דיירי מתחם הגליל בקרית ביאליק, המורכב משישה בניינים: הגליל 14, 16, 18, 20, 22, 24, בחרו בחברת אזורים לקדם את פרויקט הפינוי-בינוי באזור. על פי התוכנית, צפויות להיהרס במקום 112 יח"ד, ובמקומן להיבנות כ-700 יח"ד.
1 צפייה בגלריה
המתחם המיועד לפינוי-בינוי
המתחם המיועד לפינוי-בינוי
המתחם המיועד לפינוי-בינוי
(צילום: נחום סגל)
בפרויקט עירוב שימושים שיכלול מגורים, תעסוקה, פנאי, מרחבים ירוקים ושטחי ציבור. המתחם נמצא לאורך עורק התחבורה הראשי בעיר, ציר עכו (שדרות ההסתדרות). כמו כן, בציר זה בעתיד צפויה לקום מטרונית המקודמת בתוכנית של משרד השיכון. בנוסף למטרונית, שדרות ההסתדרות צפויות לעבור מהפך של התחדשות עירונית בשנים הקרובות, בפרויקטים נוספים של עירוב שימושים, מסחר רחוב ותעסוקה.
בחברת אזורים ציינו כי תכנון המתחם החל בשנת 2018 ומאז תואם, נבחן וקיבל הסכמות מרשויות התכנון בקרית ביאליק, ממהנדס הוועדה, הרשות להתחדשות עירונית, הלשכה המשפטית וראש העירייה אלי דוקורסקי. בעבר, אזורים בנתה כ-354 יח"ד בשכונת הפרפר בעיר בסמוך לקריון.
את חברת אזורים מייצג עו"ד מאיר ליפא ממשרד ליפא מאיר ושות', ואת הדיירים מייצג עו"ד אילן גלזר ממשרד אילן גלזר ושות'.
מנכ"ל אזורים, רון אבידן: "אנו מתרחבים בתחום ההתחדשות העירונית. הבחירה של הדיירים בחברת אזורים משקפת אמון בחברה וביכולתה להוציא לפועל מתחמים רחבי היקף. החברה פועלת כל הזמן בזיהוי אזורים בעלי פוטנציאל התחדשות בטווח הארוך ומשקיעה בהם לטובת הרחבת פעילות החברה ולטובת איכות החיים של הדיירים והתושבים המקומיים".