במתקפה האיראנית הלילה שוגרו מאות טילים: 185 כטב"מים, 36 טיולי שיוט, ו-110 טילים בליסטיים. דובר צה"ל עדכן כי 99 אחוז מהטילים יורטו ב-4 שכבות הגנה.
2 צפייה בגלריה
המפעלים בודקים פחות. מפעלים במפרץ חיפה
המפעלים בודקים פחות. מפעלים במפרץ חיפה
מפרץ חיפה בכוננות שיא
(צילום: טל שחר)
בשל המצב הביטחוני, והאיומים האיראניים, פיקוד העורף עדכן אמש (מוצ"ש) את ההנחיות בכל הארץ, כאשר בראש הרשימה - ביטול כל הפעילויות החינוכיות. לאחר המתקפה האיראנית הלילה, שכללה ירי של מאות כטבמ"ים וטילים, כך נערכים בחיפה ובקריות.
23:30 - עיריית חיפה מודיעה על פתיחת מקלטים.
הנהלת העירייה קיימה הערב (שבת) הערכת מצב מיוחדת בעקבות המצב הביטחוני. בישיבה הנחה מנכ"ל העירייה על פתיחת המקלטים הציבוריים. כמו כן ייפתחו במקרה של אזעקה תחנות הכרמלית שאושרו לשימוש כמקלטים על ידי פיקוד העורף.
הנהלת העירייה ממשיכה לעקוב אחר ההתפתחויות על מנת לתת מענה לכל תרחיש.
עדכונים שוטפים בפייסבוק, באתר העירייה ובווטסאפ העידכונים של עיריית חיפה. מצ"ב קישור - https://bit.ly/3VYqqpn

2 צפייה בגלריה
מה יקרה בחיפה? אל"מ איטח בתרגיל בנוה שאנן
מה יקרה בחיפה? אל"מ איטח בתרגיל בנוה שאנן
מה יקרה בחיפה? תרגיל בנוה שאנן
(צילום: דובר צה"ל)

23:10: עיריית קרית ביאליק הודיעה כי המקלטים הציבוריים ייפתחו אוטומטית במקרה של אזעקה.
ראש העיר, אלי דוקורסקי: תשומת לבכם לשינויים במדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף: בתום הערכת מצב, הוחלט כי החל מהלילה (ש׳) בשעה 23:00 יבוצע שינוי במדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף.
המקלטים הציבוריים בעיר חוברו למערכת פתיחה מרחוק וייפתחו אוטומטית במקרה של אזעקה. הם יעמדו לרשותכם פתוחים.
יש להמשיך ולעקוב אחר ההנחיות המפורסמות על ידי פיקוד העורף באמצעי ההפצה הרשמיים.

22:00: עיריית מוצקין הורתה על פתיחת מקלטים ברחבי העיר
בתום הערכת מצב שנערכה בראשות ראש העיר ובהתאם להנחיית פיקוד העורף, הוחלט כי החל מהלילה (שבת) בשעה 23:00, ייכנס לתוקף שינוי במדיניות ההתגוננות של פקע״ר. במסגרת זו, לא תתקיים מחר (א׳ 14/4) , כל פעילות חינוכית במבנה ציבור וחינוך ברחבי העיר לרבות טיולים, חוגים, קייטנות פסח, חינוך מיוחד , מעונות יום , גנים פרטיים ותנועות נוער.
חשוב להדגיש, כי המקלטים הציבוריים פתוחים ומפוקחים ע״י צוות סיירי השיטור העירוני. נבקש מהציבור להישמע אך ורק להנחיות פיקוד העורף ואנו נמשיך לעדכנכם על כל שינוי במצב.
21:00 - פיקוד העורף מודיע על ביטול פעילויות במהלך יום ראשון ושני.
על פי פיקוד העורף, ביומיים הקרובים (ראשון ושני) לא תתקיים כל פעילות חינוכית. בין הפעילויות שמבוטלות: קייטנות, פעילות תנועות הנוער, פעילויות החינוך המיוחד, גני ילדים, מעונות וכל פעילות בתחום החינוך הפורמאלי והלא פורמאלי.
הודעת משרד החינוך: "בשל הנחיות פיקוד העורף, משרד החינוך מודיע כי החל ממחר כל הפעילויות החינוכיות מבוטלות. לא יתקיימו לימודים בבית הספר של החגים, במסגרות החינוך המיוחד, מעונות, פעוטונים וטיולים של תנועות הנוער בכל רחבי הארץ".
בעירייה הוסיפו כי גם חופי הרחצה יהיו סגורים לקהל ביום ראשון.
הנחיות פיקוד העורף
בהישמע אזעקות להיכנס למרחב מוגן. יש להמתין לפחות 10 דקות לפני יציאה מהממ"ד או המרחב המוגן. במידה ויש צורך להישאר זמן ארוך יותר, יודיע על כך פיקוד העורף. במידה ואין מרחב מוגן, להיכנס לחדר פנימי בדירה.
ניתן לעשות שימוש באפליקציית פיקוד העורף.
פורסם לראשונה: 23:54, 13.04.24