בימים אלה נמצאים בעיצומן העבודות לפיתוח רובע המגורים החדש בעכו שמשתייך מוניציפלית לעיר, אולם המדינה שיווקה אותו כרובע נבדל במטרה למשוך אוכלוסיה חדשה.
1 צפייה בגלריה
"שערי העיר עכו"
"שערי העיר עכו"
"שערי העיר עכו"
(הדמיה: יח"צ)
בעבר, יזמים "הסתירו" את השכונה החדשה כדי שלא תזוהה עם העיר לה היא שייכת. (כך היה המיתוג של אור ים ששייכת לאור עקיבא).
בקבוצת שובל שבונה בשכונה החליטו שלא צריך להסתיר את העובדה שמדובר בעכו וקראו לפרויקט שלהם "פארק צמרת עכו". לפני כחודש החלו בפריסייל לפרויקט במקביל להעלאת קמפיין שלטי חוצות. בסוף פברואר פתחו את המכירות כאשר את הפריסייל בחרו לקיים במתכונת זום, בו השתתפו כ 227 איש (80% מהנרשמים לזום) כאשר 68 מהם כבר שריינו דירה.
לדברי ארז הרוש, בעלי חברת הפרסום אולמארקט, מרבית הרוכשים בפריסייל הם משקיעים. לדבריו, למוניטין של העיר אין שום חשיבות היום. "הלקוחות היום לא מסתכלים על העיר אלא על הרבה אלמנטים אחרים. רוצים היום שקיפות ולכן אין טעם להחביא כי זה עלול לעשות את הפעולה ההפוכה ולכן אפשר להפוך חסרון כביכול ליתרון על ידי הדגשת הסיפור כבר בפתיחה. הצרכנים מספיק אינטילגנטיים ולא צריך להחביא מידע אלא להבליט את היתרונות של העיר".
קצת רקע: בשנת 2017, נחתם הסכם גג בין עיריית עכו, משרד השיכון והבינוי ומשרד האוצר, לבניית 17,780 יחידות דיור חדשות, בשטח של 3463 דונמים.
השכונה שכבר מצויה בפיתוח צפויה לאכלס כ-30 אלף תושבים חדשים ב-8000 יחידות דיור ותכיל גם כ-380 דונם של אזור תעשייה, תעסוקה ומסחר. מתוך 8000 יחידות הדיור שעתידות להיבנות, 2000 יחידות כבר שווקו על ידי רמ"י. תושבי עכו הקיימים והחדשים, ייהנו מהטבת המס החדשה שעומדת על 12% ותקרת הכנסה של 168 אלף שקלים.
השכונה תתוכנן על פי עקרונות הקיימות ועתידה להיות שכונה ירוקה. כך למשל תשולב בשכונה טיילת עירונית ירוקה המשלבת בתוכה את נתיב הזרימה של נחל עכו.
בנוסף, יוקצו שטחים ירוקים רבים, פארקים, מוסדות ציבור וקהילה, גני ילדים ובתי ספר, וייבנו 3 בתי ספר מקיפים ו 6 בתי ספר יסודיים.

רובע עצמאי


מבחינת תעסוקה מתוכנן לקום ברובע פארק הייטק. עד כה שווקו בהצלחה 2000 יחידות מגורים ברובע. מדובר ברובע מגורים חדיש ששייך מוניציפלית לעיר עכו אבל יתנהל באופן עצמאי לגמרי מכל הבחינות. הרובע בנוי על צומת דרכים ארצית. קרבה לתחנת רכבת, כביש 4, כביש עכו צפת. השכונה ממוקמת במרחק נגיעה ממוסדות אקדמיה מובילים כגון אורט בראודה בכרמיאל והמכללה האקדמית גליל מערבי הסמוכה.
קומפלקס מגורי היוקרה "פארק צמרת עכו", מוקם ברובע המגורים "שערי העיר עכו", בסמוך לקיבוץ שומרת, וכולל 13 בניינים בני 5 ו- 9 קומות וסה"כ כ-300 יח' דיור, דירות 3-7 חדרים, דירות גן ופנטהאוזים, החל מ- 1,355,000. פארק צמרת עכו צופה לפארק ירוק המהווה ריאה ירוקה לסביבה וישולבו בו שבילי אופניים, גני שעשועים וחיי קהילה משותפים.
ישי רוט, משנה למנכ"ל קבוצת שובל: ציבור הרוכשים היום הם אנשים שמנהלים את חייהם דרך הטלפון. מדובר בדור שרגיל לרכוש כמעט הכל באמצעות הסמרט-פון ודורש לראות את המוצר הסופי לפני רכישתו. לרוכשים היום יש דרישות ובצדק, לחוות ולראות בצורה מדויקת מה הם רוכשים.
"הטכנולוגיה היום מאפשרת לנו להראות מה בדיוק מקבל הרוכש מה שמעניק לו יותר בטחון ברכישה. כבר לא צריך לדמיין איך תראה הדירה אלא לראות ולחוש איך יראו החיים בבניין ובסביבתו. מהתרשמותנו מהרוכשים עד כה ניתן לומר כי לא מעט מהם הם משפרי דיור מאיזורי קו העימות". לדברי רוט, תנאי המימון הטובים שאנו מציעים באמצעות בנק לאומי, מאפשרים למשפרי דיור לרכוש דירה על הנייר אשר תהיה מוכנה בעוד מספר שנים. במהלך התקופה הם יוכלו למכור את דירתם הקיימת בשקט מתוך הנחה שמחירה יעלה בעוד שנתיים.