הכל היה מוכן לחגיגות האליפות. מזג האוויר נהדר, אווירה מרוממת, שמפניות שהובאו למגרש, וכן גם צוות של "ידיעות המפרץ" שהגיע לתעד את ההיסטוריה. שנה בלבד אחרי שהוקמה מחדש קבוצת הבוגרים בכדורגל, שפורקה לפני 8 שנים, היא העפילה ביום שישי שעבר לליגה ב', אחרי ניצחון חוץ על ברטעה 0:3 הממוקמת במקום ה-11 בליגה, ארבעה מחזורים לפני תום העונה.
6 צפייה בגלריה
מ.ס. קרית ים מליגה ג'
מ.ס. קרית ים מליגה ג'
מ.ס קרית ים חוגגת אליפות
(צילום: גיל נחושתן)
עם שריקת הסיום החלה החגיגה על כר הדשא ולאחר מכן בחדר ההלבשה. השמפניות נפתחו, השחקנים הורמו על כתפיים, כמו גם היו"ר ניסים צרפתי והמאמן יוסי עמר. לאחר החגיגה התפנו המנג'ר חוגג עם השחקנים הכוכבים לחגיגת קניות בשוק המפורסם של ברטעה.
מ.ס קרית ים היא הקבוצה הראשונה בארץ שהשלימה עליית ליגה מקרב כל קבוצות הכדורגל בארץ ובכל הליגות, ארבעה מחזורים לסיום העונה. אבל בקבוצה רוצים לנפץ עוד כמה שיאים, שיכניסו אותה לספר השיאים של הכדורגל הישראלי.
6 צפייה בגלריה
המנג'ר חוגג עם השחקנים
המנג'ר חוגג עם השחקנים
המנג'ר חוגג עם השחקנים
(צילום: גיל נחושתן)
קודם כול, לסיים עונה שלמה של 22 משחקים, ללא הפסד או תיקו. ואכן, הטבלה של ליגה ג' מחוז השומרון לא משקרת: לקרית ים יש כרגע 54 נקודות ב-18 מחזורים, בהם ניצחה בכל המשחקים, כבשה 116 שערים זכות וספגה רק 6 שערי חובה, והיא מקדימה ב-16 נקודות את השנייה בטבלה, הפועל קרית חיים.
נחזור למשחק: כפר ברטעה במשולש, יום שישי בצהריים. המקומיים באדום עלו לחימום 10 דקות לפני שריקת הפתיחה. קרית ים עלו לחימום חצי שעה לפני השריקה, כיאה לקבוצה מקצוענית שלא מזלזלת ביריב. רוב הצופים הם מקומיים.
מקרית ים הגיעו שבעה אוהדים (כולל כתב וצלם של "ידיעות המפרץ"). המקומיים הקשו על הקרייתים, אבל בדקה ה-37 מ.ס פרצה את הבונקר של ברטעה כשצח טופרוק נגח פנימה ושיחרר את הלחץ. בדקה ה-44, לאחר כדור עונשין, נגח שלו ברונשטיין פנימה והעניק לקבוצה שקט נפשי לקראת המחצית השנייה.
6 צפייה בגלריה
עושים עלייה
עושים עלייה
עושים עלייה
(צילום: גיל נחושתן)
ברקע נשמעו כבר הדי החגיגות, ובדקה ה-90 הושלם הניצחון כשמריק שמחייב הוסיף עוד שער בדרך לתואר מלך השערים בליגה ג', ובעט פנימה 0:3. זה הרגע שהכל השתחרר. השחקנים רצו לעבר הצוות, חיבקו והתחבקו. יש אליפות!

ככה בונים סגל

הסיפור של מ.ס קרית ים הוא סיפור סטרטאפ ספורטיבי של כמה משוגעים שהחליטו להשקיע כסף, לא גדול, להביא צוות מקצועי ושחקני רכש כדי לדרוס את הליגה ולעלות לליגה ב'. עד אז פעלה רק מחלקת רק נוער במועדון. היו"ר צרפתי גייס שני ספונסרים (שביקשו לא להיחשף) והעמיד תקציב של 250 אלף שקל, ללא סיוע העירייה. הוא צירף את המנכ"ל, יוסי מלול, ואת יורם ארדינסט, איש חינוך בכיר, והעביר את הניהול הכספי לידיו של ויקטור סבג, שנמצא במועדון מיום הקמתו. למיזם צורפו כמה אוהדים שאוהבים ורוצים לפתח את ענף הכדורגל בעיר.
הפנייה הראשונה הייתה לקבלן העליות החיפאי דורון בן דור, שברקורד שלו היו עד העונה שלוש אליפויות ועליות ליגה עם מכבי נהריה, מכבי נוה שאנן ומכבי עוספיה. בן דור, כתב ספורט ותיק, ובעבר גם כתב ב"ידיעות חיפה", אמר לשחקנים במפגש הראשון: "הקבוצה כבר העפילה לליגה ב' - השאלה היא רק הדרך". 
הבטיח וקיים. מאותו רגע היה ברור שלא ניתן יהיה לעצור. בן דור קיבל את כל הסמכויות המקצועיות, מינה למאמן את יוסי עמר, שחקן עבר מהפועל חיפה, ולצידו ניסן מאיר, שחקן עבר בקרית ים, ואת מאמן השוערים אריק קינן.
6 צפייה בגלריה
דבוקה עליזה אחרי כיבוש
דבוקה עליזה אחרי כיבוש
דבוקה עליזה אחרי כיבוש
(צילום: גיל נחושתן)
בתוך פחות מחודש, ולפני פתיחת ההכנה הרשמית, הסגל כבר הושלם. שחקנים מליגה ב', דוגמת מוטי קדוש, מריק שמחייב ואופיר טובול (נווה שאנן) כמו גם צח טופורק והשוער טל הדר (הפועל כרמיאל) ושלו ברונשטיין (טירת כרמל) הוחתמו, ובזכות מעורבותו של בן דור לא חששו לשחק בליגה ג', עם ההבטחה שלו לעלות ליגה בתום עונה אחת.
מלבדם הוחתמו שחקנים בולטים בליגה ג', בהם בן זינו, ספיר זרואל, שגיא סבג וירין פריינטה. מלאכת המשא ומתן הייתה קצרה ועניינית. התקציב שבן דור קיבל לא היה בשמיים ביחס לקבוצות אחרות אבל הניסיון והמוטיבציה שיחקו תפקיד.

מוטיבציה בסמי עופר

אחרי שהסגל הושלם, התקיימה אסיפת פתיחה מקורית באצטדיון סמי עופר בחיפה, שכללה סיור מקדים בחדרי ההלבשה של מכבי והפועל חיפה, ואסיפה בקומת ה-V.I.P בנוכחות ראש העירייה, דוד אבן צור. בן דור: "היה חשוב לנו מהרגע הראשון לתת לשחקנים להבין שאנחנו מטיסים אותם לגבהים שונים ממה שהורגלו אליהם עד כה. המסר היה ברור לכולם. מכאן קרית ים הולכת להיות הדבר החם בקריות. מכאן לא עוצרים".
6 צפייה בגלריה
היו"ר צרפתי והמנג'ר בן דור חוגגים
היו"ר צרפתי והמנג'ר בן דור חוגגים
היו"ר צרפתי והמנג'ר בן דור חוגגים
(צילום: גיל נחושתן)
רגעי השמחה בחדר ההלבשההעונה החלומית החלה במשחקי הגביע. קרית ים זכתה בגביע אחרי ניצחון בגמר ליגה ג' מול צעירי חיפה 2:5. מאותו רגע דרסה כל מה שבדרך.
את החוד מוביל מלך שערי הקבוצה מריק שמחייב, שהבקיע עד רגע זה 35 שערים בליגה. המנצח הגדול והאיש שסביבו הקבוצה נבנתה הוא המאסטרו מוטי קדוש, יליד קרית ים, בן 35, שנחשב לאייל ברקוביץ' של קרית ים. קרוב ל-60 בישולים ו-12 שערים קדוש סיפק העונה.
6 צפייה בגלריה
רגעי השמחה בחדר ההלבשה
רגעי השמחה בחדר ההלבשה
רגעי השמחה בחדר ההלבשה
(צילום: גיל נחושתן)
בשער ניצב טל הדר, אולי השוער המשועמם בליגה, שספג עד כה 6 שערים בלבד, ממוצע של שער אחד ל-3 משחקים. אגב, המנג'ר בן דור קיבל עד היום 6 כרטיסים צהובים, יותר מכל שחקן בקבוצה.
רגעי השיא היו בניצחון 0:16 על בית"ר כפיר קרית אתא. אחר כך 0:12 על מ.ס כרמל חיפה, ו-0:11 על ג'סר א-זרקא. אפרופו קרית אתא, בדקה ה-30 כשהתוצאה היתה 0:8, ניתנה הוראה לשחקני מ.ס לא לכבוש, מחשש שהם לא ישובו במחצית למגרש, ובית הדין יפסוק ניצחון טכני 0:3 בלבד. אבל הם עלו והשחילו עוד 8 שערים. הקבוצה היחידה שמולה התקשתה קרית ים היתה הפועל ג'ת, שירדה בעונה שעברה מליגה ב', ובשני המפגשים ניצחו הקרייתים 'רק' 0:2.

אבן צור הבטיח

קרית ים משחקת במגרש החדש והמטופח שהוקם בעיר. למשחקי בית מגיעים כמה עשרות אוהדים, וכעת מבינים במועדון שליגה ב' זה כבר סיפור אחר - שם המשחק הוא כסף. השנה הבאה היא שנת בחירות, ובקבוצה בונים על סיוע מהעירייה. היעד: חצי מיליון שקל. בפגישה לפני חודש, ראש העירייה הבטיח שיתמוך.
היו"ר צרפתי: "אנחנו רוצים להודות לראש העירייה על הרצון לתמוך, וקוראים גם לאנשי עסקים בעיר ולקבלנים לבוא ולתמוך. יש לנו בית ספר לכדורגל עם 140 ילדים, מחלקת נוער רחבה שאנחנו רוצים לטפח. עם תמיכה נכונה, נצליח לעשות עלייה שנייה ברציפות".
קרית ים הופכת בתוך שנה לקבוצה מקצוענית גם במונחים ארציים. בצד המקצועי כבר התחילו בהכנות לעונה הבאה. הראשון שנשאר הוא המנג'ר בן דור: "יש רצון גדול לעשות עלייה שנייה ברציפות, אבל שוב התקציב יהיה מכריע. המטרה היא להשאיר את מרבית הסגל הנוכחי, בתוספת של חמישה שחקנים שוברי שוויון ביחס לליגות הנמוכות. התחלנו להתכונן לעונה הבאה, ומאחורי הקלעים מתקיימות שיחות עם מועמדים".
כעת מתרכזים במועדון במשחק ההכתרה ב-4 במרץ, בבית נגד מכבי ברקאי, בו יתקיים טקס ההכתרה בנוכחות ראש העירייה, דוד אבן צור, ו-500 אוהדים שיגיעו להריע לשחקנים.
0:16 תוצאת המשחק מול בית"ר כפיר קרית אתא
18 ניצחונות עד כה ללא הפסד או תיקו
16 נקודות פער מקרית חיים שבמקום השני
6.4 ממוצע שערים למשחק
35 שערים למריק שמחייב, מלך השערים של ליגה ג'
250 אלף שקל תקציב שנתי
500 אוהדים צפויים להגיע למשחק ההכתרה הרשמי

לשבור את כל השיאים

בארבעת המחזורים שנותרו לסיום העונה, רוצים בקרית ים לעשות היסטוריה. על פי הסטטיסטיקה, בפעם האחרונה שקבוצה השיגה עונה מושלמת ללא תיקו או הפסדים, הייתה זו מכבי קרית מלאכי בשנת 2002/2003, עם 20 ניצחונות ב-20 משחקי ליגה.
קרית ים יכולה לעקוף אותה אם תנצח עד תום העונה ב-22 המחזורים. נתון נוסף הוא מספר השערים בעונה: בשיא מחזיקה מ.ס. טירת כרמל, שכבשה לפני שלוש עונות 126 שערי זכות. לקרית ים 116, וחסרים לה עוד 11 שערים כדי לקבוע שיא ולהיכנס לספר השיאים של הכדורגל הישראלי.
פורסם לראשונה: 08:05, 25.02.22