כדורסל ליגה לאומית: זה הלך לה קשה, אבל מחזור אחד לפני סיום הליגה הרגילה לקחה עירוני עזריאלי קרית אתא נשימה ארוכה, והבטיחה לעצמה את מקומה בפלייאוף עם ניצחון חוץ 72:77 על אליצור נתניה.
1 צפייה בגלריה
אמנואל אומגבו | צילום: נחום סגל
אמנואל אומגבו | צילום: נחום סגל
אמנואל אומגבו | צילום: נחום סגל
הניצחון העלה אותה למקום השביעי בפער של נקודה מנתניה שבמקום התשיעי, ממנו לא עולים לפלייאוף.
לפני כשלושה שבועות, אחרי ההפסד הביתי להפועל חיפה ולאחר מכן הפסד החוץ בעפולה, נראה היה שהפלייאוף בורח לקרית אתא, אבל אז הגיע הניצחון הדרמטי בבית על רחובות, שסלל את הדרך לשם חזרה, והחותמת לכך הגיעה עם הניצחון בנתניה.
סיפור הניצחון בנתניה שייך לשני הזרים, אמנואל אומגבו ודנזל ליווינגסטון, שהגיעו לעבודה, ויחד עם יונתן מור היו המוציאים לפועל העיקריים, שהביאו למהפך ברבע השלישי והעמידו את קבוצתם בסיומו של הרבע ביתרון 50:58, עליו שמרו עד לסיום, והבטיחו את הניצחון.
אומגבו סיים עם 27 נקודות ו-7 אסי' וליווינגסטון סיים עם 18 (7 ריב'), ויחד קלעו 45 נקודות, יותר ממחצית הנקודות שקלעה אתא במשחק.
עוד קלעו: יונתן מור 12, גיא דותן 11 (9 אס'), קלארק רוזנברג 5, ג'ורדן לואיס 2 (7 ריב'), דניאל דנינו 2.
המאמן שרון אברהמי: "זה ניצחון סופר חשוב של עונה שלמה, שמבטיח לנו את הכניסה לפלייאוף. אחרי התקופה הלא טובה שעברנו, שני הניצחונות האחרונים היו דבר גדול מבחינתנו, ועשינו את זה בעיקר דרך משחק ההגנה.
"לא רוצה לחשוב מה היה קורה אילו לא היינו מנצחים אותם, ואנחנו בהחלט גאים בשחקנים על המחויבות והאופי שגילו. יש לנו עכשיו את המשחק מול מוצקין, אחת משתי הקבוצות שנוכל לפגוש ברבע גמר הפלייאוף, מוצקין או גליל עליון, ונתכונן לכל אחת מהן.
"אין ספק, שהרבה לחץ השתחרר אחרי שהמטרה הראשונה, להיכנס לפלייאוף, הושגה, ומכאן נצא לדרך חדשה ונגיע מחוזקים לפלייאוף עם הרבה ביטחון". ביום שלישי (19.00, רמז) תארח קרית אתא את מוצקין בדרבי הקריות. במפגש הקודם ניצחה מוצקין 78:94.