הבוקר (רביעי) הותר לפרסום כי רס"ן בר פלח (30) מנתניה, סגן מפקד סיירת חטיבת הנח"ל ובוגר תיכון ש"י עגנון בעיר, הוא הקצין שנהרג הלילה במהלך התקלות עם מחבלים בקו התפר, בסמוך למעבר ג'למה שבחטיבה המרחבית מנשה.
3 צפייה בגלריה
רס"ן בר פלח ז"ל
רס"ן בר פלח ז"ל
רס"ן בר פלח ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
רפי ימין חברו הטוב של בר סיפר למיינט נתניה: "בר היה יותר מחבר, כמו אח קטן. בצבא הוא רצה להיות לוחם ועבר מעוקץ לתפקיד של יחידה מובחרת. הוא פשוט היה ילד מדהים שאהב את החיים, חי כל רגע באהבה ושמחה. אני עדיין לא מאמין. הוא היה מלח הארץ. הוא השאיר אחריו אחות אחת קטנה ושני אחים גדולים. כולם בהלם".
מתחקיר ראשוני של צה"ל עולה כי שני החשודים החמושים זוהו על ידי תצפיתנית במרחק של 15 מטרים מקו התפר שעתיים וחצי לפני התקרית. כוחות צה"ל איגפו אותם, בפיקודו של מח"ט מנשה, אל"מ אריק מויאל, ואז הסתערו עליהם מטווח קרוב. פלח פיקד על החולייה שהסתערה על מחבלים ואף הספיק לירות לעברם.
ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל לפני שלוש שנים, כתב פלח ז"ל דברים שעם מותו קיבלו משמעות מצמררת. "ביום הזיכרון אנחנו לומדים שיש דבר גדול יותר מהחיים עצמם. יש משהו שבשבילו אנחנו מוכנים להקריב את חיינו - מדינת ישראל. על כך אחשוב בעת הצפירה, בזמן שאעמוד עם כל עם ישראל בדומיה. אזכר בכל אותם גיבורים, אך לא ארכין את ראשי. ארים את ראשי למעלה במבט חד אל הדגל בחזה מתוח, בגאווה כי כל אלה הם אחיי, אמיצים ונועזים שברגעיי האמת שמים בצד את כל הרצונות האישיים ומוסרים את נפשם על קדושת ה', העם והארץ".

3 צפייה בגלריה
נהרג בחילופי האש
נהרג בחילופי האש
נהרג בחילופי האש
(צילום: דובר צה"ל)


נפרדים מהקצין המוערך

הרמטכ"ל כוכבי אמר בכנס החדשנות הבינלאומי של צה"ל בו השתתף הבוקר: "לצערי אתמול בלילה איבדנו קצין צה"ל בפעילות מבצעית נגד פעילי טרור פלסטינים... אני משתתף בצער המשפחה ובת זוגו של החייל, מחזק ומחבק אותם".
חברת המועצה שירי חגואל סידון כתבה: "שברת לנו את הלב. איזה בחור, איזו אבידה. מהיום שהכרתי אותך הבנתי שפגשתי בן אדם נדיר, מלאך. זכיתי להכיר אותך בתקופת הקורונה. יום אחד פשוט הופעת, הגעת להתנדב ומאותו יום הגעת כל יום והבאת איתך חבורה מדהימה של צעירים להתנדב בסיוע חלוקת מזון לקישים, ובעצם בכל מה שהיה צריך. היית קצין, לוחם ביחידה מובחרת, הטוב ביותר".
ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר: "אבל כבד נפל על עירנו. רס״ן בר פלח נהרג לאחר שהגן בגופו על אזרחי ישראל ומנע אירוע טרור. מעבר להיותו קצין למופת, חבר מדהים וגולש מעולה, בר היה אהוב על הבריות- כולם הכירו אותו בזכות אהבתו הגדולה למדינה, לעיר וכמובן לצה״ל. הוא הוביל עשרות יוזמות של חלוקת סלי מזון לנזקקים ותמיד התנדב לעזור לכולם. אני משתתפת באבלה הכבד משפחת פלח היקרה משכונת עמידר יחד עם כל תושבי העיר נתניה, על נפילתו של בר האהוב. יהי זכרו ברוך".

3 צפייה בגלריה
סמ"ר נתן פיטוסי ז"ל ורש"ט שיראל אבוקרט ז"ל
סמ"ר נתן פיטוסי ז"ל ורש"ט שיראל אבוקרט ז"ל
סמ"ר נתן פיטוסי ז"ל ורש"ט שיראל אבוקרט ז"ל
(צילומים: דובר צה"ל, דוברות המשטרה)

העיר נתניה ידעה שלושה חללי צה"ל בתוך חצי שנה. לפני פחות מחודש נהרג סמ"ר נתן פיטוסי, עולה מצרפת שנהרג בשוגג מירי חברו. חודש קודם לכן נהרגה רש"ט שיראל אבוקרט בפיגוע בחדרה.
הלוויתו של רס"ן בר פלח ז"ל תתקיים היום בשעה 17:00 בבית העלמין הצבאי.
פורסם לראשונה: 13:01, 14.09.22