הרבה רגעים גדולים היו לגיא גודס בקריירה כשחקן - 7 אליפויות מדינה עם מכבי ת"א, 3 גביעי מדינה ואפילו זכייה עם ת"א ביורוליג, כעוזר מאמן של דיוויד בלאט ב-2014. אבל את התואר הראשון בקריירה הוא לא שוכח. "זה היה בשנת 1989, עברתי שנתיים קודם לכן ללמוד ולשחק באורט קרית ביאליק, ובשנה השלישית עשינו הישג היסטורי כשזכינו באליפות העולם לבתי ספר. את זה לא אשכח לעולמים".
5 צפייה בגלריה
"כשנותנים לך הזדמנות, אתה צריך לקחת אותה". גיא גודס ורני כהנא
"כשנותנים לך הזדמנות, אתה צריך לקחת אותה". גיא גודס ורני כהנא
"כשנותנים לך הזדמנות, אתה צריך לקחת אותה". גיא גודס ורני כהנא
( צילום: יובל חן)
עוד לפני כן, תאריך נוסף שחקוק היטב בזכרונו הוא 6.10.1986. באותו יום עלה גודס, נער בן 15 וחצי, לפרקט כדי לשחק לראשונה במדי הקבוצה הבוגרת של הפועל חיפה, ששיחקה במחזור השלישי מול הפועל ת"א. על הקווים עמד אז רני כהנא, שזיהה את הפוטנציאל שלו בקבוצת הנערים של המועדון.
חברי הנהלה התנגדו, אבל כהנא התעקש שזו השעה לזרוק את הילד למים העמוקים, במצב בו האדומים מהמרכז הובילו ביתרון דו ספרתי. הנער קר הרוח לא התרשם מכל ההמולה מסביב, וכמו גדול לקח את ההזדמנות בשתי ידיים ורשם הופעת בכורה מדהימה עם 15 נקודות, תוך שהוא מוביל את האדומים מהכרמל למהפך ולניצחון מפתיע, 66:80.
5 צפייה בגלריה
לקח את ההזדמנות בשתי ידיים. גיא גודס
לקח את ההזדמנות בשתי ידיים. גיא גודס
לקח את ההזדמנות בשתי ידיים. גיא גודס
(צילום: אבי מועלם)
שנתיים וחצי אחרי, גודס כבר כיכב במדי מכבי ת"א והנבחרת, והשאר היסטוריה. הקלע המוכשר מיצב את עצמו כמאמן בכיר בכדורסל הישראלי, והספיק לאמן את מכבי תל אביב והפועל ירושלים. לאחרונה התמנה גודס למאמן הנבחרת הלאומית, ולרגל המאורע הפגשנו השבוע את גודס וכהנא, להתרפק על הרגעים המכוננים האלה.
"לי היה לי ברור שגיא יכול לשחק בבוגרים", אומר כהנא, "זה יצר בלגאן עם כולם, אמרו לי: 'מה, השתגעת? להעלות ילד בן 15 וקצת לבוגרים? אבל אני התעקשתי. הייתה לי תוכנית לגביו, אמרתי לג'ון דלזל, שהיה אחד השחקנים הטובים בקבוצה, שישחק בכל האימונים רק מול גודס. אם גיא יסתדר מולו, הוא יוכל להסתדר מול כל שחקן בליגה, וכך היה".
5 צפייה בגלריה
גיא גודס
גיא גודס
"כמה חבל שאין לי את אבא לספר לו שאני מאמן את נבחרת ישראל". גיא גודס
(צילום: ראובן שוורץ)
"בכלל הייתי המום שהעלו אותי לבוגרים", מספר היום גודס. "הייתי רואה כשחקן במחלקת הנוער את הכוכבים חיים זלוטיקמן ורולנד יוסטון, וחולם בכלל לעמוד לצידם אפילו לצילום, ואז הגיע הזימון מכהנא. התרגשתי".
5 צפייה בגלריה
גודס (משמאל)
גודס (משמאל)
גודס (משמאל)
(צילום: עוז מועלם)
בשני מחזורי הליגה הראשונים גודס התרגש מעצם הישיבה על הספסל לצידם של הכוכבים. "לא היה לי אומץ להכניס את גיא בשני המשחקים", מודה המאמן לשעבר. "במשחק מול הפועל ת"א כבר פיגרנו ב-12 נקודות, והיה לי ברור שנפסיד. הרגשתי שזה הרגע הנכון להכניס אותו, והאמת, גם אני לא ציפיתי שהוא יביא למהפך כזה. גיא לקח את ההזדמנות בשתי הידיים. הוא שיחק כמו שחקן שמשחק כמה שנים בבוגרים ובליגת העל".
גודס: "כשרני סימן לכיוון שלי להיכנס למגרש, הסתכלתי לצדדים ואפילו שאלתי אותו כמה פעמים: אני? אני? מהר מאוד קיבלתי כדור, הייתי חופשי, זרקתי והכדור צלל פנימה. אני זוכר את ההשתוללות של האוהדים ביציע. כשהכדור הראשון נכנס, הכל נעשה קל יותר. זה ציון דרך. גם כיום אני מלמד שחקנים צעירים - כשנותנים לך הזדמנות, אתה צריך לקחת אותה.
"היכולת שלי במשחק ההוא העניקה גם לי את הביטחון והאמונה שאני יכול להיות טוב גם במשחקי בוגרים בליגת העל. הבן שלי בן 15, ואני מנסה לתאר לו את התחושה. אני מספר לו שיחשוב שבעוד חצי שנה, הוא יגיע לגיל שבו אני כבר שיחקתי בבוגרים, אבל כיום אני לא רואה את זה קורה".
כשגודס מדבר על מינויו למאמן הנבחרת, לחלוחית עולה בעיניו. "ההצלחה שלי היא בזכות אבא שלי, יצחק ז"ל. הבילויים שלי בימי שישי היו במגרש הפתוח של הפועל חיפה בהדר ובאולם הסגור של בית הספר אורט ביאליק, כשאבא הוא המאמן. הייתי עומד שעות וקולע. כמה חבל שאין לי את אבא לספר לו, כמה גאווה הייתה יכולה להיות לו, אבל אני שמח שאמא זכתה לזה, גם היא חלק מרכזי בהצלחה שלי".
5 צפייה בגלריה
גיא גודס
גיא גודס
"ההצלחה שלי היא בזכות אבא שלי". גודס
(צילום: ראובן שוורץ)
בינתיים, גודס כבר טרוד בענייני הנבחרת, שם ידריך את בין היתר את יפתח זיו הקרייתי ואת רומן סורקין החיפאי. כהנא: "מכבי ת"א איחרו בשנה עם הצירוף שלהם. סורקין הפך שם לשחקן שישי-שביעי, והוא הרבה יותר טוב ממה שהם חשבו. הוא יכול להפוך לשחקן יורוליג מהטובים שיש לה. יפתח היה צריך להיות בת"א כבר בשנה שעברה, וזה פספוס שלהם. הם הישראלים הטובים בארץ, אני מאמין גדול בשניהם".
גודס: "זו רק ההתחלה של יפתח שם, דברים יכולים להשתנות".
פורסם לראשונה: 07:53, 01.11.21