מור טויזר (29) מקרית ביאליק, צעיר חף מפשע, היה בדרכו הביתה למשפחתו כשנורה למוות בעת שרכב על אופנועו לפני חודשיים, עקב טעות בזיהוי.
3 צפייה בגלריה
אלירן טויזר
אלירן טויזר
אלירן טויזר
(צילום: פרטי)
על פי כתב האישום, שהוגש בשבוע שעבר נגד ארבעה חשודים ברצח ובסיוע ושתי חשודות במעורבות ברצח, עולה כי עבריין מהצפון שלח חוליית מחסלים לרצוח עבריין אחר, בחשד כי פגע בכבודו יחד עם בת זוגו. החולייה זיהתה בטעות את טויזר כיעד החיסול, וירתה בראשו במהלך הרכיבה בכביש.
אחיו של הנרצח, אלירן (26), תושב קרית מוצקין, סיפר על התחושות הקשות: "עוברים עלינו ימים קשים. מור הוא אחי היחיד, יש בינינו פער של שלוש שנים. מור עבד ברפאל והיה אח גדול שדואג, שאכפת לו, אדם טוב עם נשמה טובה, והוא כל כך חסר.
"ההורים גרושים כבר הרבה שנים, ואני מתגורר עם אמא שלי בקרית מוצקין. בשבתות מור נהג להגיע עם משפחתו אלינו והיתה שוב אווירה של משפחה גדולה ומלוכדת. עכשיו גם את זה אין, במקום זה יש הרבה בכי של אמא ושלי. גם אבא שלי סובל ועובר ימים קשים. מה שקרה למור לא נתפס".

3 צפייה בגלריה
זירת הרצח בקרית אתא
זירת הרצח בקרית אתא
זירת הרצח בקרית אתא
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

כתבי אישום הוגשו בשבוע שעבר נגד שלושה תושבי רמלה בגין רצח בנסיבות מחמירות, ניסיון לרצח, עבירות בנשק ועוד. כמו כן, כתב אישום הוגש נגד אבראהים אל רך (30), תושב קרית אתא, בגין סיוע לרצח בנסיבות מחמירות, סיוע לניסיון לרצח ושיבוש הליכי משפט. כתב אישום נוסף הוגש נגד מורן עטיה דמרי ונעמי פטאו, בנות הזוג של חלק מהנאשמים, בגין סיוע לאחר מעשה, שיבוש הליכי משפט ואיומים.

המשפחה התפרקה

אלירן הגיע יחד עם אמו, גיסתו רוית טויזר ובני משפחתה לבית המשפט המחוזי בחיפה להקראת כתב האישום. "זה היה אחד הימים הנוראים בחיי. התקשיתי להסתכל בעיניים לאנשים שגרמו למשפחה שלנו להתפרק, שלקחו אדם כל כך טוב, נשמה טובה, שהיה לעזר לכולם, חרוץ ועובד, אבא ובעל מקסים, ופשוט ירו בו. אחי נרצח בגלל רוע לב של אנשים, בגלל מריבה מטופשת שלא היה למור כל קשר אליה. זה קשה ומתסכל".
את ההודעה על האסון בישרה לו אמו: "באותו ערב הייתי במסיבה עם חברים, ולא שמעתי כשאמא התקשרה אלי. אחר כך יצאתי החוצה והיא סיפרה לי שירו במור ושהוא בבית החולים.

הרגע להיפרד

כשנסעתי אליו וראיתי אותו פצוע, מחובר למכונות, לא האמנתי שזה מור, אחי הגדול והחזק. עשו מאמצים להציל אותו, אבל לא היה לו סיכוי. הרופאים אמרו לנו להיפרד, ואני בבכי אמרתי לו כמה אני אוהב אותו, שאני לא מאמין שהגיע הרגע להיפרד ככה סתם באמצע החיים. ביקשתי שישמור עלינו מלמעלה, והבטחתי לשמור על הילדה הקטנה שלו שכל כך אהב".

3 צפייה בגלריה
מור טויזר ז"ל
מור טויזר ז"ל
מור טויזר ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
קראו גם >>>

מאז הרצח, מספר אלירן, הוא לא מסוגל להגיע לקרית אתא. "אני חי בפחד. אני לא מסוגל לנסוע לקרית אתא או בכלל לנסוע בלילות, משתדל כמה שפחות לצאת ולנהוג בחושך. מור נסע לקחת את האופנוע שלו מהמוסך, והיה בדרך הביתה. הוא חטף כדור בראש בלי שעשה דבר. נהיה מפחיד לחיות פה, איך נסיעה תמימה הפכה להיות מסוכנת", תהה.