בני זוג מהקריות הגישו תביעה נגד חברת ישראייר, לאחר שנמנע מהם לעלות לטיסה שהזמינו. לטענת החברה, הנוסע צעק על חברי צוות הקרקע ואיים עליהם, ומשטרה הוזמנה למקום. השבוע קבע בית המשפט כי על החברה לשלם לבני הזוג פיצוי בסך 7,000 שקל.
1 צפייה בגלריה
תור לדלפק ישראייר בנתב"ג (למצולמים אין קשר
תור לדלפק ישראייר בנתב"ג (למצולמים אין קשר
תור לדלפק ישראייר בנתב"ג (למצולמים אין קשר לכתבה)
(צילום אילוסטרציה: עמית מגל)
על פי כתב התביעה שהוגש לבית משפט השלום בחיפה, בספטמבר 2018 רכשו שני זוגות חברים חבילת נופש לרוסיה, הכוללת טיסה בישראייר. כשהגיעו לשדה התעופה, טענו, המתינו באחד הדלפקים כדי לעשות צ'ק אין. לאחר כשעה וחצי המתנה הבחינו כי כי במסך מעל העמדה נכתב כי היא סגורה. הם פנו לדיילת וביקשו ממנה לקבלם לאור ההמתנה הארוכה, אך היא סירבה, והם הועברו לעמדה אחרת, שהייתה עמוסה.
קראו עוד >>
כשהגיעו לעמדה נאמר לאחד מבני הזוג כי במזוודה שלו משקל עודף. בעקבות זאת נאלץ להוציא פריטים מהמזוודה, שנשקלה שוב. פעולה זאת אירעה לטענתם פעמיים. בת זוגו, שסברה כי אנשי הצוות באים איתם חשבון על הוויכוח הקודם, ביקשה מהדייל שימסור את שמו, אולם הוא סירב למסור לו את שמו המלא. בתגובה השיב לו בן זוגה 'נגיע אליך'. לדבריו, התכוון כי יגיע למעסיקיו. אולם הדייל טען כי הוא איים עליו, הזמין משטרה ומנע את עלייתם למטוס.
בעקבות זאת רכשו שני הזוגות כרטיסי טיסה בחברה אחרת, לאותו יעד.
התובעים ביקשו פיצוי בסך 124 אלף שקל בעקבות המקרה. מנגד טענה חברת ישראייר כי התביעה הוגשה בחוסר תום לב, לאחר שהפרו את הסכם ההטסה בעקבות אי ציות להנחיות צוות הקרקע. לטענת ישראייר, לאחר שהתבקשו לעבור דלפק, בן הזוג התעלם מבקשתם, חסם את הגישה לדלפק והחל לצעוק על הצוות. כמו כן טענו כי כאשר התבקש להוריד פריטים או לשלם על משקל עודף, החל לצעוק ואיים על הצוות בכך שאמר להם: "אל תדאגו, אנחנו נגיע אליכם, אנחנו נמצא אתכם ונטפל בכם, עד הבית גם אם צריך".
הצדדים הסכימו כי יינתן פסק דין על דרך הפשרה. בתוך כך קבעה השופטת מעיין צור כי על החברה לשלם לתובעים פיצוי בסך 7,000 שקל, בתוספת 1,000 שקל הוצאות.