תעלומה: בני זוג ששכרו דירה בת חמישה חודשים בקרית חיים ושלמו כדין שכר דירה במשך כמה שנים, פתאום החלו לצבור חובות, לשלם חלקית את שכר הדירה, אם בכלל, ואף לצבור חובות בגין אי תשלום ארנונה לעיריית חיפה. בעל הדירה, ברחוב לייב יפה בקרית חיים, הגיש לבית המשפט בקשה לפינוי הדיירים, תוך שהוא שומר לעצמו את הזכות לתבוע אותם בגין הנזקים לשגרמו לו.
1 צפייה בגלריה
פינוי דירה
פינוי דירה
פינוי דירה
((צילום: shutterstock))



מהתביעה עולה כי בין הצדדים נחתם חוזה להשכרת הדירה לשנתיים, עם אופציה להארכה, בחודש יולי 2017, תמורת 4,300 שקל לחודש. החוזה הוארך עוד פעמיים, עד יולי 2021.
לטענת התובע, בשנה האחרונה לשכירות, החלו השוכרים לאחר בתשלומים, או לשלם חלקית את דמי השכירות, תוך צבירת חובות. במקביל צברו באותה שנה חובות בסך 16 אלף שקל לעירייה. בעל הדירה, על פי התביעה, ניסה לבוא לקראתם, הסכים שישלמו את החובות בתשלומים, אך הם לא עמדו בהסכמים וצברו עוד ועוד חובות.
בסיום החוזה החליט בעל הדירה שלא להמשיך ולהשכיר להם את הדירה, והודיע שעליהם לעזוב בתום החוזה, ביולי 2021. למרות מספר פניות ומכתבי התרעה, בני הזוג עדיין ממשיכים להתגורר בדירה. גם איום של בעל הדירה להפעיל את שטר הביטחון בסך 40 אלף שקלים שנתנה אמו של השוכר, לא גרם להם לעזוב את הדירה. "עד להגשת תביעה זו, ממשיכים הנתבעים להחזיק בדירת התובע ולעשות בה שימוש בלא כל סיכום וללא כל רשות או הרשאה, עושים דין לעצמם ומסרבים לפנות את הנכס", נטען בתביעה.
בעל הדירה ביקש בבית המשפט להורות על פינוי דייריו, תוך שהוא שומר לעצמו את הזכות לתבוע את נזקיו בתביעה נפרדת.
טרם הוגש כתב הגנה.

גם איום של בעל הדירה להפעיל את שטר הביטחון בסך 40 אלף שקל שנתנה אמו של השוכר, לא גרם להם לעזוב את הדירה