פרויקט פינוי-בינוי בשכונת יוספטל בקרית ים הוא אחד מ-17 מתחמים חדשים שיקודמו בהוותמ"ל (הוועדה הארצית לתכנון ולבניה של מתחמים מועדפים לדיור) לביצוע. כך הכריזה שרת הפנים, איילת שקד, בוועדת השרים לענייני פנים, שירותים, תכנון ושלטון מקומי שנערכה השבוע. משמעות ההחלטה היא קידום פרויקט של פינוי 454 יח"ד ברחוב יוספטל ובניית 1,850 יח"ד חדשות במקומן.
2 צפייה בגלריה
מתחם יוספטל
מתחם יוספטל
מתחם יוספטל
(הדמיה: עמוס ברנדייס אדריכלות)
עיריית קרית ים, יחד עם רשות מקרקעי ישראל, קידמה את תוכנית יוספטל לקליטה בוועדה. הקידום לדיון מבטא את חשיבות התוכנית, ואת נכונות העירייה וגופי התכנון לקדמה במהירות וביעילות המירבית.
היתרון המרכזי בהליך מסוג זה הינו הוודאות הגבוהה והעובדה כי בעלי הדירות לא צריכים לחתום לאף יזם עד היוודע מלוא הזכויות.
במקביל, פועלת המינהלת להתחדשות עירונית בקרית ים לאיגוד התושבים בנציגויות ולשמירה על זכויותיהם באמצעות בחירת עורכי דין מלווים.
2 צפייה בגלריה
רחוב יוספטל בקרית ים
רחוב יוספטל בקרית ים
בשנתייים האחרונות עבר שיפוץ. רחוב יוספטל בקרית ים
(צילום: פרטי)
ראש העירייה, דוד אבן צור: "אני קורא לכל תושבת ותושב המתגוררים בשטחי התוכנית ליצור קשר עם המינהלת בהקדם, ולהצטרף למהפך של איכות החיים במתחם יוספטל.
"זו תוכנית הדגל, השקענו בה מאמצים רבים, ויחד עם רמ"י, בתוך שנים בודדות הרחוב כולו יהפוך מבנייני שיכונים למרכז איכות החיים של קרית ים, עם מבני ציבור כגון הקונסרבטוריון העירוני החדש. זו אבן דרך מכריעה בתנופת הבינוי והפיתוח של העיר".
פורסם לראשונה: 07:56, 10.11.21