רשות מקרקעי ישראל פרסמה מכרז חדש לבניית 250 יחידות דיור שטחי מסחר ומוסדות ציבור במתחם במרכז העיר קרית ים, בו עומד היום הבניין הישן של העירייה.
2 צפייה בגלריה
"מתחם עיריית קרית ים"
"מתחם עיריית קרית ים"
"מתחם עיריית קרית ים"
(הדמיה: מילוסלבסקי אדריכלים)
כזכור, ערכה העירייה הסכם עם הרשות לפינוי המתחם במרכז העיר תמורת מענק שאפשר את המימון הכמעט מלא של בניית הבניין החדש של העירייה בחוף הים. לפי ההסכם, העירייה גם אמורה לקבל שטחים בבניינים החדשים שייבנו במקום בניין העירייה הישן.
"מתחם עיריית קרית ים", לגביו מתייחס המכרז החדש, נמצא בפינת הרחובות נמיר, יצחק בן צבי ומשה שרת, במרכז קרית ים, והוא מתפרש על שטח של כ-15 דונם.

2 צפייה בגלריה
עיריית קרית ים
עיריית קרית ים
מבנה העירייה הישן
(צילום: נחום סגל )

בדברי ההסבר למכרז נכתב: "מדובר בשיווק חוזר של מגרשים כחלק ממתחם מגורים בעירוב שימושים הכולל 250 יח"ד במגדלי מגורים עם חזית מסחרית וקומת משרדים במקום המבנים במתחם המיועדים להריסה ובהם בית העירייה הישן. המתחם כולל כיכר עירונית חדשה, שימור מבנה הספרייה הישן לטובת שימוש ציבורי, מסחר ומלונאות, מסחר (כ-4,500 מ"ר), תעסוקה (כ-4,500 מ"ר), מבני ציבור (כ-1,000 מ"ר) ותשתית דרכים (כ-3 דונם)".
השטח של המתחם הוא כ-12,262 מ"ר ועליו ייבנו כאמור 250 יחידות דיור. מחיר המינימום שנקבע עומד על 19,677,910 מיליון שקל. הוצאות הפיתוח שהיזם שיזכה במרכז צריך לשלם לרשות עומדות על כ-38 מיליון שקל והמציעים צריכים להפקיד פיקדון בסך כ-14.4 מיליון שקל. התאריך האחרון להגשת הצעות הוא 18 במרץ השנה.
פורסם לראשונה: 08:14, 18.01.24