כדורגל ליגה א': איחוד היסטורי בדרך. קבוצות הכדורגל של עירוני קרית אתא ומכבי צור שלום/ביאליק קרובות יותר מתמיד להסכם על איחוד החל מעונת המשחקים הבאה. בין הצדדים יש הסכמות ורצון לתת למהלך האיחוד לצאת אל הפועל, אולם טרם גובשו ההחלטות מה יהיו פניה של הקבוצה המאוחדת, וטרם נקבעה זהותם של בעלי התפקידים.
1 צפייה בגלריה
איחוד צור שלום ועירוני אתא
איחוד צור שלום ועירוני אתא
אלעד בראון (מימין) וקובי דנינו
(צילום: נחום סגל)
המהלך לאיחוד הצפוי החל בשבועות האחרונים בין נציגי שני המועדונים, מתוך מטרה אחת ברורה להקים קבוצה אחת, שתאחד כוחות בכוונה להתמודד כבר בעונה הקרובה על העלייה לליגה הלאומית, ותעמיד תקציב מוגדל שיגיע משני המועדונים. התקציב יתבסס בעיקר על הקצבות שיגיעו מהרשויות, קרית אתא וקרית ביאליק.
האיחוד הצפוי הוא למעשה איחוד היסטורי מאז הוקמו שני המועדונים. בעבר הוקמה קבוצת מאוחדת בין קרית אתא ומכבי עכו, שנוהלה על ידי היו"ר ברוך אופיר, וקיבלה את השם עירוני קרית אתא, אולם הפעם עדיין לא ברור כיצד תיקרא הקבוצה המאוחדת.
נודע כי נציגי שני המועדונים הגיעו להחלטה סופית למהלך איחוד והליכה משותפת, אולם טרם נקבעו בעלי התפקידים בה. ראוי לציין שעד להחלטה להקמת הקבוצה המאוחדת, סיכמה קרית אתא עם אלעד בראון על המשך עבודתו כמאמן, ואילו צור שלום עם קובי דנינו כמאמן, וטרם הוחלט מי מבין השניים יאמן את הקבוצה המאוחדת, או שאולי יוחלט ללכת על מועמד אחר בעקבות האיחוד הצפוי.
מלבד מינוי מאמנים לשני המועדונים, החלו כל מועדון בנפרד לגבש את הסגל, ואף מספר שחקנים סיכמו על הצטרפותם לאחת מהן לעונה הבאה, ולא ברור איך וכיצד יורכב סגל הקבוצה המאוחדת, מי שיישאר מהסגלים הקיימים ומי יצטרך לעזוב.
הנהלת הקבוצה המאוחדת תורכב מ-3-4 נציגים מכל מועדון, ומסתמן כרגע שהאיחוד יהיה רק בין קבוצות הבוגרים של שני המועדונים, ואילו מחלקות הנוער ימשיכו לפעול באופן עצמאי.
עוד הוחלט, שהקבוצה המאוחדת תשחק באצטדיון הכדורגל בנשר, ולא באצטדיון בצור שלום, שלפני שנה לא אושר על ידי ההתאחדות לכדורגל כי לא עמד בתקן של המידות הנדרשות, וגם לא באצטדיון בקרית אתא, שבמהלך השנה האחרונה נסגר על ידי ההתאחדות בשל תנאי המגרש ומצב הדשא, וחזרו לשחק בו רק לאחר תיקון הליקויים.
ללא קשר לכך, באתא מודעים לקשיים הצפויים להם לאשר את המגרש לקראת משחקי הקבוצה הבוגרת בעונה הבאה, בשל הצורך לתקן לא מעט דרישות של ההתאחדות לכדורגל, בין היתר בנושא חדרי ההלבשה, ויעדיפו שהקבוצה המאוחדת תשחק באצטדיון חלופי. גיאוגרפית, האצטדיון בנשר הוא הכי מתאים לקבוצה המאוחדת.