בימים אלו, ליאור פרי, מנכ"ל סמי עופר, הוא אחד האנשים הכי עסוקים בעיר, שכן עליו להכין את האצטדיון לקראת משחקי ליגת האלופות. הבהלה חסרת התקדים לכרטיסים לבטח לא מקלה על פרי ואנשיו שעובדים בקדחתנות לקראת אירוע שיא.
3 צפייה בגלריה
אלפי אוהדי מכבי חיפה
אלפי אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה
(צילום: ראובן כהן עיריית חיפה)
באופן טבעי השיחה ביני ובין אל"מ מיל. פרי, 50, מתחילה בכך שהרבה אנשים מתבלבלים בינינו. "אם בימים הקרובים יתקשרו אליך כאלו שמתחננים לכרטיס לליגת האלופות, תבין כמה קשה בימים אלו לשאת את השם המשותף שלנו", הוא אומר.
אני מניח שבימים כאלה המון מכרים מהעבר נזכרו בך.
"הביקוש למשחקים של מכבי חיפה בליגת האלופות לא נורמלי. אני מניח שאם היו 100 אלף מקומות בסמי עופר, עדיין היו מוכרים את כל הכרטיסים. כל היום מתקשרים אליי אנשים ומתחננים לכרטיסים. האתר של החברה שמנהלת את סמי עופר מפוצץ בפניות. רק מכבי חיפה אחראית על מכירת הכרטיסים ועל הקצאתם, ולנו אין שום קשר לזה. אני נאלץ להתנצל בפני כל החברים והמכרים שלי שמתאכזבים קשות שאני באמת לא יכול לסדר כרטיס לאף אחד".
יש מחשבות להגדיל את תכולת האצטדיון ל-60 אלף איש?
"בטווח המיידי אולי נצליח להוסיף כמה עשרות מקומות פה ושם לקראת ליגת האלופות. עברו הימים שהיו מקימים איזו טריבונה זמנית שמבוססת על משהו ארעי. כיום כל דבר שנעשה מצריך פיקוח הנדסי, אישורים של המשטרה, היתרי בנייה, הכל היום מסודר ומפוקח.
"לטווח הארוך אמנם נשקלה אפשרות להגדיל את התכולה בסמי עופר, אבל אנשים צריכים להבין שזה לא משהו פשוט. זה לא רק להגדיל את האצטדיון, מדובר במשהו הרבה יותר מורכב. אתה לא יכול סתם ככה להפוך אצטדיון של 30 אלף מקומות ל-60 אלף מקומות. אתה צריך לדאוג לחנייה, לתחבורה, לתשתיות באצטדיון ומסביב לו. זה הליך מורכב. כיום האצטדיון וסביבתו לא יכולים להכיל 60 אלף איש".

3 צפייה בגלריה
תכונן למגה ־אירוע. ליאור פרי
תכונן למגה ־אירוע. ליאור פרי
מתכונן למגה-אירוע. ליאור פרי
( צילום: ראובן כהן)

גם כיום יש בעיות קשות של חוסר חנייה והיעדר תחבורה הולמת.
"הבעיות של היעדר תחבורה ציבורית הולמת היא בעיה בכל מדינת ישראל, לא רק באזור סמי עופר. אי אפשר להביא 40, 50, 60 אלף צופים לסמי עופר כיום. הכבישים שיש לנו מתקשים לעמוד גם עם 30 אלף אוהדים. חייבים לפתור את הבעיה על ידי שינוי הרגלים. אנחנו מעודדים אנשים להגיע בתחבורה ציבורית, וגם מעודדים את הקהל להגיע למשחק הרבה זמן לפני שהמשחק מתחיל. הכי טוב זה להגיע שעתיים לפני המשחק. אפשר להפוך את הביקור בסמי עופר לחוויה, להגיע שעתיים לפני המשחק, להיכנס בלי תור, ליהנות מארוחה טובה ובעצם מבילוי מושלם".
ועדיין, לפעמים יש תורים עצומים בכניסה.
"בסך הכל הכניסה לסמי עופר יעילה ונוחה, יש לנו מערכת בידוק כרטיסים טובה , לוקח שניות בודדות למערכת לזהות את הכרטיס הדיגיטלי, המערכת מאפשרת כניסת קהל עם מינימום תקלות, זו מערכת ברמה הכי גבוהה שיש, ובאופן יחסי הכניסה לסמי עופר היא מהנוחות שיש לקהל בארץ".
האצטדיון עומד בסטנדרט האירופי?
"לקראת ליגת האלופות הגיעו אליי נציגי פיפ"א והם פשוט היו נפעמים מהאצטדיון. יש לנו בחיפה מתקן ברמה בינלאומית, ברמה הכי גבוהה שיש. לא רק שסמי עופר עומד בסטנדרט האירופי, אלא הוא ברמה הכי גבוהה של האצטדיונים באירופה. מדובר באצטדיון עם רמת תחזוקה ושירות גבוהה ביותר. האצטדיון מתחיל עכשיו את עונתו התשיעית, שיחקו בו עד כה מעל 400 משחקים, והוא נותן מענה מצוין לקבוצות שמשחקות בו. כל המשחקים של מכבי חיפה הם סולד אאוט, ואני מקווה שגם למשחקים של הפועל חיפה ושל הנבחרת יבואו קהלים בכמויות כאלו".

3 צפייה בגלריה
ינסו לטפל בדשא. עבודות בסמי עופר
ינסו לטפל בדשא. עבודות בסמי עופר
"לא רק שסמי עופר עומד בסטנדרט האירופי, אלא הוא ברמה הכי גבוהה של האצטדיונים באירופה"
(צילום: גיל נחשותן)

נכנסת לתפקידך בזמן הקורונה וקיבלת אצטדיון לא פעיל.
"כעת כמעט כל המגבלות הוסרו, והאצטדיון אכן פועל . חוץ מלהיות אחראי על המשחקים, אני גם אחראי על כל נושא האירועים בסמי עופר. צריך להבין שאצטדיון כמו סמי עופר לא יכול לכסות את הוצאות התחזוקה שלו רק ממשחקי כדורגל, לכן חייבים להביא עוד הכנסות, וזה אני עושה דרך קיום אירועים שונים וכן מהשכרת שטחי מסחר בתחום האצטדיון. כרגע יש כבר שתי מסעדות שמשכירות שטחי מסחר מאיתנו, ויהיו עוד".
קראו עוד >>
כאחד שחולק איתך את אותו שם, יש סיכוי שתסדר לי כרטיסים לליגת האלופות?
"אני לא יכול לסדר לך כרטיסים, אבל אני כן יכול להפנות אליך המון חברים שלי מהטירונות וגם מכיתה ב' 2 שמעוניינים לחדש את הקשר איתי מתוך תקווה לקבל כרטיס. אם מישהו מתקשר אליך ומזכיר לך שלמדתם יחד אצל המורה אהובה ב-1978 והוא ישב שולחן מאחוריך, והוא ישמח לכרטיסים, אז תדע שאני הפניתי אותו אליך".