בתיאטרון הצפון - הבית של התרבות באזור הצפון - יוצאים בסדרת הווי ובידור איכותית וחסרת מעצורים במסגרתה יופיעו גדולי הסטנדאפיסטים של ישראל ביניהם, ליטל שוורץ, מיה דגן ורשף לוי.
7 צפייה בגלריה
חווית הומור בלתי נשכחת
חווית הומור בלתי נשכחת
חווית הומור בלתי נשכחת
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
"כבית של תרבות המשרת את כל איזור הצפון", אומר הבעלים, המייסד, הבמאי והיוצר גדי צדקה, "אנו מביאים מנעד רחב של הצגות איכותיות שזכו לשם ולתהילה, לצד מופעי ג'אז, מוזיקה והופעות בידור וסטנדאפ. תיאטרון הצפון, כפי שאמרתי עם רכישתי את המקום והצלתו, הולך להיות אבן שואבת לכל עולם התרבות, האומנות, ההווי והפנאי של איזור הצפון, וככזה הוא חייב לתת לכל מגוון האוכלוסיה את כל סקאלת הספקטרום התרבותי הקיים".
7 צפייה בגלריה
הסטנדאפיסטים הטובים בישראל
הסטנדאפיסטים הטובים בישראל
הסטנדאפיסטים הטובים בישראל
(צילום: יח"צ)
ראשונות לעשות לנו את הוויקנד הכי מצחיק שבפתח הן ליטל שוורץ שתופיע ביום שישי הקרוב ומיה דגן שתעלה על הבמה עם כל הרפרטואר השנון במוצ"ש הקרוב.

משמחת ומצחיקה אנשים

ליטל שוורץ היא הסינדרלה של הסטנדאפ הישראלי. היא התחילה במועדונים קטנים ומצאה את עצמה בתכנית של יאיר לפיד, הצחיקה את כולם ב"צחוק מהעבודה" ואף יצרה את הסדרה "חברות" שהפכה להצלחה בינלאומית. כנראה שהסגנון המשוחרר והקסם האישי עשו את שלהם ובמופע במופע סטנד אפ מצחיק וחסר מעצורים היא תפתח את השבוע. המופע אגב, מיועד לגילאי 18 ומעלה.
7 צפייה בגלריה
ליטל שוורץ
ליטל שוורץ
ליטל שוורץ
(צילום: יח"צ)
בראיון שהעניקה ליטל לאחרונה היא חשפה כיצד ההומור והאימהות הצליחו להרים אותה גם מתהומות של דכדוך: "אחרי הלידה הראשונה חוויתי דיכאון והרגשתי קשה מאוד, אבל כשהלכתי למפגשי אימהות עם תינוקות הבנתי שיש מלא נשים במצב שלי", אמרה, "בעקבות הדיכאון כתבתי את הסדרה 'חברות' והבנתי שזה בסדר לא להיות ישר אמא. כן התחברתי לילדה וכן הנקתי, אבל האימהות לא באה לי טבעי ובקלות. תמיד אימהות מספרות כמה זה קל וכיף, ואני חשבתי שהחיים שלי נהרסו.
7 צפייה בגלריה
חושבת ורוד
חושבת ורוד
חושבת ורוד
(צילום מתוך קמפיין: ניסים פרץ)
"מצד שני, הילדות הביאו לי את הקריירה הכי טובה שהייתה לי. לא הייתי מאושרת ישר, ובעצם עד היום אני לא כל הזמן מאושרת, סיפרתי בעבר שנטלתי כדורים פסיכיאטריים, ומלא אנשים שלחו לי הודעות בעקבות זה. כן, אני מקבלת עזרה, לכל אחד יש משהו שעוזר לו, לאחד זו מדיטציה, לאחד ריצה, ויש אנשים שצריכים כדורים. לא צריך להתבייש בזה. אנחנו תחת לחץ מאוד קשה, ולי כדורים וספורט עושים טוב. אם הייתי יכולה בלי הייתי מעדיפה, אבל אני לא יכולה. חצי מדינה לוקחת כדורים".
יוצאים מזה דרך הומור?
"לעשות סטנד־אפ אני יודעת ואני עושה את הדבר הכי קשה בעולם. אני לא יודעת מה נחשב עילית, אבל אני משמחת ומצחיקה אנשים ואני שלמה עם זה. היום יודעים שאני כותבת ויוצרת, זכיתי בפרסים בינלאומיים ומגיע לי. אז מה? להצטנע? מגיע לי".

בגידת הגוף ועידן האינסטוש

7 צפייה בגלריה
מיה דגן
מיה דגן
מיה דגן
(צילום: יח"צ)
מי שתמשיך את הוויקנד הנשי המצחיק היא לא אחרת מאשר מיה דגן, שתעלה במופע יחיד ומרגש, המשלב תובנות, דרמה וגם הרבה הומור. מי שביים את המופע הוא צדי צרפתי, ובמסגרתו מדברת מיה על בן זוגה ערן, על האהבות שלה, ההורים, החלומות והיא גם מתייחסת למה שמטריד רבים מאיתנו, בטח בעידן האינסטגרם, המראה החיצוני ובגידת הגוף.
כזכור, בחודש מאי השנה שיתפה מיה דגן את כל עם ישראל בבעיית ההתמכרות שהייתה לה לאכוהול: "היה שלב שזה השתלט לי לגמרי על החיים. אף אחד לא ממש ידע. אבל התמודדתי עם התמכרות וזה נמשך הרבה זמן. הייתי חוזרת מהצגה, ורק צריכה להוריד את האנרגיות של ההצגה. ובקורונה, בסגר הראשון זה כבר ממש יצא מכלל שליטה. כי את יודעת, היינו בבית ו'כוסאומו העולם'. ואני לא יודעת אם אני אחיה מחר. אז אתה אומר: יאללה. ושם זה ממש יצא מכלל שליטה. ושם אמרתי מספיק. אני ביום אחד יכולה לאבד הכול. ברגע. עד כדי כך".
כיום, לאחר שאספה את עצמה ועם התובנות האדירות והשנונות שלה, שיכולות גם להפיל מצחוק וגם לסחוט דמעה, היא בטוחה שאלו רגעי השיא של הקריירה שלה.

חוזר לחייך

ובעוד כשבוע ביום שישי (2/7) יחתום את מסע ההומור של תיאטרון הצפון (לעת עתה) הקומיקאי השחקן, היוצר והסטנדאפיסט רשף לוי. היוצר של "הבורר", "אהבה קולומביאנית" ו"איים אבודים", "לצוד פילים" זוכה פרס התיאטרון על ההצגה "החולה ההודי" ואחד הסטנדאפיסטים המובילים בשנים האחרונות בארץ יעלה על בימת התיאטרון למופע אינטליגנטי, מצחיק עד דמעות ואפילו מרגש.
7 צפייה בגלריה
רשף לוי
רשף לוי
רשף לוי
(צילום: יח"צ)
במופע בודק לוי עם הקהל מה עושים לנו הנישואין, איך זה להיות אבא צעיר לשבעה ילדים, מה קרה להרגלי הלבוש שנייה אחרי החתונה ועוד... במופע רשף מתגלה כמאלתר מחונן, מצליח להפוך כל מופע לאירוע מיוחד שלא חוזר על עצמו אף פעם. כל מי שאהב פעם, מאוהב, שיש לו ילדים, או שעדיין קצת ילד בעצמו ימצא את עצמו צוחק ומזדהה, ממופע מלא חן וקסם שלקוח מתוך החיים הפרטיים של כולנו.
7 צפייה בגלריה
רשף לוי
רשף לוי
רשף לוי
(צילום: יח"צ)
למעשה, לוי סוגר מעגל עם המופע לאחר שהתפרסם בביקורת הקשה שלו נגד הממשלה נגד הזנחת התרבות והאומנים בשנת הקורונה: "שנה שכחתם אותנו בבית. לא הופענו והנשמה שלנו נשברה לשניים. היינו לאומנים הזנוחים".


פורסם לראשונה: 13:29, 24.06.21