המשטרה עדיין מנסה לאתר את אחד מבניו של פייסל אסלאן, בעלי 'שוק פייסל הגדול' בנהריה, בחשד שהוא הנהג שגרם לתאונה הקטלנית בה נהרגה הקצינה עמית איטח ז"ל, ועוד שניים נפצעו, אחד באורח קשה מאוד.
4 צפייה בגלריה
זירת התאונה בכביש 899
זירת התאונה בכביש 899
זירת התאונה בכביש 899
( צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
לפי אחת הסברות, נטען כי הנהג שברח מזירת התאונה הוא הבן המבוקש, וייתכן ויצא מהארץ. אסלאן עצמו נעצר בחשד לשיבוש הליכי חקירה, וגם שניים מבניו, נאסר וחליל, נעצרו לחקירה. נאסר, שטען כי הוא זה שנהג ברכב בעת התאונה, חשוד גם הוא בשיבוש חקירה, ומעצרו הוארך עד יום רביעי השבוע. אביו ואחיו שוחררו בערבות בשלב זה.

יום הולדת 21

התאונה אירעה בתאריך 6 בפברואר, בשעה 00.33, בכביש 899, סמוך ליישוב יערה. מכונית קיה סטתה מנתיב ביציאה מעקומה ימינה, תוך חציית קו הפרדה, והתנגשה חזיתית ברכב יונדאי, בו נסעה הקצינה עמית איטח ז"ל ושני חיילים נוספים, אחד מהם בן זוגה, שנכון להשבוע מצבו עדיין קשה, והוא מורדם ומונשם.
4 צפייה בגלריה
סגן עמית איטח ז"ל
סגן עמית איטח ז"ל
סגן עמית איטח ז"ל
(צילום: מתוך הפייסבוק)
עמית איטח, שהועלתה במותה לדרגת סגן, התגוררה בקיבוץ אדמית ולמדה בתיכון מנור בכברי. היא בת למשפחה מוכרת מחדרה, ששכלה את סבה במלחמת יום הכיפורים, ועוד שני בני משפחה נהרגו בעת שירותם הצבאי. להלוויתה בחדרה הגיעו גם ראש אמ"ן, אלוף אהרון חליווה, וראש המועצה האזורית מטה אשר, משה דוידוביץ'. אחותה עילאי ספדה לה וסיפרה שביום חמישי היא היתה אמורה לחגוג יום הולדת 21.
מראה התאונה היה קשה. פראמדיק מד"א אדריאן אוקמפו סיפר: "במקום ראינו שני כלי רכב מעוכים, אחד היה הפוך על הגג. באחד הרכבים נסעו שלושה צעירים, שניים היו ברכב ואחד שכב בחוץ. חילצנו אותם מהרכב, הצעירה הייתה מחוסרת הכרה עם חבלה רב מערכתית קשה, צעיר כבן 25 היה בהכרה, עם חבלות בראש ובגפיים, והשלישי היה בהכרה מלאה עם חבלות בראש ובגפיים".
חוקרי המשטרה שהגיעו למקום לא מצאו את הנהג של רכב הקיה. רק אחרי כמה שעות התייצב נאסר אסלאן במשטרה, וטען כי הוא זה שנהג ברכב בעת התאונה. אח נוסף, חליל, נעצר גם הוא בזירת התאונה.
למרות שכאמור במשטרה מטילים ספק כי נאסר הוא אכן הנהג שגרם לתאונה, בבקשת המעצר שלו נרשמו הסעיפים בהם הוא חשוד: הפקרה לאחר פגיעה, המתה בקלות דעת, גרימת מוות ברשלנות, נהיגה תחת השפעת סמים משכרים או משקאות משכרים, מהירות בלתי סבירה וסטייה מנתיב הנסיעה.
למעשה, לטענת המשטרה, אלו החשדות נגד האח שלטענת המשטרה כן נהג ברכב, עורך דין במקצועו, שעדיין לא אותר.

חשד: "העלמת עבריין נמלט"

בעוד שני הבנים נעצרו מיד לאחר התאונה, האב, פייסל אסלאן (57), נחקר במשך יומיים ללא מעצר, ורק ביום שלישי נעצר, לאחר שמכשירי הפלאפון של כל המעורבים פורקו, והתקבל מידע רב על השיחות שנערכו לכאורה בין המעורבים השונים מיד לאחר התאונה. הוא הובא לבית משפט השלום בעכו, כשהחשדות נגדו הם קשירת קשר לביצוע עבירה, שיבוש הליכי חקירה, סיוע לאחר בהימלטות מדין והעלמת עבריין נמלט.
4 צפייה בגלריה
שוק פייסל בנהריה
שוק פייסל בנהריה
שוק פייסל בנהריה
(צילום: פרטי)
במהלך הדיון טען נציג המשטרה, בתשובה לשאלת אחד הסניגורים של אסלאן, עו"ד שלומי שרון, כי הוא אכן חשוד בכך שקשר קשר עם הנהג הפוגע להפקיר את הפצועים בזירה. הסניגור טען בדיון כי פייסל שלח פורץ מנעולים כדי להיכנס לדירת בנו שדרוש לחקירה, כדי לאתר אותו. עוד טען שמדובר באדם ללא עבר פלילי ואין הצדקה להאריך את מעצרו. השופט עמית רוזינס האריך את מעצרו ביומיים.
ביום שישי שוב הוארך מעצרו של פייסל אסלאן, אבל בעקבות ערר שהגיש עו"ד משה גלעד, שהצטרף לעו"ד שרון בהגנה על אסלאן, הוא שוחרר בתנאים מגבילים. בדיון במחוזי אמר עו"ד גלעד כי ברור לגמרי שפייסל אסלאן, "לא קשור, לא היה שם, לא ביצע, לא תאונה, לא המתה, לא הפקרת פצוע, ולא כל אותם חשדות. שלושה בנים יש בפרשה הזו, שהם הילדים שלו, שניים מהם עצורים ואחד מהם מכונה על ידי המשטרה 'בבריחה'.... מי שביצע את העבירה, ואם הבן שלו ביצע את העבירה של המתה, שהבן ישלם את המחיר.
"העורר (פייסל) חסר עבר פלילי, מבוגר, הקים עסק שמעסיק מאות עובדים", אמר עו"ד גלעד, "ישנו שוק פייסל הגדול. זה בעל הבית של השוק. הוא חשוד בעבירות של שיבוש, אלא לא חשוד בעבירות של המתה, ומעניין אותי השאלה, מדוע שוחרר ביום ב' לפני פחות משלושה ימים, והאם נכון שנאמר לו להסגיר את הבן והוא ישתחרר.
"אם כך, מדובר בבן ערובה, עד שיבוא הבן. המעצר הוארך עד יום א' (השבוע). גם הילדים עצורים עד יום א', והם מקבלים על עצמם את הדין, הם לא עררו. אחד מהשניים טוען שהוא הנהג. פייסל לא היה בזירה. גם אם יסתבר שהתקשרו אליו הילדים מהזירה, הוא לא אחראי להחלטותיהם עובר לתאונה".
בית המשפט המחוזי קיבל את עמדת עו"ד גלעד, ושחרר את פייסל אסלאן בתנאים מגבילים.

נהיגה בשיכרות

הבן נאסר הובא גם הוא ביום שישי להארכת מעצרו. נציג המשטרה טען שההודאה של החשוד כי הוא זה שנהג ברכב, לא מתקבלת. בתשובה לשאלות עורך דינו, עו"ד באסל פלאח, טען נציג המשטרה, כי המשטרה יודעת בדיוק היכן היה החשוד בשעת התאונה, והוא לא היה בזירת התאונה.
נציג המשטרה סיכם את הדיון באומרו: "מדובר באירוע חמור מאוד, על אחת כמה וכמה כל הפעולות שננקטו, בין אם על ידי החשוד שעניינו בבקשה, ובין אם חשודים נוספים בפרשה, והכל כדי להעלים מאימת הדין את הנהג שביצע את התאונה וגרם למותה של קצינת צה"ל וגרם לחבלות חמורות ביותר של שני חיילים נוספים. שיבוש שהתחיל מיום האירוע ונמשך עד היום. מסירת הודעות וביצוע פעולות מיום האירוע ועד היום בכל הזדמנות, שמדובר במשפחה שלמה בעלת אג'נדה אחת שאינה מתיישבת עם ההיגיון הבריא ומעדיפה כי שלושה ישהו במעצר תוך ניסיון לסייע לחשוד בתאונה האמורה להימלט".
לאחר שביום שישי שוחרר האב פייסל, ביום ראשון שוחרר האח חליל, ומעצרו של נאסר הוארך עד ליום רביעי, אבל הצפי הוא שגם הוא ישוחרר. השאלה שנותרה ללא מענה, היא היכן נמצא האח השלישי, שלטענת המשטרה הוא זה שנהג בשכרות וגרם לתאונה הקטלנית. על פי אחת הסברות, הוא ברח לשטחי הרשות הפלשתינית.
4 צפייה בגלריה
עו"ד משה גלעד
עו"ד משה גלעד
עו"ד משה גלעד
(צילום: עמית מגל)
עו"ד באסל פלאח, שמייצג את האחים נאסר וחליל: "מדובר בתאונה מצערת שבה המנוחה איבדה את חייה, ומצד שני משפחת פייסל חרב עליה עולמה. המשטרה עומדת על כך שהאח שהודה כי נהג הוא לא הנהג שגרם לתאונה, למרות כל הממצאים שמצביעים על כך. להערכתי, כל החשודים ישוחררו, ואני מקווה שהמשטרה תגיע לחקר האמת".
עורכי הדין משה גלעד ושלומי שרון, שמייצגים את האב, פייסל אסלאן: "ראשית, אנו שולחים את תנחומינו למשפחת המנוחה. שנית, לדעתנו מדובר בהחלטה סבירה ומאוזנת של שופט סלאמה שהחליט לשחרר את האב שאינו קשור לתאונה עצמה, לאחר ששמע את טענותינו".