דבר כזה עוד לא היה לנו: תיאטרון הצפון לא מפתיע להפתיע ולרגש, מעבר להצגות, המחזות, ההופעות והמופעים, הצליח הבעלים של התיאטרון היוצר והמחזאי גדי צדקה, לאחד את הנשים העוצמתיות בישראל בבמה אחת, ובהנחיית מגיש הטלויזיה צחי קומה יתקיים פאנל נשים מסקרן של השנה באירוע מיוחד ליום האישה: "זה באמת הולך להיות משהו ייחודי".
7 צפייה בגלריה
הפאנל המסקרן של השנה
הפאנל המסקרן של השנה
הפאנל המסקרן של השנה
(צילומים: יח"צ)
מה המשותף לטל מן, לאה שנירר, מאיה בוסקילה, ח"כ לשעבר נאווה בוקר ומורן אטיאס? כנראה שלא הרבה מלבד היותן נשים עוצמתיות שסיפור חיים מורכב ומשברים לא פשוטים מרכיבים אותו. בפאנל מיוחד שיאגד אותן לראשונה על במה אחת, תביא כל אחת מהן את סיפורה האישי, תחשוף פרטים מחייה שטרם נחשפו, ובעיקר תספר כיצד היא הצליחה לצלוח את המשברים הללו ו לצאת מהן גדולה מהחיים.
מי שינחה את הערב הוא לא אחר מאשר מנחה הטלוויזיה האהוב, צחי קומה, שבהגשתו ובהנחייתו המרגשת והדייקנית מצליח בכל פעם מחדש לעורר עניין וסקרנות במיטבה. "נשים הן המין החזק ביותר. אתה צריך לראות את אמא שלי רחל כדי להבין. יום האישה הבינלאומי הוא יום חשוב המוקדש לפועלן של נשים מכל העולם, שנאבקו בעבר ובהווה למען שוויון זכויות. ביום זה מציינים את הישגיהן של נשים בנושאים חברתיים כלכליים ופוליטיים ואת תרומתן והשתלבותן בתחומים אלה ואני שמח לקחת חלק כבר מעל לעשור במופעים ופאנלים המוקדשים כולם לנשים״, הוא אומר השבוע.

פורצות דרך

חברות הפאנל, נחשבות, כל אחת בדרכה, לאישה פורצת דרך בתחומה, וביום שלישי השבוע סיפורן המלא ייחשף.
7 צפייה בגלריה
טל מן
טל מן
טל מן
(צילום: יח"צ)
טל מן, דוגמנית, שדרנית רדיו, מנחת טלוויזיה ומעצבת תכשיטים ישראלית, מוכרת לכולנו החל עוד משנות התשעים של המאה הקודמת. בפאנל היא תספר על הגילוי שהסרטן בו לקתה חזר, הרגע שבו כתבה צוואה, המלחמה במשקל העודף שהגיע עם הטיפולים והכניסה המוקדמת לגיל המעבר. עכשיו כשהיא בריאה ונחושה להסתער על החיים היא אומרת: "אני שמה את עצמי במקום הראשון".
אשת העסקים, לאה שנירר, שפרצה לתודעתנו ב"מעושרות" לא תמיד הייתה מעצמת פילאטיס מעושרת שפאן לה במקסימום, בפאנל היא תספר איך היא ניצחה את העצב והחרדה שליוו אותה כל חייה:" זה בסדר לא להיות בסדר".
7 צפייה בגלריה
לאה שנירר
לאה שנירר
לאה שנירר
(צילום: יח"צ)
את הדוגמנית, השחקנית ומנחת הטלוויזיה הבינלאומית מורן אטיאס לא צריך הרבה להציג, אך מסתבר שגם בכל הגלאם והזוהר יש הרבה דברים שעוד לא שמענו. למה היא החליטה לחזור לישראל אחרי 22 שנה, למה לא ספרו אותה בארץ בתחילת הקריירה, מה למדה מהקולגות לסרט "זרים מושלמים" ולמה החליטה להפסיק לרדוף אחרי תפקידים בהוליווד.
7 צפייה בגלריה
מורן אטיאס
מורן אטיאס
מורן אטיאס
(צילום: שי עבודי לקמפיין סופט טאץ')
השורדת וח"כ לשעבר נאווה בוקר מוכרת לכולנו גם מתוכניות הריאליטי וגם מהכנסת, אך בעיקר היא מוכרת לנו כאישה העוצמתית ששכלה את בעלה תת-ניצב ליאור בוקר, מי שהיה קצין באגף המבצעים במחוז הצפוני של המשטרה לפני כ-11 שנה באסון הכרמל. בוקר תספר על השנים בלעדיו - בהן השתנו חייה מהקצה אל הקצה, ובעיקר בבחירתה לחיים: "הפכתי את הכאב לעשיה ושינוי".
7 צפייה בגלריה
נאווה בוקר
נאווה בוקר
נאווה בוקר
(צילום: ענת מוסברג)
מאיה בוסקילה היא אולי אחת הנשים המסקרנות בישראל, הזמרת בעל הקול האדיר, שפרצה לחיינו, די נעלמה בשנים האחרונות ואז שכבר התחילה את הקאמבק, הגיעה הקורונה וגמרה לה את החסכונות ואת החלומות. עם מופע חדש ופרץ של עשיה תספר בוסקילה מה למדה אחרי הגירושים מבעלה, תדבר על רגע השבירה בהופעה מול 15 איש, ותסביר למה היא ממש לא מקנאה בנועה קירל, ותתבל את הפאנל בקטעי שירה מיוחדים: "לא ויתרתי לעצמי".
7 צפייה בגלריה
מאיה בוסקילה
מאיה בוסקילה
מאיה בוסקילה
(צילום: גבריאל בהרילה)

"לא הכול זוהר"

מי שאמור להנחות במיומנות את הפאנל המרתק הזה, ולפרוט על הנימים הכי עדינים של הנשים המרגשות הללו הוא מנחה הטלוויזיה צחי קומה. "חשוב לי להבהיר שנשים הן המין החזק ביותר. אתה צריך לראות את אמא שלי רחל כדי להבין", אומר קומה ומסביר מדוע בחר להנחות את פאנל הנשים בתיאטרון הצפון, "יום האישה הבינלאומי הוא יום חשוב המוקדש לפועלן של נשים מכל העולם, שנאבקו בעבר ובהווה למען שוויון זכויות. ביום זה מציינים את הישגיהן של נשים בנושאים חברתיים כלכליים ופוליטיים ואת תרומתן והשתלבותן בתחומים אלה ואני שמח לקחת חלק כבר מעל לעשור במופעים ופאנלים המוקדשים כולם לנשים.
7 צפייה בגלריה
צחי קומה. מנחה בחסד
צחי קומה. מנחה בחסד
צחי קומה. מנחה בחסד
(צילום: ארן חן)
״אני מנחה פאנלים ומופעים ביום האישה כבר מעל לעשור. המופעים נקראים על שם תכנית הטלויזיה שלי 'סלבריישן על הבמה'. הבימה, היכל התרבות בתל אביב הם רק חלק מהלוקיישנים בהם הופענו עם סלבריישן. סגל הנשים במופעים מתחלף מעת לעת ואין יותר גאה ממני להנחות מופעים רוויים בהעצמה ובעוצמה נשית״.
האם לדעתך קיימת עדיין אפליה מגדרית בישראל?
״בהחלט. וצר לי על כך. זה בא לידי ביטוי בשכר, אבל גולש לעוד המון פערים שחייבים לתקן ומהר. זה שיש יותר שרות בממשלה לא אומר שהתיקון הגיע. חייבים לפעול למען שוויון מוחלט״.
מי מסקרנת אותך בעיקר מבין הנשים שמופיעות בפאנל?
״כולן מסקרנות. לכל אחת יש את הסיפור הייחודי והעוצמתי שלה. סיפור שנותן השראה לנשים אחרות. מורן אטיאס על אפליית הנשים, מאיה בוסקילה שגם תופיע, תדבר על אמהות חד הורית ואת רכבת ההרים שעברה בחייה, לאה שנירר על עוצמה נשית בכל גיל ועל הרצון להפסיק לרצות אחרים, טל מן על ההתמודות עם המחלה הקשה ועל הרגע בו החליטה לחיות בשביל עצמה ולא עבור אחרים וכמובן ח״כ לשעבר נאווה בוקר שהפכה את הכאב שלה לעשייה ציבורית״.
האם תשאל בפאנל גם שאלות הקשורות לחייהן האישיים?
״בהחלט. כל מרואיינת תחשוף דברים שלא שמענו עד כה. סיפורים אישיים מרגשים ועל דרכי ההתמודדות איתם. המטרה היא להראות שהקושי קיים אצל כל אחת ולא הכל זוהר כפי שחושבים. להבין את האתגרים האישיים והמקצועיים ולמצוא דרכים להתגבר עליהם״.
אגב, יש לך תוכניות עתידיות בקריירה שיפתיעו גם אותנו?
״אני תמיד מנסה להרחיב את הפעילויות. המון דברים מסקרנים אותי. תקופת הקורונה גרמה לרבים מאיתנו להבין אחרת, להבין שצריך להרחיב את העיסוקים לתחומים אחרים שלאו דווקא ב DNA שלנו ובקרוב אני גם מוציא ליין מוצרי אווירה יוקרתי לבית״.