הסתדרות העובדים במרחב חיפה הגישה השבוע תביעה נגד הפועל חיפה, בדרישה לפנות את האצטדיון בקרית חיים. לטענת התובעת, חוזה השכירות בין הצדדים הסתיים בחודש יוני.
1 צפייה בגלריה
איצטדיון קרית חיים
איצטדיון קרית חיים
מזוהה עם הפועל חיפה. אצטדיון קרית חיים
(צילום: דני גראו)
במועדון סירבו להצעה להמשך השכירות בתמורה לתשלום חודשי, ואף לא פינו את האצטדיון כפי שנדרש בחוזה. הפועל חיפה: "אנו בטוחים שהדברים ימצאו את פתרונם על הצד הטוב ביותר".
האצטדיון בקרית חיים נבנה בסוף שנות ה-50. כבר משנותיו הראשונות שימש את הפועל חיפה, והוא מזוהה איתו עד היום, אם כי בשנים האחרונות הוא משמש רק עבור אימונים של מחלקת הנוער והילדים של המועדון - מצב שאף הוא עלול להסתיים בעקבות תביעה שהגישה ההסתדרות נגד הפועל, בדרישה לפנות את האצטדיון.
"חרף ההתראה שנשלחה לנתבעת ועל אף שיחת הזום שקיים בא כוח התובעת עם נציגי הנתבעת, הנתבעת לא פינתה את האצטדיון במועד הקבוע בהסכם השכירות ולא השיבה את החזקה בו לתובעת", נכתב בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בחיפה על ידי בא כוח התובעת, עו"ד יאיר אבני.
בספטמבר 2009 נחתם בין ההסתדרות לבין הפועל חיפה באמצעות הבעלים, יואב כץ, הסכם שכירות על האצטדיון לצורך פעילות מחלקות הכדורגל שלה. במסגרת ההסכם נקבע שהפועל חיפה תוכל לעשות שימוש באצטדיון ללא תמורה, במטרה לתמוך בפעילות מחלקות הילדים והנוער. עוד נטען כי חוזה השכירות בין הצדדים הסתיים ב-15 ביוני 2020, לפני כחודש, תאריך בו התחייבה הפועל לפנות את האצטדיון ולהחזירו במצב טוב ותקין.
חודשיים לפני תום החוזה, נטען בתביעה, נשלח להפועל חיפה מכתב מבא כוחה של ההסתדרות בדרישה לפנות את הנכס עם תום השכירות בחודש יוני. בעקבות המכתב, חודש לאחר מכן התקיימה פגישה בין הצדדים בזום, שבה הציעה ההסתדרות להפועל לשכור את האצטדיון בתמורה לדמי שכירות חודשיים, שנקבעו בהתאם להערכת שמאי. אולם נציגי המועדון דחו את ההצעה, ולכן התבקשו פעם נוספת לפנות את האצטדיון.
למרות זאת, הפועל חיפה לא פינתה את המועדון בתאריך שנקבע, וההסתדרות ביקשה מבית המשפט לחייב את הפועל חיפה לפנות את האצטדיון, וכן לחייב אותם בתשלום הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. עוד נטען כי התובעת צפויה להגיש תביעה נוספת נגד הפועל, בדרישה לתשלום דמי שימוש על האצטדיון מיום בו נגמר החוזה ועד יום הפינוי בפועל.
מהפועל חיפה נמסר: "כתב התביעה טרם התקבל במועדון, ולאחר שיתקבל, ינקוט המועדון בצעדים המשפטיים שיידרשו. אנו בטוחים שהדברים ימצאו את פתרונם על הצד הטוב ביותר".