מלי כהן, תושבת עכו בת 43, תובעת באמצעות עו"ד מורן אברהמי יום טוב יותר מ-2.5 מיליון שקל משירותי בריאות כללית, שלטענה התרשלה לאורך שנים באיבחון ובטיפול במחלת סרטן ברחם בה חלתה.
3 צפייה בגלריה
ההקרנות פגעו במערכות נוספות. מלי כהן
ההקרנות פגעו במערכות נוספות. מלי כהן
ההקרנות פגעו במערכות נוספות. מלי כהן
(צילום: נחום סגל)
בתביעה טוענת כהן כי במשך שמונה שנים התלוננה כהן בפני גינקולוגים של הכללית על דימומים וכאבים, אך איש מהם לא הקפיד לשלוח אותה לבדיקות המתאימות. נטען עוד כי רק לאחר מספר שנים התברר שהיא סובלת מסרטן מפושט בצוואר הרחם, איחור שהרע משמעותית את מצבה הבריאותי וקיצר את תוחלת חייה. "בשל הטיפול הלקוי, עד היום אני מסתובבת עם שקית לניקוז נוזלים, ולא חזרתי לעצמי. רק בגלל העובדה שבן זוגי העביר אותי בזמנו לבית החולים איכילוב, אני היום בחיים", אמרה התובעת.
התביעה מפרטת מסכת ארוכה של בדיקות וטיפולים שבוצעו ולא בוצעו, בעוד היא מתלוננת על כאבים בגב תחתון, הקאות, חום, כאבי גרון, כאבים בבטן התחתונה ותופעות גופניות נוספות. כהן, גרושה בת 43, אם לשני ילדים בגירים, נמצאת כיום בזוגיות. לדבריה, הכאבים החלו כשעמדה בפני התחלה חדשה בחייה, עם חיפוש עבודה חדשה. רק ב-2018, בחלוף כחמש שנים מאז החלה להתלונן על דימומים וכאבים, נטען בתביעה, הועלה החשד לסרטן צוואר הרחם. "אני ורופאים לא חברים טובים, מאוד לא אוהבת רופאים ומחטים וזריקות", סיפרה כהן השבוע. "רק אחרי שרצו להחליף לי טבעת, אחרי 9 שנים, עלו על זה שמדובר בסרטן".
3 צפייה בגלריה
ההקרנות פגעו במערכות נוספות. מלי כהן
ההקרנות פגעו במערכות נוספות. מלי כהן
"עד היום אני מסתובבת עם שקית לניקוז נוזלים". מלי כהן
(צילום: נחום סגל)
בשל האיחור באיבחון וגילוי הסרטן בשלב כה מתקדם, כבר לא ניתן היה להסירו בניתוח. כהן, כך בתביעה, נאלצה לעבור הקרנות רבות וטיפולים כימותרפיים, וסבלה מנזקי קרינה קשים. לדברי עו"ד אברהמי, הקרינה החזקה והממוקדת גרמה לפגיעות קשות במערכות נוספות בגופה של כהן, והיא נאלצה לעבור כריתת מעיים. "התובעת לא מסוגלת יותר לעשות את צרכיה, ומחוברת לנקזים".
לתביעת צורפו שתי חוות דעת רפואיות, שקבעו כי הטיפול בכהן היה רשלני לכאורה.
אחרי סיום הטיפולים עברה כהן תקופה של מספר חודשים ללא כאבים, ואז שוב הם חזרו. לטענה, אז התברר כי ההקרנות פגעו קשות במעי ובשלפוחית השתן.
3 צפייה בגלריה
עוד מורן אברהמי יום טוב
עוד מורן אברהמי יום טוב
עו"ד מורן אברהמי יום טוב
(צילום גיל טרנוס)
בשל מצבה הגופני הקשה, נטען, היא סובלת גם מנזקים נפשיים המתבטאים בדיכאון ובחרדה, ואיבדה כל שמחת חיים.
משירותי בריאות כללית נמסר: "כתב התביעה התקבל רק לאחרונה, ותגובה תינתן במסגרת ההליך המשפטי. אך על פניו אפשר כבר לציין שכתב התביעה מלא באי דיוקים, בלשון המעטה.
"המטופלת טופלה במסירות ובמקצועיות על ידי רופאי הקופה, בהתאם ועל פי כל הנהלים והסטנדרטים המקובלים והנכונים מקצועית. המטופלת בחרה שלא לבצע את מלוא הבדיקות הרפואיות אליהן הופנתה, ולא הגיעה כלל למעקב גניקולוגי במשך מספר שנים".
פורסם לראשונה: 08:45, 13.01.22