"אין הרבה אנשים שיכולים להגיד ששילבו בחייהם תחביב ומקצוע לאורך שנים ארוכות ונהנו מכל מה שעשו", אמר השבוע אברהם אבוקרט, שנפרד בקיץ האחרון ממכבי חיפה אחרי למעלה מ-50 שנים בהן שירת את המערכת הירוקה, למעט שנה אחת (98/99) בה יצא לרעות בשדות זרים. ב-1 בינואר 1977, בטרם מלאו לו 17, ערך הקשר האחורי את הופעת הבכורה שלו בקבוצה הבוגרת. במאזנו המרשים: 395 הופעות בליגה, 10 שערים, ארבע אליפויות וגביע מדינה אחד. מסור, חרוץ, סוג של דינמו על המגרש, מסוג השחקנים שתרומתם לא נרשמת בסטטיסטיקה.
1 צפייה בגלריה
אברהם אבוקרט
אברהם אבוקרט
אברהם אבוקרט
(צילום פרטי)
קראו גם: >>>
לאחר שפרש נותר במערכת ומילא שורה של תפקידים, ביניהם, עוזר מאמן של גיורא שפיגל, מאמן קבוצת הנשים של המועדון ומאמן במחלקות הנוער השונות באגודה כשגולת הכותרת הייתה זכייה בשני דאבלים עם קבוצת הנוער. בשנה שעברה היה מופקד על מחלקת הנוער של הפועל נוף הגליל במסגרת שיתוף פעולה בין שתי האגודות, מיזם שלא החזיק מעמד זמן רב.
אבוקרט, 61, תושב קריית חיים, משמש במשך שנים מטעם עיריית חיפה כאחראי על אולמות הספורט בקריית חיים. למרות הפרידה ממועדון נעוריו, הוא עדיין מחובר לענף. לאחרונה אפילו מצא אתגר חדש. הוא מונה למנהל מחלקת הנוער במ.ס קריית ים. "קריית ים הוא מקום עם פוטנציאל גדול של כדורגלנים. הוקם במקום מגרש כדורגל מצוין ומטופח, ואני מאמין שניתן יהיה לפתח את הכדורגל במקום דרך בית הספר לכדורגל. אני רואה בתפקיד אתגר גדול מה גם שהמקום זוכה לשיתוף פעולה מצד מכבי חיפה כך שביחד ניתן יהיה לקדם את הענף".
מה הביא אותך לנוף הגליל?
"היה ניסיון להביא לשיתוף פעולה בין שתי מחלקות הנוער של האגודות, ניסיון שלבסוף לא הוכתר בהצלחה. הכוונה הייתה לאפשר לשחקנים מהנוער של מכבי להשתפשף שם. לואיס ויסנטה, שהיה אז מנהל מחלקת הנוער במכבי הציע לי לעבור לשם כי אני אימנתי את השנתון הזה".
מדוע הפרויקט כשל?
"קודם כל, כי לואיס עזב את המועדון, ובמכבי לא היו מעוניינים לשכנע שחקנים לעבור לשם. למעשה נשארתי שם ללא שחקנים של מכבי במחלקה. זו עובדה שמכבי סיימו את הקשר והחלו לשתף פעולה עם הפועל עפולה".
למעשה, המעבר הזה סיים את הקשר שלך עם מכבי אחרי עשרות שנים.
"נכון. הייתה לי שם תקופה נהדרת. נהניתי מכל שנייה הן כשחקן והן כמאמן, זכיתי במירב התארים בנוער כולל שני דאבלים, הישג שעדיין לא שוחזר בארץ. בעזרת הצוות שהיה לי גידלתי דורות של שחקנים, זה סיפוק גדול".
תוכל לסמן את הבולטים?
"נטע לביא התחיל כבלם ואני היצבתי אותו כקשר. רז מאיר, ששיחק במחלקה כחלוץ, וגם לו שיניתי עמדה במגרש, שון וייסמן, מאור לוי ואחרים".
ובכל זאת, לא חזרת העונה למחלקה.
"כשיוצאים מהמחלקה קשה לחזור. לכל תהליך יש סוף. מעריך את מה שהמועדון נתן לי כל כך הרבה שנים. היה לי כבוד גדול לעבוד בו. אני מרוצה מכל ההחלטות שקיבלתי".