משפחתו של בעל הדירה מחיפה שנטען כי ביקש לכאורה שענבר הימן שנחטפה לעזה תשלם את שכר הדירה, שלחה מכתב התנצלות למשפחתה בו הציגו את גרסתם לפרשה שהעסיקה את התקשורת.
4 צפייה בגלריה
התנצל. ענבר הימן ואהרון רייס
התנצל. ענבר הימן ואהרון רייס
התנצלות. ענבר הימן ואהרון רייס
(צילום: פרטי)
ענבר הימן, סטודנטית מחיפה, נחטפה במסיבה ברעים ובעוד משפחתה וקרוביה מודאגים ומקווים לבשורה טובה, פורסם תוכן ההתכתבות בין שותף לדירה לבין הבעלים בנושא שכר הדירה של השבויה.
מרדכי אלון, אביו של נעם בן זוגה של ענבר, פועל לשחרורה והקים חמ"ל של כמאה איש הפועלים להתחקות אחרי עקבותיה ולייצר מודעות בציבור לסיפורה. הוא מספר שענבר ונעם ביחד שנה וחצי, לומדים במגמת תקשורת חזותית במרכז האקדמי ויצ"ו.
מרדכי: "נעם לא אוהב לרקוד אז ענבר נסעה למסיבה המקוללת ההיא עם חברות, הגיעה בתור 'הלפרית' שמסייעת לאנשים במצבים פסיכוטיים. כשהסיוט החל היא הסתתרה מתחת לבמה. מאוחר יותר כשהמשטרה פינתה את מתחם המסיבה, ענבר ועוד שני חבר'ה, רום ופריאל הסתתרו בין השיחים שם גילו אותם מחבלים. ואז החל מרדף שנמשך עד המטעים של קיבוץ בארי, שם המחבלים הדביקו אותם.
"אחד המחבלים השתלט על ענבל עם סכין, פריאל הסתער על המחבל לכמה רגעים, הוא ורום הצליחו לברוח וחייהם ניצלו אבל ענבר הקפואה נחטפה על ידי אופנוע וזו הפעם האחרונה שראו אותה. למחרת החמאס פרסמו את תמונתה בקבוצות טלגרם ואנחנו ישר זיהינו אותה לפי מכנסי טייץ ייחודיים שלבשה".

4 צפייה בגלריה
ענבר הימן והחבר נעם
ענבר הימן והחבר נעם
ענבר הימן והחבר נעם
(צילום: פרטי)

"אנחנו אופטימיים"


בסרטון רואים ארבעה מחבלים סוחבים את ענבר בגפיה כשהיא מחוסרת הכרה והם צועקים שהיא "מתנה לגדוד אל אקצה". אלון: "אנחנו יודעים ומבינים שהיא מוחזקת על ידי החמאס. אם היא בחיים? מבחינתו אין אפשרות אחרת. אנחנו מחזירים אותה הביתה".
חברה נעם אלון (24) אומר שהוא מצליח לשרוד כי הוא משתדל להיות כל הזמן בעשייה, נאחז בחלום על עתיד משותף עם אהובתו. "אני מתראיין הרבה גם לרשתות זרות ועושה כל מה שאני יכול כדי שיכירו את ענבר ובכדי להפעיל לחץ שתעשה עסקה להחזרת השבויים והחטופים. אני משתדל להישאר חזק ולהיות אופטימי.
"היא בחורה כל כך חזקה ופקחית. פנטזנו על עתיד יחד, רציתי להתחתן ולהביא איתה ילדים ואני עדיין רוצה וזה גם יקרה. ראינו עצמנו מקימים משפחה יחד למרות גילנו הצעיר, עכשיו יש חוסר ודאות גדול. אנחנו אופטימיים ומאמינים שהיא שם והיא בסדר אבל אף אחד אל יכול להבטיח לנו שום דבר".

4 צפייה בגלריה
ענבר הימן בפסטיבל בדרום
ענבר הימן בפסטיבל בדרום
ענבר הימן בפסטיבל בדרום
(צילום: פרטי)

התכתובת


נעם וענבר התגוררו בשתי דירות בהדר, הוא בשוק תלפיות וענבר ברחוב בן יהודה, עם השותף דורון בכר, סטודנט בטכניון. בהתכתבות בווטסאפ ביניהם, שגם חלקה נחשפה בתקשורת עלה נושא שכר הדירה של ענבר ואז גם מספר הדייר לבעל הדירה אהרון רייס שענבר נחטפה ועולה נושא שכר הדירה. בתכתובת בין השניים שואל רייס את הדייר בכר מה יהיה עם שכר הדירה.
הדייר כותב: "את שכר הדירה שלי תיקחו, אני עומד להשתמש בדירה. בעל הדירה כותב לו: "אין דבר כזה, אתם ערבים זה לזה". בהמשך הוא מבקש ממנו להחליף את הצ'קים שלו בצ'ק של 2,500 שקל, או להביא מישהו אחר.
בכר: "לא יודע מה להגיד לך, אתה יכול לפנות את החדר שלה, הוא מלא בדברים שלה". ובהמשך כותב: "מי ירצה לגור בשכונה כזו מלאה בערבים".
רייס: "תחפש מחליפים".
בכר: "אתה מוזמן לכתוב פוסט בפייסבוק שהדיירת שלך נחטפה לעזה ואתה צריך שמישהו ימשיך לשלם את שכר הדירה שלה תמורת להכנס לחדר המבולגן שלה שעמוס בחפצים...אני לא מסוגל לעשות את זה".
רייס: "אתה לא עושה לי טובה שאתה גר שם, שיהיה לך ברור, יש לך מחוייבות על שכר הדירה של 2,500 שקל, אתה יכול לדבר עם ההורים שלה על פינוי החדר. תבין, יש כללים ברורים בחוזה שכירות. יש ערבים שלכם".

4 צפייה בגלריה
התכתובות בין בעל הדירה ושותפה של ענבר
התכתובות בין בעל הדירה ושותפה של ענבר
התכתובות בין בעל הדירה ושותפה של ענבר
(צילום: פרטי)

הצ'ק נפרע


בדיעבד התברר כי הצ'ק של ענבר נחתם ל-1 באוקטובר והוא כבר נפרע כך שלמעשה היא שילמה את השכר, בעוד הצ'ק של בכר אמור להיפרע ב-10 בחודש. "בזמן שדיברנו היא בעצם כבר שילמה. לאהרון יש עוד דירות אז אני חושב שהוא לא יודע איזה צ'ק של איזה שוכרים יורד בראשון לחודש ואיזה בעשירי", אומר בכר שחזר לגור בבית ההורים בגבעתיים. לאחר שהסיפור פורסם הוא עזב את הדירה ולקח בשמחה את הצעת הטכניון לגור במעונות המוסד.
דורון וענבר התגוררו בדירה בבן יהודה במשך כשנה ולדבריו כשנכנס אליה השקיע בתיקונים ושיפוצים שלה. "הייתי בין תואר ראשון לשני ושיפצתי לו את הדירה כמו חמור מה שאף אחד לא היה עושה. עכשיו אין מצב שאחזור לשם כי אין מקלט ברחוב, חדר המדרגות נראה מזעזע".
לדבריו היחסים עם רייס היו סבירים: "האמת שהוא מאוד הפתיע אותי עכשיו כי הוא היה בסדר איתנו. היה שולח לנו בעלי מקצוע טובים כשהיו תיקונים ומשחק אותה שהוא נחמד. חוץ מזה שלמרות שלדעתי יש לו עוד נכסים הוא שאל אם אפשר להעלות לנו את השכר ב-200 שקל לשנינו, וענבר התנגדה".


קראו עוד:


מתפללים שתחזור


אחרי הצפת הסיפור בתקשורת על ידי אביו של נועם התעורר כעס ציבורי על בעל הדירה, ורבים הציעו לעזור בשכר הדירה, בהם אביב גפן שפנה ישירות לרייס וגם עדן בן זקן ומועדון מכבי חיפה משום שענבר הייתה אוהדת מושבעת. רייס סירב לקחת כסף מכולם. לדברי אלון, בשבת אשתו של רייס שלחה מכתב התנצלות להוריה של ענבר בו כתבה שבעלה אדם חולה, איש חסד ונתינה, ותמיד דאג לשוכרים וגם לאלה שלא יכלו לשלם, כמו שהתחשב בענבר שאמרה שקשה לה. עוד כתבה כי בשנתיים האחרונות מצבו של בעלה הורע והוא נוטל תרופות, שאלמלא כן לא היה רושם את מה שרשם (הכוונה להתכתבות שהתפרסמה נ"פ), לטענתה לאחרונה היא זו שמטפלת בנושא הדירות ולא הוא. "חשוב לנו שתדעו שלא הייתה מעולם כוונה לגבות כסף כלשהו מענבר או חלילה שהדברים שלה יפונו מהדירה. אנחנו רק תפילות שתחזור במהרה שלמה ובריאה ומחזקים אתכם בשעה קשה זו".
בשיחת טלפון אמר רייס למיינט קריות: "ממש לא ביקשתי את הכסף, הם לא חייבים לי כי הצ'ק שלה ירד בראשון לחודש. השיחה הייתה על העתיד, נתתי לו את כל האפשרויות להביא שותף, אמרתי שאם הוא גם רוצה לעזוב זה בסדר שהוא יביא חברים. הוא הבין שצריך לשלם וסיפר סיפור כיסוי שיהיה לו, שאני פניתי לחטופה ודורש ממנה כסף. אני לא רוצה כסף, ולא פניתי לא לחטופה, לא לבן זוג שלה ולא לאף אחד".
"הדייר לקח מהשיחה שלנו כמה שורות ועשה מה שנוח לו, הוא פחד שאני אטיל עליו את שכר הדירה כי מבחינה חוזית היא צריך לשלם. אמרו שיש לי הרבה נכסים בחיפה? אני רק רוצה לקבל את המפתחות שלהם", הוא מתבדח וממשיך: "עכשיו מזהים אותי ברחוב, מקללים אותי, עשו ממני אחלה סלב. אני בן 65, נכה, אדם חולה וכרגע מעניין אותי לקנות קלנועית".
למחרת השיחה העביר תגובה נוספת וכתב: "הדברים זכו לפרסום חסר פרופורציה בין מה שיוחס לי באופן שגוי לחלוטין לבין היקף הפרסום שפגע בי ובמשפחתי על לא עוול בכפינו. משפחתי ואני אנשי חסד שתורמים לאין שיעור למשפחות נזקקות ובעיקר בסתר. הכיסוי התקשורתי הוזן במידע מגמתי וחלקי ועל תכתובת מגמתית החוטאת לאמת, שאינה משקפת נכונה את המצב בפועל.
"בניגוד לנטען ולשיימינג הפרוע וחסר הרסן שנעשה בי ובמשפחתי, הדייר אמר לי שהוא לא יכול להשכיר את הדירה לשותף חלופי אחר במקום ענבר וזאת כי חפציה של ענבר מצויים בדירה. לכן אמרתי לו שיפעל כפי שהוא מוצא לנכון וכראות עיניו. הודעתי לו כי תשלום שכר הדירה של ענבר כבר שולם מראש וכי ענבר או משפחתה לא חייבים לי כסף. אבקש לפנות לענבר ולמשפחתה היקרה ולומר להם שאני מתפלל לשלומה ומחכה שתחזור בשלום לגבולות ישראל".