העונה החדשה של ה'גולסטאריות' תופסת את מיטל דיין באחת התקופות העמוסות בחייה. היא עסוקה במעבר לדירה חדשה בנשר יחד עם בת זוגה אמילי, יש לה תפקיד חדש בעבודה כמנהלת סניף ברשת ליס קאר, והיא גם מסתגלת לאור הזרקורים, ומודה שהיא נהנית מכל רגע.
2 צפייה בגלריה
מיטל דיין. צילום: נחום סגל
מיטל דיין. צילום: נחום סגל
מיטל דיין. צילום: נחום סגל
היא אחת מעשר השחקניות בנבחרת של העונה השנייה, שתשודר החל מיום שני הקרוב, לצד שמות כמו לי (הבת של אייל) ברקוביץ', שולה זקן, דניאל (החברה של אייל גולן) גרינברג, מפיקת האירועים אירית רחמים, וחברת הכנסת לשעבר ענבל גבריאלי.
היא מגדירה את עצמה כגולסטארית הכי אנונימית בנבחרת, אבל בכלל לא בטוח שהיא כזו: דיין היא כדורגלנית עבר, הזכורה כמלכת השערים של מכבי חיפה וקפטנית נבחרת ישראל, תפקיד שמילאה חמש שנים. מהשבוע הקרוב תוכלו לראות אותה שוב על המסך, הפעם בתוכנית ריאליטי.
"כשהגעתי לגולסטאריות לא ידעתי לקראת מה אני הולכת", היא מודה, "היתה בהלה ונזהרתי מכל דבר. הייתי בהלם, כי נכנסתי למקום שכולן בו סלבס. אפילו את קארין סנדל, שגם היא כמוני כדורגלנית עבר, כולם מכירים, כי היא יוצאת עם ישראל מהאח הגדול.
"היחידה שלא מכירים אותה ולא יודעים עליה כלום זאת אני. החשיפה שלי נגמרה לפני שבע שנים, כשפרשתי מהכדורגל, וזה מובן. אבל בתוכנית הזאת הדברים השתנו מהר, והרבה בנות שם נותנות לי להרגיש כאילו אני אחות".
למי בעיקר התחברת? "לענבל גבריאלי, שהיתה עמוד התווך שלי בתוכנית, והפכנו לחברות ממש טובות שמדברות כמעט כל יום. בגלל שהיא עורכת דין, גם התייעצתי איתה בעניין רכישת הבית החדש. לברקו, שהיא כמו בת בשבילי. לשולה זקן.
"לקארין, שהיא סוג של אחות קטנה, אחרי שהייתי הקפטנית שלה וגידלתי אותה במכבי חיפה. לאביגיל שרעבי, אוהדת בית"ר, שהיו לנו צחוקים מהנשמה. היה איתה קטע היסטרי שבו התחפשנו לבנות ים, ואביגיל בקושי נכנסה לתוך החצאית, והיינו צריכות לעזור לה ללכת.
2 צפייה בגלריה
מיטל דיין. צילום: נחום סגל
מיטל דיין. צילום: נחום סגל
מיטל דיין. צילום: נחום סגל
"ולאירית רחמים, שקרעה לי את הלב כשסיפרה שאין לה הורים, היא היתה ילדה מאומצת, וכשהיו חגים היא הדליקה אורות בחדרים בבית כדי לא להרגיש כמה היא לבד. אירית היא לא רק מותג, היא כולה לב.
"אנחנו נפגשות בהרצליה פיתוח והיא מפנקת אותי, כל בגד שאני רוצה ללבוש, היא נותנת לי. היה קאסט מטורף בתוכנית, והולכת להיות עונה מעלפת. בכל עונה ובכל תוכנית יש מי שמחפש פיצוצים כדי שיהיה מעניין, וגם אצלנו היו, למשל בין קארין ושייע".
איך הסתדרת עם זה? "אני באופי שלי אדם חברותי, שמדבר בגובה העיניים, אדם אהוב ואוהב. אף פעם לא התנהגתי אחרת, גם לא כשעשיתי קריירה מכובדת וקיבלתי הצעות שאף אחד אחר לא קיבל. כשהייתי בת 18, נסענו עם מכבי חיפה לאליפות אירופה, וקיבלתי הצעה לשחק בלאציו באיטליה, והיתה גם הצעה לשחק בקולג' בארה"ב.
"אבל ההורים שלי מרוקאים, ואני בת יחידה אחרי שני בנים, ידעתי שההורים לא ייתנו לי לנסוע, ולכן ויתרתי על ההזדמנויות לשחק בעולם, ונשארתי בבית.
"עוד דבר טוב שיצא מהתוכנית – למדתי על עצמי שאני יודעת לספור עד עשר ולהתאפק. אני היפראקטיבית, מתעצבנת מהר ולא יודעת להקשיב, והשיעור הזה מתאים לי גם ליחסים בבית וגם לעבודה".
היא איחרה להגיע לאודישנים, ולא עקבה אחרי פרקי העונה הראשונה, למרות שהתבקשה לעשות זאת, אבל מרגע שעמדה מול המצלמות, ידעה בדיוק מה לעשות. "אני חושבת שאם אתה מעניין, מצחיק ומוכשר, תוכל להצליח בכל מקום, ולא משנה מאיזה עולם אתה בא. אבל אם יש לך אישיות משעממת, גם אם תהיה כדורגלן מעולה – לא תהיה יותר מאשר בול עץ בתוכנית כזאת. וידעתי שאני הולכת לתת עונה מפוצצת".
תפרטי. "עונה טובה. מצחיקה. של בידור, ורגש, ועוצמה וחברות. כל העונה לא הסתכסכתי עם אף אחד, למרות שהוציאו לי את המיץ. אני לא ממש יכולה לספר, אבל קחו טעימה קטנה: הפסדתי, אני לא אומרת כמה ולמה, ובתחילת העונה שיחקה איתי לי לוי, שקרעה את השריר הארבע ראשי, ודניאל גרינברג החליפה אותה.
"אני באתי פשוט כדי להיות שם. החלטתי שאני מביאה את כל מה שיש לי, הולכת לשחק בלי לראות אף אחד ממטר, ולהיות עם כולם בגובה העיניים. ומי שידבר איתי יותר גבוה – גם אני אדבר איתו יותר גבוה".
שיפודייה ואודישן הקטעים בתוכנית מבוימים? "אין שום דבר מבוים. אפשר לחתוך דברים קלים בעריכה, אבל אף פעם לא אומרים לנו מה לעשות, הצחוקים והבכי קורים בצורה טבעית".
איך הגעת לתוכנית? "פנו אלי פעמיים. בפעם הראשונה סירבתי. הפעם השנייה היתה לפני שנה וחצי, ומי שהתקשרה מההפקה אמרה שקיבלה עלי המלצות מטורפות מעולם הכדורגל. היא אמרה 'מעבר לזה שאת אחת השחקניות הבכירות שהיו בישראל, אומרים שיש לך אישיות מעניינת ומצחיקה בטירוף'. אמרתי שיש לי תינוק בן חצי שנה, והיא אמרה שאבוא לאודישן ואחליט אחר כך. השתכנעתי.
"הצעתי למי שהיה המנהל שלי לנסוע להרצליה ליום כיף, בדרך עצרנו בשיפודיה לאכול ויצא שהגענו לאודישנים באיחור של שעתיים. האחראית על האודישנים יצאה לקראתי ושאלה 'עכשיו באים? את לא חושבת שאת חוצפנית?' עניתי 'כן, קצת חוצפנית. אבל הייתי רעבה'. היא הסתכלה עלי, החזירה לי חיוך ואמרה: 'אני כבר אוהבת אותך'. משם הכל זרם. אחרי שעה, כשעמדתי לצאת משם, היא אמרה שנראה לה שמצאה את מה שהיתה צריכה, ואחרי כמה חודשים התקשרו ואמרו לי לבוא".
דיין (40) יורה תשובות ישירות, היא מצחיקה וזורמת, וכל מכריה יודעים לספר שהיא נכנסת ללב אחרי דקות ספורות של היכרות. היא מתחילה את היום שלה בדיוק בשעה שש בבוקר, באימון כושר בסטודיו של אלדר בר לב בקרית ביאליק. "אלדר היא לא רק מאמנת כושר, היא הציפרלקס שלי", היא צוחקת, "ויש לה מקום גדול בחיי.
"אחרי שפרשתי מהכדורגל, היא החזיקה אותי מבחינה פסיכולוגית. ביום הולדתי ה-40, כשאמילי חגגה לי בקיץ במאהל ענק על חוף הים בעתלית, הגיעו גם שולה זקן, ענבל גבריאלי ולי ברקוביץ', וגם הבנות מהסטודיו הגיעו כדי לפרגן".
היא גדלה בקרית מוצקין, למשפחתה יש עסק של חלקי חילוף. את בת זוגה, אמילי ורוגיו, הכירה דרך חברה משותפת. "אנחנו ביחד כבר שבע שנים. אמילי רחוקה מאוד מאור הזרקורים, והיא הלב שלי. היא היתה נשואה בעבר, ומנישואים אלה יש לנו את נועם, בן תשע וחצי. הבן הצעיר שלנו, טוהר ציון, הוא בן שלוש. אני האמא והאבא שלו, ילדתי אותו באמצעות תרומת זרע"
היית בארון בעבר? "תמיד הייתי, כי לא רציתי לאכזב את המשפחה שלי. מסתבר שהם תמיד ידעו הכל ראשונים, ודיברו על זה אחרונים. זה משפט מחץ שלי, ונראה לי שהוא נכון לגבי כל המשפחות. אצלי המשפחה באה לפני הכל, אפילו לפני הספורט ולפני האני מאמין שלי. גם לי היו חברים בעבר, הייתי בזוגיות עם גבר, והיא נגמרה. עכשיו אני במקום הכי אמיתי בעולם.
"העניין הוא לא אם זה גבר או אשה, מה שמשנה הוא רק הנפש של האדם. אני לא מתאהבת בחזות, אלא באדם עצמו, וככה התאהבתי באמילי. גרנו שלוש שנים בקרית מוצקין, כשהייתי עדיין שחקנית פעילה, ואז קניתי בית והיתה משכנתא, וכדי להקל על עצמנו, עברנו לגור אצל ההורים. עכשיו אנחנו עוזבות את הקריות ועוברות לבית שקניתי בשכונת רמות יצחק".
חודש אינטנסיבי של צילומים מאחוריה, אבל החוויות והקשרים יישארו, וגם חלום אחד שפתאום התעורר לחיים: "רק הקב"ה יודע מה צופן העתיד, ואני גם ממש אוהבת את העבודה שלי, שהיא סוג של עשיית עסקים. אבל אשמח מאוד לקבל הצעה להתקדם בטלוויזיה, בקומדיה או בסוג אחר של משחק".