צאלה שמחוני ז"ל, תושבת פרדס חנה, היא האישה שנפטרה בפתאומיות בשבוע שעבר.
3 צפייה בגלריה
צאלה שמחוני ז"ל. "היא הייתה משהו נדיר"
צאלה שמחוני ז"ל. "היא הייתה משהו נדיר"
צאלה שמחוני ז"ל. "היא הייתה משהו נדיר"
(צילום: אלבום פרטי מדף הפייסבוק של צאלה שמחוני)
כזכור, משטרת ישראל דיווחה כי פתחה בבדיקה בנוגע לנסיבות מותה, לאחר שהתקבל דיווח במוקד 100 כי האישה נמצאה ללא רוח חיים ועליה סימני אלימות. גורמי רפואה שהוזעקו למקום ביצעו בה פעולות החייאה, אך נאלצו לקבוע את מותה, שוטרי תחנת זכרון יעקב, עיכבו גבר בשנות ה-50 בחשד למעורבות ונסיבות המוות החלו להיבדק.

3 צפייה בגלריה
הצילום האחרון. בשבוע שעבר בבית הספר שדות
הצילום האחרון. בשבוע שעבר בבית הספר שדות
הצילום האחרון. בשבוע שעבר בבית הספר שדות
(צילום: אלבום פרטי)

כעבור זמן קצר עדכנה המשטרה כי בתום הנתיחה במכון לרפואה משפטית, לא עלה חשד לפלילים. הגבר שעוכב לחקירה שוחרר.
שמחוני ז"ל הייתה מטפלת רגשית בתנועה ובעשר השנים האחרונות עשתה זאת בעיקר בבית הספר שדות בכרכור, שם הפכה לדמות אהובה על כולם והותירה אחריה צוות המום, וחברות כואבות.

3 צפייה בגלריה
אמבולנס בזירה בפרדס חנה
אמבולנס בזירה בפרדס חנה
אמבולנס בזירה בפרדס חנה
(צילום: באדיבות מד"א)

טלמור קלוס מנהלת בית הספר סיפרה בכאב רב על מותה הפתאומי של שמחוני: "אנחנו מאוד כואבים את לכתה של צאלה, שלא רק בא בהפתעה גמורה לדמות מלאת החיים שהייתה, אלא גם היה מטלטל בהיבט הזה שבתחילה זה תואר כחשד לאלימות. תודה לאל זה לא זה ויש בכך טיפונת נחמה".
קלוס המשיכה: "צאלה איתנו כבר 10 שנים ומהרגע הראשון היא אימצה אותנו ומרבית השעות עבדה כאן. היא ממש הפכה אשת צוות ושותפה להכול, ימי היערכות, מסיבות. היא הייתה מקצוענית, חכמה ואינטליגנטית. ידעה איך לקדם את הילדים והילדים אהבו אותה. בשנתיים האחרונות התמקדנו בעבודה איתה בכיתת תקשורת שלנו עם ילדים על הרצף, והיא עבדה גם יומיים בגני קשתות לחינוך מיוחד. ילדים אהבו ללכת לשיעורים שלה. בנוסף לצד הכה מקצועני היא הייתה רקדנית, תמיד כוכבת המסיבות שלנו. הייתה מאוד מוכשרת".
"צאלה כל כך אהבה לבלות, אהבה את החיים, ללכת להופעות, הותירה המון חברות כואבות והמומות בבית הספר. היא היתה משהו נדיר, בחברותיות שלה, הייתה נעימה כל כך, בחיים לא שמעתי אותה מרימה קול. היא עשתה הכול בנועם. הייתה לה מסירות מאוד גדולה לתפקיד לצוות, לילדים, כואב הלב ממש על המוות המצער הזה".
קראו גם:
על הבשורה על מותה סיפרה קלוס: "ההלם בקרב המורים היה גדול. צאלה עבדה ביום השני של קייטנת פסח עם כיתת התקשורת. אני הגעתי לבית הספר כשלא הייתי אמורה כי הייתה לנו איזו פריצה וראיתי אותה מעבירה פעילות נהדרת לילדים. היא הייתה אמורה לסיים בשעה 13:00 וללכת והצוות סיפר שנשארה הרבה מעבר, כאילו הרגישה משהו. מחנכת הכיתה צילמה אותה וזו הייתה בדיוק צאלה משתקפת בתמונה, כל כך אכפתית, כל כך עם הילדים במאה אחוז. זו התמונה האחרונה שלה".
"כחלק מהתמיכה בצוות, בכולנו, התכנסנו ביום חמישי בערב (יום פטירתה) למעין מעגל שיח וכל אחת סיפרה על החיבור שלה עם צאלה ז"ל ואיפה פגשה אותה ההודעה. היה ליווי מאוד יפה של מחוז חיפה והפיקוח על הייעוץ. הרבה לפני כן כשהתקבלה ההודעה כולנו רצנו לבניין בו גרה, אבל לא נתנו לנו להתקרב".
לעדכונים: חדשות חדרה
פורסם לראשונה: 13:07, 02.04.23