קבוצת אנשי עסקים יוזמת בניית אצטדיון עבור הפועל חיפה, שייבנה בשטח מתחם האימונים בקרית חיים. נעשתה פנייה לאדריכל שכבר הכין הדמיות ראשונות לאצטדיון, שייקרא 'אצטדיון הפועל חיפה 1924-2024'.
2 צפייה בגלריה
האצטדיון המתוכנן
האצטדיון המתוכנן
האצטדיון המתוכנן
(הדמיה: משרד אדריכלים Urca&shem)
בראש המיזם, שעלותו נאמדת ב-60 מיליון שקל, עומד אוהד הפועל חיפה אדם להב, צעיר בן 30 שמתגורר בגרמניה. יחד עם אנשי עסקים נוספים ביקר להב בחודש שעבר במתחם בקרית חיים ונפגשו עם האדריכל שסיפק את ההדמיות. לדבריו, בכיר בעיריית חיפה הביע נכונות לסייע לאנשי העסקים בעניינים הביורוקרטיים. להב אמר השבוע: "התשתית של המתחם בקרית חיים נמצאה מתאימה, והפועל חיפה רק תרוויח מהפעלתו".
על פי התכנון, בשלב ראשון האצטדיון יכיל 9,000 מקומות ישיבה, ויהיו בו בנוסף גם עסקים ומגרשי אימון. יש לציין שעל פי ההסכם הקיים, יואב כץ, הבעלים של הפועל חיפה, נדרש לשלם דמי שכירות להסתדרות, שהמתחם הועבר לידיה מרשות מקרקעי ישראל בתנאי שישמש לפעילות ספורט בלבד.
2 צפייה בגלריה
מוביל את המיזם. להב
מוביל את המיזם. להב
מוביל את המיזם. להב
(צילום: פרטי)
"כץ לא יידרש לשלם על האצטדיון", מסביר להב. "יותר מכך, הקבוצה תוכל להרוויח מהשכרת מגרשי אימונים, מפתיחת פעילות ביחד עם העירייה לטובת הציבור, ובעיקר ניתן יהיה לחסוך דמי שימוש בכל משחק בסמי עופר, בסך 30 אלף שקל למשחק".
בימים הקרובים יפנו היזמים לשני גורמים - להסתדרות וליואב כץ, שקיבל את המתחם לידיו בשעה שבית המשפט העביר את הקבוצה לבעלותו, וללא אישורו לא ניתן יהיה לבנות את האצטדיון. "אני מאמין שלאחר ששני הצדדים יאשרו הפרויקט, נתחיל להעביר את התוכניות לאישור", מצהיר להב. "לדעתי, בתוך שנה הטרקטורים יעלו על המגרש, והפרויקט ייצא לדרך".