תנופת הבנייה הפוקדת את אזור הקריות בשנים האחרונות הגיעה גם לקריית ים המתפתחת והמתחדשת. אחרי שנים רבות שבהן סבלה העיר מדימוי נמוך ותרדמת ארוכה, נראה כי אחד האזורים היפים בארץ מתעורר. הרנסנס שהוא חווה מביא איתו משקיעים רבים שמסמנים את קריית ים כמוקד נדל"ני איכותי לשנים הקרובות.
אחת השחקניות המרכזיות והוותיקות במגרש הנדל"ני של קריית ים היא חברת 'נתיב פיתוח', שבימים אלה מסיימת את בנייתו של המגדל הרביעי במסגרת פרויקט 'נתיב ים PRIME'. בנוסף לפרויקט 'נתיב ים PRIME', לחברת 'נתיב פיתוח' תוכניות נוספות בקרית ים. החברה זכתה בחודשים האחרונים במכרז של רמ"י על אחת הקרקעות הנחשקות באזור הקריות, בשכונת נווה חוף - 22 דונם על קו הים. החברה שילמה עבור הקרקע 95 מליון שקלים, כולל הוצאות פיתוח, ומתכננת לבנות פרויקט של כ-200 דירות, שיכלול גם 500 מ"ר שטח מסחרי. שמחה גריידינגר, בעלי חברת 'נתיב פיתוח' אומר: "הקרקע שרכשנו נדירה במיוחד, היות שמדובר בקו ראשון לים, והפרויקט שייבנה יהיה פרויקט מיוחד ברמה כלל ארצית".
4 צפייה בגלריה
 המגרש עליו תיבנה השכונה החדשה בנווה חוף
 המגרש עליו תיבנה השכונה החדשה בנווה חוף
המגרש עליו תיבנה השכונה החדשה בנווה חוף
(צילום: ליאור חורש)
פרויקט 'נתיב ים PRIME' בשכונת פסגות ים
נתיב ים PRIME הוא ללא ספק הדובדבן שבקצפת בשכונת פסגות ים. החל מהנוף של מפרץ חיפה הנשקף מהבניינים, דרך תחבורה ציבורית נגישה ועד לאזור תוסס של מסעדות, מרכזי מסחר ופארקי שעשועים. כך יוצא שלא רק שתקבלו פרויקט שנראה טוב - הוא גם ממוקם בלוקיישן שכל אדם שמח לחלום עליו בלילה ולקום אליו בבוקר.
4 צפייה בגלריה
דירה בפרויקט "נתיב ים"
דירה בפרויקט "נתיב ים"
דירה לדוגמה בפרויקט "נתיב ים PRIME"
(צילום: אילה רוגינסקי)
גם כאן סטנדרט הבנייה הגבוה של נתיב פיתוח בא לידי ביטוי. ככזה, תוכלו למצוא חשיבה עד לפרטים הקטנים. לדוגמה: חלונות בעלי זיגוג כפול בכלל הבית לבידוד רעשים ומזג אוויר, הכנה למערכת קולנוע ביתית בסלון, תריסי גלילה חשמליים בכל חדר עם מנגנון ידני לשומרי שבת, ועוד הפתעות רבות שאסרו עלינו לדווח עליהן.
"המוטו שלנו הוא להביא את סטנדרט הבנייה הגבוה שקיים במרכז הארץ גם ליישובי הפריפריה", אומר גריידינגר. "ערי הפריפריה הם לא ה"חצר אחורית" של מדינת ישראל, ולתושבי האזור מגיע בהחלט לקבל את אותם תנאי מגורים כמו שקיימים במרכז".
שלם כפי יכולתך
במהלך המשבר שפקד את העולם ואת ישראל כמובן, ניסו בחברה לחשוב על דרכים יצירתיות בכדי לייצר עבור הרוכשים הזדמנויות משתלמות בשכונת פסגות ים היוקרתית. חברת 'נתיב פיתוח' הביאה לשולחן גישה חדשנית - שיטת 'שלם כפי יכולתך', שבאמצעותה יכולים הרוכשים "לשלוט" בתנאי התשלום, ואף בגובה ההנחה ממחיר הדירה. ההסבר הוא פשוט: ככל שההון העצמי הראשוני גבוה יותר, כך תתקבל הנחה גדולה יותר, ולא רק – הרוכשים יוכלו ליהנות מתנאי תשלום נוחים, המותאמים אישית עבורם.
שמחה גריידינגר, בעלי חברת 'נתיב פיתוח' התייחס לרעיון וסיפר: "חיפשנו רעיון מרענן וחדשני מעבר להנחות המוכרות שכולם נותנים. בעיניי רוחי, זה לא משנה אם יש לך חצי מיליון שקל או מאה אלף שקל - ככל שתביא הון עצמי אני אבוא לקראתך ואתן הנחות בהתאם".
4 צפייה בגלריה
פרויקט "נתיב ים" על רקע פרויקט "נתיב ים"
פרויקט "נתיב ים" על רקע פרויקט "נתיב ים"
שמחה גריידינגר על רקע פרויקט "נתיב ים"
(צילום: אילה רוגינסקי)
לדברי מנהלי הפרויקט, השיטה החדשה גורמת להתעניינות רבה ולגידול בקצב המכירות כך שכבר עכשיו, כשנתיים לפני האכלוס של הבניין הרביעי, נותר מספר דירות מצומצם. "אני מודה לציבור על האמון שהם נותנים בי ובחברה שלי לאורך שנים. קריית ים היא ללא ספק אחד היהלומים של מדינת ישראל בכלל, ובצפון בפרט".
4 צפייה בגלריה
פרויקט "נתיב ים"
פרויקט "נתיב ים"
פרויקט "נתיב ים PRIME"
(צילום: אילה רוגינסקי)
"אפשר למצוא יתרון מאוד בולט דווקא בקריית ים", מסכם שמחה את דבריו, "והוא העובדה שבגלל שמדובר בפריפריה, מחיר של דירות קטנות במרכז, הוא כמו מחיר של בית רחב ידיים כאן. אם מחברים את זה לאוצרות הטבע הנפלאים של העיר, התמיכה האדירה שמביא ראש עיריית קריית ים מר דוד אבן צור, בכדי להביא את קריית ים לקדמת הבמה, וגישת 'שלם כפי יכולתך' המהפכנית שאנחנו מנהיגים - אני חושב שזו הזדמנות נהדרת להשקעה טובה, נכונה וארוכת שנים".