכה השבוע התבקשו חברי המועצה בקרית מוצקין לאשר שני סעיפים הקשורים לתיאטרון ולגן החיות, שני גופים שסגורים זמן רב בשל הקורונה, וסובלים מהעדר הכנסות.
הסעיף הראשון עסק בהעברת ניהול התאטרון העירוני, היכל התיאטרון, לידי עמותה ציבורית. יו"ר רשת המתנ"סים, עומר זוהר, הסביר: על מנת שהתיאטרון יוכל לקבל תקציבים ממשרד התרבות, עליו להיות תאטרון יוצר. הוא הוסיף כי בימים אלה מתקיימים מגעים עם תיאטרון יוצר בשם 'תאטרון ארצי לילדים ולנוער'. פרט לתקציבים מהמדינה, תהיה לתיאטרון אפשרות להגדיל את הכנסתו גם במכירת הצגות מוצלחות.
2 צפייה בגלריה
חי פארק קרית מוצקין
חי פארק קרית מוצקין
חי פארק קרית מוצקין
(צילום: נחום סגל)
חברי האופוזיציה ביקשו לקבל מידע על מידת הפיקוח שתהיה לרשות המקומית על התיאטרון לאחר ההעברה, וכן האם תהיה נציגות של חברי מועצת העיר בהנהלת התיאטרון, אולם הם לא קיבלו תשובה לשאלותיהם. לדברי זוהר, המעבר נמצא כרגע בבדיקה של רואי חשבון, וטרם ידועים כל הפרטים. חברי האופוזיציה הצביעו נגד, אך עם זאת היה רוב להצעה והיא אושרה.
גורמים מקצועיים בעיר טוענים כי להחלטה שהתקבלה אין קשר לרכישה של תיאטרון הצפון לאחרונה, למרות החפיפה בזמנים. "מדובר ברעיון שעלה כבר לפני מספר חודשים, לאחר שהחלו המגעים עם התאטרון היוצר. החפיפה בזמנים היא מקרית, זה היה קורה גם אילו תיאטרון הצפון לא היה נרכש, אם כי תיאטרון הצפון ככל הנראה כן מקבל תקציבים מהמדינה, בניגוד לתיאטרון במוצקין".
עוד בחדשות:
בסעיף השני התבקשו חברי המועצה לאשר את העברת הניהול של גן החיות, החי פארק, לידי עמותה ציבורית. במקרה זה הסביר זוהר כי מדובר בדרישה של האיגוד האירופאי של גני החיות והאקווריומים, כבר תקופה ארוכה, דרישה שנדחתה פעמים רבות בטיעונים שונים. לטענת גורמים ברשת המתנ"סים, אם לא ייענו לדרישה, יהיה קושי לקבל חיות נוספות והכרה של האיגוד. ההצעה אושרה פה אחד.
חבר המועצה איתי צורף מהאופוזיציה: "בעיני זו הפרטה טובה, אבל קצת חשודה. לגבי גן החיות, אין ברירה, בגלל הארגון האירופאי שמחייב את זה. אבל לגבי התיאטרון, תולים את זה בכך שרוצים לקבל תמיכות ממשרד התרבות. בנוהל של משרד התרבות לא ראיתי אף דרישה להיותו של התיאטרון גוף נפרד.
"זה מתחיל להיות חשוד שאני לא מצליח לקבל הסבר מניח את הדעת למה להפריט את התיאטרון. מה שמטריד אותי עוד יותר שבאים למועצה לבקש אישור עקרוני, אבל אנחנו לא מקבלים תשובות לגבי איך תיראה העמותה והאם נוכל לפקח עליה".
כל העדכונים - חדשות הקריות