חברת גיא ודורון לוי, הבונה 997 דירות בשכונה אפקה בקרית ביאליק, מדווחת כי בקרוב יאוכלסו 300 יח"ד נוספות בשכונה. עד כה אוכלסו כ-250 יח"ד שבנייתן הסתיימה, בתקופה הקרובה יאוכלסו כאמור 300 נוספות, ויתרת הדירות יימסרו בטווח של החודשים הקרובים.
1 צפייה בגלריה
נבנתה מאפס. שכונת אפקה בקרית ביאליק | צילום: פרטי
נבנתה מאפס. שכונת אפקה בקרית ביאליק | צילום: פרטי
נבנתה מאפס. שכונת אפקה בקרית ביאליק | צילום: פרטי
בכך תסיים חברת גיא ודורון לוי את מסירת הדירות ששווקו עד כה. מלאי הדירות למכירה כולל כעת דירות 5 חדרים בלבד, חלקן לאיכלוס מיידי וחלקן יימסרו בחודשים הקרובים.
החברה מדווחת על התפתחות משמעותית, שבמסגרתה נפתח שיווק הדירות גם למשקיעים – לאחרונה התקבלה החלטה במטה הדיור שקובעת כי כלל הציבור יכול לרכוש דירות בפרויקט ללא צורך בתעודת זכאות, וללא שינוי במחיר המוצע, המגלם הנחה של עשרות אחוזים ומאות אלפי שקלים ביחס למחירי השוק.
בעקבות החלטה זו, כל ישראלי זכאי כיום לרכוש דירה בפרויקט וליהנות ממה שהוצע עד כה רק לזכאי מחיר למשתכן. בחברה ציינו כי לאור הבחירות הקרבות וההערכות כי תוכנית מחיר למשתכן תסתיים, זוהי אחת ההזדמנויות האחרונות לרכוש דירה במסגרת ההנחה שהמדינה מציעה.
היצע הדירות של חברת גיא ודורון לוי כולל כיום דירות גדולות בנות 5 חדרים בגודל 123 מ"ר ומרפסת גדולה של 18 מ"ר, עם מפרט עשיר ונוף לשמורת הטבע עין אפק.
הן נמצאות בקומות 1-7 בבניינים הכוללים 9 קומות ומאובזרים בלובי מפואר ובשתי מעליות. מחיר הדירות מתחיל ב-1.3 מיליון שקל (מחיר למ"ר 9,214 שקל, אשר לפי בדיקות שמאיות מדובר בפער של מאות אלפי שקלים ממחיר השוק).
איכלוס השכונה החל בקיץ האחרון ובמסגרתו מאות תושבים קיבלו את דירותיהם ונכנסו לגור בשכונה, ובספטמבר נכנס לפעילות בית הספר היסודי וגני הילדים בשכונה. אפקה היא השכונה הגדולה ביותר הנבנית כיום מאפס באזור הקריות.
לאחר סיום הבנייה בשכונה היא צפויה לכלול כ-4,500 יחידות דיור. השכונה תכלול שדרה מרכזית, מבני ציבור, תרבות ובילוי ומסחר, גנים ובתי ספר, אצטדיון, שטחים ירוקים ובהם מתקני פנאי ושבילי אופניים ועוד.
אושרי זפרני, סמנכ"ל השיווק של החברה: "רגע נדיר שבו המדינה מאפשרת לכולם – כולל משפרי דיור ומשקיעים - לרכוש דירה במחירי מחיר למשתכן ללא צורך בתעודת זכאות וללא הגרלה. אנחנו נמצאים כרגע בישורת האחרונה של האיכלוס והשיווק באפקה, וככל הנראה גם של תוכנית 'מחיר למשתכן', שספק רב אם תמשיך לפעול לאחר הבחירות".