תושבת קרית ביאליק הגישה בסוף שבוע שעבר תביעה על סך כ-17 אלף שקל נגד שוכר דירה, כיום תושב קרית ים, לאחר שזה גם לא שילם חודשיים שכר דירה, וגם השאיר אחריו נזקים.
1 צפייה בגלריה
בעלת הדירה שלחה מכתב התראה
בעלת הדירה שלחה מכתב התראה
בעלת הדירה שלחה מכתב התראה לנתבע
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
מכתב התביעה, שהוגש לבית משפט לתביעות קטנות בקריות, עולה כי התובעת השכירה את הדירה שבבעלותה, ברחוב יהודה, בקרית ביאליק, תמורת 3,500 שקל לחודש. החוזה נחתם בחודש אוגוסט 2020, הוארך בחודש מאי 2021 ועמד להסתיים ב-18 לאוגוסט השנה.
בתחילת שנת 2022 החליטה בעלת הדירה למכור אותה, התקשרה עם מתווך שהחל לזמן לדירה רוכשים פוטנציאליים, בתיאום מלא עם השוכר.
בחודש פברואר השנה פנה השוכר אל בעלת הבית וטען כי הביקורים מפריעים לו והוא מבקש פיצוי על כך, בדרך של ויתור על חודש או שני חודשי שכירות. בעלת הדירה דחתה על הסף את הדרישה, וטענה כי הביקורים בדירה הם בהתאם לחוזה שנחתם.
עם זאת, הציעה בעלת הדירה לשוכר לסיים את ההתקשרות לפני תום החוזה, אם הסיורים במקום כה מפריעים לו. הנתבע העדיף להמשיך בשכירות, לאחר שסוכם כי המבקרים יגיעו לדירה פעם בשבוע בלבד, בשעות שנקבעו מראש.
קראו עוד >>

שלושה חודשים לאחר אותו הסכם, הודיע השוכר כי הוא עוזב מיידית את הדירה והוא אכן עשה זאת, מבלי לשלם חודשיים שכירות.
כאשר בעלת הדירה קיבלה אותה לרשותה, היא נדהמה מהנזקים שגילתה: שברים בשיש במטבח, חורים באחד הקירות שבר במקלחון ועוד. היא קיבלה הצעת מחיר לתיקון הנזקים, על סך כ־10,000 שקל. היא שלחה מכתב התראה לנתבע, אבל זה הכחיש כל חוב וסירב לכל הצעת פשרה. טרם הוגש כתב הגנה.