תיאטרון הצפון יוצא לקראת חגי תשרי בסדרת הופעות לקראת הימים הנוראים עם נגיעות 'יידישקייט' ומסורת ישראל סבא. הבעלים גדי צדקה: "כהרגלנו וכמימוש להבטחתנו להוות בית לכל עולם התרבות בצפון, לכל המגזרים ובכל הגוונים, החלטנו לקיים סדרת הופעות ברוח התקופה, שהיא זמן סליחות וערגה למסורת. תיאטרון הצפון הוא בית חם לכל מי שחשקה נפשו בכל מנעד עולם התרבות שיש לעולם התרבות בישראל להציע".
4 צפייה בגלריה
עמיר בניון. מופע מרגש ועוצמתי
עמיר בניון. מופע מרגש ועוצמתי
עמיר בניון. מופע מרגש ועוצמתי
(צילום: צילום: אלי סגל, חגי דקל ואופיר יצחק, אולפן ynet)

גולת הכותרת של סדרת המופעים היא הופעת בכורה וייחודית של הזמר והיצור המקורי עמיר בניון, אותה הפיק במיוחד עם אמיר דדון מייד לאחר הסגר השלישי (ואולי רגע לפני הסגן הרביעי).

בין הסגרים

בניון, מהיוצרים והזמרים המוערכים והייחודיים בישראל מהווה חלק בלתי נפרד מהפסקול הישראלי, יגיע לתיאטרון ביום רביעי הבא (1/9 בשעה 21:00) חמוש בהרכב נגנים ייחודי מופלא ואנרגטי המשלב בין הנשמה לאלקטרוני. במופע הוא יבצע את שיריו האהובים, בעיבודים שונים, וכמובן מרפרטואר "הסליחות" של המסורת היהודית.
"מדובר במפגש מרגש ועוצמתי", אומרים מבקרי מוסיקה שחזו מאחורי הקלעים במופע, "לא צריך להכביר מילים על יכולתו הפנומנלית של עמיר בניון להפנט את הקהל, השילוב במופע הזה עם אמיר דדון, עוד אחד מהיוצרים הענקיים הפורטים על נימי הנפש של המאזינים, יוצר חיבור אדיר שלא ניתן להשאר אדישים אליו".
בניון, שלאחרונה החליט לגזור על עצמו שתיקה תקשורתית רבתי בעקבות ראיונות שנויים במחלוקת שהעניק, יצא מגדרו כדי לומר מספר מילים לקראת המופע החדש בתיאטרון הצפון: "המופע הוא מופע חדש שהפקנו לאחר תקופת הסגר השלישי", אומר, אני אארח חבר יקר ואהוב שיצא לי להכיר לאחרונה הרבה יותר מקרוב אמיר דדון. אנו נגיע לתאטרון הצפון בתקופת חודש אלול חודש הרחמים והסליחות ולכן נשלב גם פיוטים מהסליחות. זו עוד תקופה שמזכירה לי את היהדות והמסורת ואני שמח שגדי צדקה ותיאטרון הצפון ששמעו הגיע כבר בחודשים הקצרים שהוא קיים למרחוק הזמין אותנו".
4 צפייה בגלריה
עמיר בניון ואמיר דדון במופע משותף
עמיר בניון ואמיר דדון במופע משותף
עמיר בניון ואמיר דדון במופע משותף
(צילום: מסך)
לצד ההצלחה והתהילה בניון, כידוע וכפי שחשף לא פעם, מנהל מאבק עם התמכרות ארוכת שנים. כבר בגיל 21, בניון הצעיר סימן וי על גמילה אחת. אומנם, מאז הוא לא נגע בהרואין אך המשיך עם התמכרות לכדורים, אלכוהול ומרשמים. נקודת השבירה הגיעה בזמן הקורונה, שבה הוא הבין שהוא צריך לאשפז את עצמו בשל התמכרותו לאלכוהול. "כבר לא היה לי כוח לסבול", סיפר בניון. "המחלה שלי הכניסה לי לראש את כל הדברים הכי לא טובים שיכולים להיות, היא לא השאירה לי הרבה מקום לרצות להישאר חי".
כעת, בניון שמגלם נרקומן בסדרה "בני אור", יוצא לדרך חדשה, כשהמופע עם אמיר דדון בתיאטרון הצפון היא עוד אחת מהסנוניות שלה: "אני נרגש להגיע לצפון ושוב, יחד עם אמיר לגעת בקהל האהוב שלנו".

חסידים, צ'ארדש הונגרי ויורם טהרלב

יום לפני המופע של בניון יתקיים (שלישי 31/8) פסטיבל כליזמרים ה-5 בתיאטרון הצפון. מיטב אמני הכליזמר בעולם במופע כליזמר בינלאומי המפגיש את עולם הניגונים וחצרות העיירה היהודית עם מגוון תרבויות וסגנונות מוסיקליים  מרחבי הגלובוס. מהצ'ארדש ההונגרי ועד הניגון הרומני ניגוני  חתונה, מוסיקה צוענית ובלקנית לצד ניגוני מירון ארצישראליים וריקודים  מחצרות חסידים.
4 צפייה בגלריה
פסטיבל כליזמרים ה-5
פסטיבל כליזמרים ה-5
פסטיבל כליזמרים ה-5
(צילומים: יח"צ)

המופע יהיה בהשתתפות: וירטואוז חליל הפאן הבינלאומי אנדרי שוואב - מולדובה, תזמורת הבלקניה, רקדני הכליזמר - "ג'רוזלם כליזמר טענץ", וירטואוז האקורדיון הבינלאומי אמיל אייבינדר, אמן הקלרינט הבינלאומי חנן בר-סלע, תופים וכלי הקשה - יוסי פפו לוי. קלידים - גלעד כץ.
ביום שני שלפני פסטיבל הכליזמרים בתאריך ה-30/8 יתקיים מופע מחווה לשיריו של המלחין האהוב יורם טהרלב בהשתתפותו.
4 צפייה בגלריה
יורם טהרלב
יורם טהרלב
יורם טהרלב
(צילום: דניאל טהרלב)

את המופע שכולו ביצועים איכותיים ומקפיצים לשירים שהפכו זה מכבר לפס הקול של החוויה הישראלית יוביל יורם טהרלב, עם הרכב נגנים וזמרים ייחודי (עופר כץ – קלידים, אקורדיון, שירה. אבי חן – שירה וגיטרה אקוסטית. אהרל'ה סייקס – שירה וגיטרה אקוסטית. דלית כהנא – שירה. יונתן מילר – כלי נשיפה, כינור חשמלי, מנדולינה. ליאון חביב – תופים)
"מדובר במופע קצבי חכם ומצחיק, עם הרכב זמרים ונגנים נפלאים", אומרים בתיאטרון הצפון, "במופע הזה מסכם יורם טהרלב את שבעים ואחת שנות המדינה דרך הסיפורים המשעשעים והשירים המרגשים על חברות, אהבה, היסטוריה, פוליטיקה וכל מה שקרה כאן בעשורים האחרונים".