תושב קרית אתא תובע כ-28 אלף שקל מחברה יזמית ממנה רכש בית בגין ליקויי בנייה שונים. מכתב התביעה עולה' כי התובעים רכשו מחברת ק.ב ברקן הנדסה בע"מ דירת 5 חדרים ברחוב ירושלים, תמורת 1.4 מיליון שקל.
1 צפייה בגלריה
ליקויי בנייה
ליקויי בנייה
ליקויי בנייה
(צילום: shutterstock)
הדירה נמסרה בדצמבר 2020, ואז התגלו לטענת הדיירים שורה של ליקויים, בהם בעיות בגלאי החשמל, דלתות שלא ניתנות לסגירה או לנעילה, אינטרקום שאינו עובד, נזילות במטבח ועוד. לטענת התובעים, הם פנו מספר פעמים לחברה, אבל רק חלק מהליקויים תוקנו.
כשנה לאחר קבלת הדירה, הגישו הרוכשים מכתב דרישה לתיקון הליקויים כגון: ריצוף מחדש של המרפסת כי השיפוע בה לא עומד בתנאי התקן, החלפת אריחים שבורים או סדוקים בחדר אמבטיה וביצוע מחדש של הרובה, שנעשה שלא לפי תנאי ההסכם. הם דרשו שאיש מקצוע מטעם החברה יבדוק את הליקויים. לטענת התובע, מענה כזה לא ניתן, ולכן החליט להגיש תביעה נגד החברה.
קראו עוד >>
לתביעה צורפה חוות דעת מומחה, שבדק את הדירה בין היתר במצלמה תרמית. המומחה ציין רשימה ארוכה של נושאים הדורשים טיפול, בהם צביעת משקוף דלתות, תיקון ארון תקשורת וחשמל, החלפת חיפוי מטבח וטיפול בבעיות רטיבות, טיפול בחיפוי של המטבח, בעיות רובה, בעיות בעבודות האלומיניום בחלונות, בעיות בעבודות אלומיניום במרפסת, החלפת אריחים פגומים ועוד. בגין תיקון הליקויים דורשים הרוכשים סכום של 16,789 שקל, בגין עוגמת הנפש 10,000 שקל, ועבור עלויות חוות דעת מומחה 1,404 שקל.
מחברת ק.ב ברקן הנדסה נמסר כי טרם התקבלה התביעה ועל כן הם אינם יכולים להגיב עליה.