הפריצה הגדולה רק החלה: רז זרבאילוב (אוטוטו 18), החלוץ המצטיין ומלך השערים בנוער של צור שלום, נרכש בתחילת העונה על ידי קבוצת הנוער של הפועל פ"ת, תמורת 20 אלף שקל, והקבוצה הבוגרת, המשחקת בליגה הלאומית, כבר לוטשת עיניים.
1 צפייה בגלריה
חולם על ברצלונה. רז זרבאילוב
חולם על ברצלונה. רז זרבאילוב
חולם על ברצלונה. רז זרבאילוב
(צילום: גיל נחושתן)
זרבאילוב החל את דרכו בצור שלום בגיל שבע, וסומן כפוטנציאל גדול כמעט מהתחלה. בשנתיים האחרונות הוא מלך השערים של קבוצתו, אך לפני ארבע שנים, כשהקבוצה צברה רצף של הפסדים, שקל לפרוש, אם כי מהר מאוד התעשת: "אין לי כלום בחיים חוץ מכדורגל, זה הדבר הכי חשוב לי", הוא מספר השבוע.
לפני כחודש הוא כיכב במשחק אימון בין צור שלום להפועל פ"ת, והקבוצה מעיר המושבות רכשה אותו. כבר במשחק הבכורה הוא כבש, מול קרית אונו, ונראה שמדובר בעניין של זמן עד שיוקפץ לקבוצה הבוגרת. יום יום הוא נוסע מהקריות ברכבת לפתח תקווה, ובסופי שבוע נשאר ללון. "רון מרכוס, מאמן הנוער של פ"ת, מאמין בי, דואג לי מאוד, ואחרי כל אימון הוא שולח לי הודעות ובודק שהגעתי הביתה. הוא נותן לי הרבה ביטחון".
את הצלחתו זוקף רז לאחיו עידן (24), מתאגרף לשעבר שמלווה אותו לכל משחק ויחד איתו מכוון גבוה. השבוע התייחס למעבר: "אני מאוד נרגש, זה רגע השיא בקריירה שלי עד כה. רציתי מזמן לפרוח ולהגיע למועדון גדול יותר מצור שלום, ואני שמח שהרגע הזה הגיע. היו בעבר הצעות נוספות, ודחיתי אותן, אבל לקבוצה כמו הפועל פ"ת לא יכולתי להגיד לא. אני מאמין ביכולות שלי ומקווה גם להשתלב בקבוצה הבוגרת, אבל קודם כל להצליח עם הנוער ולתקוע יתד".
עד למעבר, מה היה משחק השיא בקריירה שלך?
"בנערים ב' עם צור שלום הגענו לחצי גמר גביע המדינה. זה רגע שלא אשכח".
קשה לעזוב?
"החברים והמועדון כולם מפרגנים לי, מאמינים שאצליח שם. הם לא הופתעו, ידעו שזה רק עניין של זמן עד שאגיע למועדון גדול. עבדתי קשה כדי להגיע לקבוצה גדולה, אין לי יום אחד בלי אימון ועבודה קשה, והרגשתי שאני צריך לקחת את הצ'אנס הזה בשתי ידיים".
ספר על ההבדלים בין המועדונים.
"אני אוהב מאוד את המועדון שגדלתי בו, אבל כאן בפ"ת זה שונה. זה מקום עם שמונה אנשי צוות בספסל לעומת שניים בצור שלום, והתנאים הרבה יותר טובים - תלבושות, מגרשים, חדר כושר. ליגה אחרת".
יש לך כבר תוכניות מעבר לפ"ת?
"ברור, אני שואף להגיע למקומות הרבה יותר גדולים".
אולי תהיה המנור סולומון של הפועל פ"ת?
"למה לא, אני מאוד מאמין בעצמי ויכול להיות הכוכב הבא של הכדורגל הישראלי, לשחק ברמות הכי גבוהות. ברצלונה זה הטופ מבחינתי".